Gå til innhold

Et spørsmål ang. Jehovas vitner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de lov til å ha kontakt med personer som er utmeldt av den norske kirke?

Eller er det kun de som har meldt seg ut av Jehovas vitner?

Anonymous poster hash: 1056e...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....

Skrevet (endret)

De har da selvsagt lov til å ha kontakt med hvem de vil. 

(red: mennesker som har brutt kan derimot ikke delta aktivt i menighetsarbeidet, delta på møter eller stevner osv. Og medlemmer oppfordres til å "holde avstand", men hva hver enkelt legger i det er jo variabelt. En som aldri har vært vitne vil derimot sees på som et potensielt medlem)

Endret av PrinsesseHengepupp
Skrevet

De har lov å kontakte alle uavhengig av kirkesamfunn.

Anonymous poster hash: aa104...997

Skrevet

De har lov til å ha kontakt med alle untatt de som er utstøtt fra jv...

Anonymous poster hash: 78be1...f75

Skrevet

Har de lov å kontakte ABB? Han er jo ikke utstøtt?

Anonymous poster hash: 5ddec...073
Skrevet

Okei. Takk for svar.

Saken er den at jeg har fått besøk av noen medlemer av Jehovas vitner hver månede i år, på døra. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal si for å få dem til slutte å komme. De er jo ikke uhøflige eller trenger seg på sånn at jeg synes det er ubehagelig.

Men jeg har rett og slett ike noe interesse av å lære om Hva Bibelen Egentlig Lærer Oss... Dette kan jeg jo finne ut av selv hvis jeg skulke få et fauk.

Skrevet

Kan du ikke bare si det da?

Jeg har sagt det, fungerte fint det :-)

JV er jo vanlige mennesker de også, normalt sett ville det holde å difra på en hyggelig måte

Skrevet

Kan du ikke bare si det da?

Jeg har sagt det, fungerte fint det :-)

JV er jo vanlige mennesker de også, normalt sett ville det holde å difra på en hyggelig måte

Ja, jeg må vel bare si i fra...

Jeg er bare så forferdelig pysete.

Skrevet

"Vær så snill å ikke komme hit mer. Ha en fin dag!" Og så lukke døra. Fungerer helt utmerket og er ikke spesielt vanskelig...

Skrevet

Okei. Takk for svar.

Saken er den at jeg har fått besøk av noen medlemer av Jehovas vitner hver månede i år, på døra. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal si for å få dem til slutte å komme. De er jo ikke uhøflige eller trenger seg på sånn at jeg synes det er ubehagelig.

Men jeg har rett og slett ike noe interesse av å lære om Hva Bibelen Egentlig Lærer Oss... Dette kan jeg jo finne ut av selv hvis jeg skulke få et fauk.Anonymous poster hash: 1056e...cbe

Jv er opplært til å komme igjen og igjen hvis du viser den minste snev av interesse. Gjør deg og dem en tjeneste med i klartekst si at du ikke vil ha dem på døra lenger.

Ex-vitne

Anonymous poster hash: 78be1...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...