Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Har de lov til å ha kontakt med personer som er utmeldt av den norske kirke? Eller er det kun de som har meldt seg ut av Jehovas vitner? Anonymous poster hash: 1056e...cbe
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 .... Anonymous poster hash: 1056e...cbe
PrinsesseHengepupp Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) De har da selvsagt lov til å ha kontakt med hvem de vil. (red: mennesker som har brutt kan derimot ikke delta aktivt i menighetsarbeidet, delta på møter eller stevner osv. Og medlemmer oppfordres til å "holde avstand", men hva hver enkelt legger i det er jo variabelt. En som aldri har vært vitne vil derimot sees på som et potensielt medlem) Endret 17. oktober 2013 av PrinsesseHengepupp
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 De har lov å kontakte alle uavhengig av kirkesamfunn. Anonymous poster hash: aa104...997
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 De har lov til å ha kontakt med alle untatt de som er utstøtt fra jv... Anonymous poster hash: 78be1...f75
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Har de lov å kontakte ABB? Han er jo ikke utstøtt? Anonymous poster hash: 5ddec...073
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Okei. Takk for svar. Saken er den at jeg har fått besøk av noen medlemer av Jehovas vitner hver månede i år, på døra. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal si for å få dem til slutte å komme. De er jo ikke uhøflige eller trenger seg på sånn at jeg synes det er ubehagelig. Men jeg har rett og slett ike noe interesse av å lære om Hva Bibelen Egentlig Lærer Oss... Dette kan jeg jo finne ut av selv hvis jeg skulke få et fauk. Anonymous poster hash: 1056e...cbe
storepus Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Kan du ikke bare si det da? Jeg har sagt det, fungerte fint det :-) JV er jo vanlige mennesker de også, normalt sett ville det holde å difra på en hyggelig måte
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Kan du ikke bare si det da? Jeg har sagt det, fungerte fint det :-) JV er jo vanlige mennesker de også, normalt sett ville det holde å difra på en hyggelig måte Ja, jeg må vel bare si i fra... Jeg er bare så forferdelig pysete. Anonymous poster hash: 1056e...cbe
Edie Britt Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 "Vær så snill å ikke komme hit mer. Ha en fin dag!" Og så lukke døra. Fungerer helt utmerket og er ikke spesielt vanskelig...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Okei. Takk for svar. Saken er den at jeg har fått besøk av noen medlemer av Jehovas vitner hver månede i år, på døra. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal si for å få dem til slutte å komme. De er jo ikke uhøflige eller trenger seg på sånn at jeg synes det er ubehagelig. Men jeg har rett og slett ike noe interesse av å lære om Hva Bibelen Egentlig Lærer Oss... Dette kan jeg jo finne ut av selv hvis jeg skulke få et fauk.Anonymous poster hash: 1056e...cbe Jv er opplært til å komme igjen og igjen hvis du viser den minste snev av interesse. Gjør deg og dem en tjeneste med i klartekst si at du ikke vil ha dem på døra lenger. Ex-vitne Anonymous poster hash: 78be1...f75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå