Gå til innhold

Ti ting man ikke sier til gravide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste har fått i fella, vi er bare mennesker, og jeg tror de fleste (inkl. meg selv) gravide er godt over middels hårsåre. Man trenger ikke tolke alt i verste mening.

Anonymous poster hash: 8eac3...467
Skrevet

Tror nok jeg kan ha gått i fella før jeg fikk barn selv(uten at jeg husker noe konkret), men nå har jeg kjent det på kroppen selv og er mer forsiktig med hva jeg sier og gjør.

Noen er nok litt hårsåre, men de fleste blir såret/sjokkert om noen kommenterer størrelsen på kroppen sin - forstår ikke hvorfor gravide skal tåle det noe bedre enn vanlige folk.

Anonymous poster hash: e71b5...d0a

Skrevet

Er vell ett par stykker her inne som burde tenke seg om med tanke på #4 :) mange 1.gangs som gruer seg til fødsel siden de spør hvordan er det og føde? og får til svar at å føde er som og presse ut en oversizse ananas med piggene rett ut!

Men stort sett så tror jeg at jeg klarer og holde meg på rett side og skulle mannen si noe på kanten får han høre det!

Skrevet

Normale mennesker bør forstå at dette er helt normale ting å si eller lure på. Tåler du ikke det får du holde deg innendørs alene til etter fødselen. Det får være måte på å måtte gå på tærne i redsel for at noen skal bli stødt.

Anonymous poster hash: c8920...a7f
Skrevet

En kompis spurte meg om jeg hadde fått melk i puppene. Jeg var bare fem måneder på vei, og han var helt seriøs... Har nylig fått høre "Åh herregud, du er så stor NÅ, og så skal du jaggu vokse i tre måneder til?!" Det er greit at gravidlooken er både komisk og fascinerende for "utenforstående", men det er da ingen unnskyldning for å glemme alt av sosiale antenner!

Anonymous poster hash: 0267a...95e

Skrevet

Jeg gikk gravid med trillinger, og dere kan jo bare forestille dere alt som ble sagt...

Anonymous poster hash: 4cea6...882

Skrevet

" jøss, så stor du er blitt" - det er vel en spontan reaksjon av noen som ikke har sett den gravide på en stund, sånne reaksjoner syns jeg vi må tåle. Det verste utsagnet jeg vet er "graviditet er ingen sykdom". Hva i all verden er hensikten med å si det til en som er gravid!! Grrrrr.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...