Gå til innhold

Hvor mange dager gikk dere på sprøyter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja lurer på dette,da jeg var på første kontroll på Riksen i går og de forespeilet meg kanskje uttak nå på Mandag eller Tirsdag allerede.

Dvs at dersom det blir Mandag,har jeg bare gått på puregon (92IE) i 7 dager,høres ikke dette lite ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg gikk på sprøyter i 11 dager. Målet er ikke dagene, men størrelsen på follikkene (som man ser på UL). Du er sikkert lett å stimulerer :) Og billig blir det jo også ;) Lykke til!!

Skrevet

Antall dager og dose kommer an på hvor lett man er å stimulere (evt hva som er årsaken til at man trenger hjelp). Som eksempel utviklet jeg 8 follikler etter laveste dose pergo og kun en sprøyte menopur (overstimulert i forhold til inseminasjon, midt på treet om jeg skulle hatt uttak). Mens andre igjen kan gå på triple doser og ta sprøyter i ukesvis uten å utvikle nok follikler eller egg. De beregner uttak/inseminasjon basert på målinger gjort på UL, ikke basert på antall dager man er stimulert :-) 

Skrevet

På mitt første ivf-forsøk gikk jeg på gonal-f i 8 dager, andre gangen i 7 dager, det var korte regimer (uten nesespray).

Skrevet

Tusen takk for svar dere:-)

Trodde at antall dager hang sammen med hvor modne eggene ble ved uttak,men da er de modne når de når en viss størrelse skjønner jeg.

Har ved de to forrige forsøkene holdt på tilsammen i nærmere 14 dager,men da har legene truffet dårlig på dosene slik at jeg har hatt noen sprøytefrie dager midt i stimuleringsperioden.

Får håpe de har funnet den rette "oppskriften" denne gang:-)

Skrevet

Det er individuellt hvor lenge mann stimuleringsperioden er på. Mest normalt er 8-10 dager men som sakt det varierer. Det er antallet og størrelsene på folliklene som bestemmer når du skal til uttak.

Jeg har ingen diagnose med hensyn til eggstokkene og regnes for å være lett å stimulere. Har hatt gått igjennom 10 stimuleringsforsøk og her kommer mine antall av dager:

2 stimuleringsforsøk 7 dager

3 stimuleringsforsøk 8 dager

4 stimuleringsforsøk 9 dager

1 stimuleringsforsøk 10 dager

Alle forsøkene har vært med stort sett samme type medisin og dose.

Skrevet

Jeg ahr det helt motsatt: 12-14 dager med 450ie gonal f/ fostiomon, med elendig resultat: 4-6 folikler

Skrevet

Da har jeg vært på kontroll,-uttak på Tirsdag.

Mange fine egg og fine verdier denne gangen,-satser på at alle gode ting er tre!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...