Gå til innhold

Bytte etternavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke bestemme meg.. De yngste barna har etternavnet mitt som mellomnavn og mannens som etternavn. Nå har vi giftet oss, og vurderer å ta hans navn. Greit a alle heter det samme? 

Men; jeg har to barn fra et tidligere forhold. De har mitt navn som etternavn, og farens sitt som mellomnavn. Så uansett vil jo ikke alle ha samme etternavn.. Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: cf493...00d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar mitt navn som mellomnavn og hans som etternavn. Det blir det samme som barna. 

I ditt tilfelle vil du da også beholde ditt eget, som dine andre barn har. Evt kan du og yngste bytte om på etternavn og mellomnavn så dere heter det samme som dine eldste barn til etternavn. 

Skrevet

Jeg har 1 barn fra tidligere og så har vi 2 barn sammen. Alle barna har mitt etternavn og sine fedres etternavn til mellomnavn. Mannen min skal bytte til mitt etternavn og da har hele familien samme etternavn.

For oss var det den beste løsningen.

Anonymous poster hash: 2d622...8ff
Skrevet

Jeg har 1 barn fra tidligere og så har vi 2 barn sammen. Alle barna har mitt etternavn og sine fedres etternavn til mellomnavn. Mannen min skal bytte til mitt etternavn og da har hele familien samme etternavn.

Ja, hadde nok vert det greieste her også, men mannen vil ikke bytte. HI

Skrevet

Ja, hadde nok vert det greieste her også, men mannen vil ikke bytte. HI

Det ville han ikke her heller, men jeg trumfet igjennom at alle barna skulle ha samme etternavn. Han ombestemte seg etterhvert og nå skal han bytte :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Samme problem her. Vi er 5 i husstanden og 4 har samme etternavn. Min datter fra før har sitt fars, og kun det. Vi andre har min mann sitt... Men det får dessverre bare bli sånn.... Eksen min og mannen min har samme ending på navnet, og jeg hadde tidenes kjedeligste etternavn, så ingen av de var spesielt aktuelle å blande :/ angrer på det nå, men Eksen nekter å la ungen få vårt som mellomnavn.

Skrevet

Her er det kun jeg som har forskjellig etternavn, mann og barn har samme, har bare ikke fått somlet meg til og bytte enda!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dere vet dere kan ta hverandres etternavn som mellomnavn? Bare sånn tilfelle ingen av dere vil bytte etternavnet sitt.. Min far og stemor hadde det slik, de har "dine-mine" barn, ingen felles, men de ville ikke sette eget etternavn som mellomnavn, siden vi ungene hadde deres etternavn, løsningen deres ble å ta hverandres etternavn som mellomnavn.

Skrevet

Dere vet dere kan ta hverandres etternavn som mellomnavn? Bare sånn tilfelle ingen av dere vil bytte etternavnet sitt.. Min far og stemor hadde det slik, de har "dine-mine" barn, ingen felles, men de ville ikke sette eget etternavn som mellomnavn, siden vi ungene hadde deres etternavn, løsningen deres ble å ta hverandres etternavn som mellomnavn.

Ja, er klar over det. Blir liksom ikke det samme da..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, er klar over det. Blir liksom ikke det samme da..

Nei, det forstår jeg, var bare et tips ;)

Synes mannen din kan bytte sitt etternavn jeg, med hensyn til hele familien, så dine unger føler seg inkludert i familien også..

Skrevet

Hadde jeg hatt barn med flere ville jeg beholdt mitt navn så alle barna mine haddessamme etternavn som meg.

Nå har jeg og samboer 2 barn, ingen bonusbarn på noen side, men barna har fortsatt mitt navn. Den dagen vi gifter oss bytter vi alle til hans navn. Men hadde jeg hatt barn fra før hadde jeg beholdt mitt og tatt hans som mellomnavn.

Anonymous poster hash: e0948...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...