Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Hvordan har dere det? Etter brudd med barnefar og sorgen for barna osv. Er det et tungt savn hver gang ungene drar til far, eller går det seg til? Jeg har lest og hørt mange si at det å skille/separere seg fra et trist/dårlig forhold og ha barna samtidig med det å ha barnefri er utrolig deilig! Da har man det beste fra to verdener Anonymous poster hash: ce2eb...d47
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg får helt mageknip av tanken på å ikke skulle se barna mine på en helg eller en uke. Så jeg håper jeg ALDRI blir skilt!!! Anonymous poster hash: 71bca...172
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg gikk fra en egosentrisk mann. Da han startet å være stygg med barna gikk jeg fra ham, og etter en runde i retten har han ingen samvær. Jeg har fri ca. en helg i mnd. siden jeg har barna til et vennepar en helg i mnd. Nå bare koser vi oss, og jeg har truffet en ny mann som er snill med oss Anonymous poster hash: 39346...700
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Nå var vi aldri sammen etter jeg ble gravid da,men drister meg til å svare likevel Sønnen min på 2 år tar det veldig tungt når faren drar igjen å skriker veldig når han går. Han snakker mye om pappa i hverdagen å spør ofte etter han når jeg henter i barnehagen,ettersom faren er med å henter han hver 14 dag. Å når han først er med faren så hylskriker han bare faren går på do for da tror han at faren skal gå fra han igjen Så når mandagen kommer så blir han skuffet når jeg kommer henter han alene uten pappa. Å når han først er med faren så hylskriker han bare faren går på do for da tror han at faren skal gå fra han igjen Jeg ser også at han reagerer veldig å bli flyttet så mye frem og tilbake i forbindelse med samvær. Han er mye urolig om natten hos faren å skriker en god del der om natten,mens hjemme skriker han hjemme kun etter samvær hos faren. Han viser tydlig at det ikke er noe god løsning. Her har faren han bare annenhver helg. Anonymous poster hash: c78c7...263
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er alene med barn. Etter bruddet flyttet far til utlandet (han er norsk, men fant seg ny dame fra Østerrike) så jeg er helt alene med barna. Barna sliter noe voldsomt. Fra å bo sammen med mor og far, til å bo bare med mor og det å aldri se far. Og det er jeg som får "dritten", utbruddene, sinnet, gråten, sorgen, savnet og frustrasjonen. Det er grusomt! Kan ikke si at bruddet var bra for noen andre enn far og fars nye dame (han ble sammen med henne mens vi fortsatt var "lykkelig" gift)..... Anonymous poster hash: 35ae1...6a9
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg var alene med to små helt fra før minsten var født. Etter hvert som de ble større fikk barnefar mer alenetid med barna i mitt hjem. Jeg dro på besøk eller dro for å handle. Han hadde de også tidvis i sin leilighet på dagtid. Etter det så var det kun én natt om gangen hos far. Og så økte vi gradvis over tid til den mengden samvær han skulle ha. Hvordan jeg taklet det; Til å begynne med satt jeg hjemme hele tiden, sirkulerte rundt telefonen og var hele tiden beredt i tilfelle far ringte. Jeg sov dårlig, klarte ikke å finne roen. Etter hvert klarte jeg å ta meg en tur ut, gå tur, gå på besøk etc. Og etter et par år (!!!) hadde jeg endelig klart å roe meg såpass at jeg passet på å lade batteriene mine når barna var hos far slik at jeg hele tiden kunne være best mulig mamma når de var hjemme. Hvordan barna taklet det; -Størstemann taklet det ganske greit. Ble pålagt litt for mye "størstemann-ansvar" av far og tok på seg en minirolle som "forelder" ovenfor minsten. Men utenom det, har det gått greit. -Minsten trivdes veldig godt hos både far og mor, men taklet dårlig det å bytte frem og tilbake. Var veldig urolig det første døgnet/halvannet etter å ha vært hos far. Anonymous poster hash: c3347...927
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Først og fremst tenker jeg på barna, hvilken ekstra belastning det er for barna å ha to hjem og hele tiden savne pappa eller mamma. Klart en skal bryte ut av usunne forhold der f.eks ene parten er stygg, slem o.l., men å se på det som "beste av to verdener" blir skurrer i mitt hode. Anonymous poster hash: c024e...e7d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 som "beste av to verdener" Anonymous poster hash: c024e...e7d ________________________________________________ HI mener refererer sikkert til foreldrene og at foreldrene får det "beste av to verdener". Anonymous poster hash: 35ae1...6a9
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg stoler på barnas pappa og vet at de har det minst like bra med han som med meg. Derfor klarer jeg fint å være borte fra dem en helg mens de er der, uten at jeg føler et sterkt savn eller at de burde vært med meg. Om jeg ser på livet mitt nå helt egoistisk, bare utfra et snevert syn som omhandler meg, så har jeg det veldig, veldig bra nå. Ja, det beste fra to verdener. Med både skole og jobb, så blir jeg fryktelig sliten iblant og jeg må være ærlig å si at det da er deilig at barna er litt med pappaen sin. For barna så var det bedre da vi bodde sammen. Eldste takler det helt bra. Han er avhengig av stabilitet og forutsigbarhet, og det klarer vi å gi han. Yngste er et følelsesmenneske og sliter litt mer. Dvs, hun savner den forelderen som ikke er der med henne. Men jeg mener at vi er to reflekterte foreldre som begge gjør det vi kan for at situasjonen skal være så bra og positiv som mulig. Når ting ble som det ble, syns jeg tross alt at vi har løst ting på en god måte der vi tar aller mest hensyn til barna, men også oss selv og ikke minst hverandre. Anonymous poster hash: 1e99f...fa9
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er alene med et barn på 1 år. Far ser barnet 1 gang i uken og annen hber helg. Barnet har det fint i hverdagen men når han kommer hjem fra far er han urolig i noen dager. På besøksdagene far har hos meg gråter barnet når far kommer og vil kose, men hvis far tar barner ut vil det tilbake til meg. Å ha annen hver helg fri er både herlig og trist. Savner barnet utrolig mye men samtidig er det godt å bare være meg og ukke mamma. Vi har det bedre uten far i hverdagen, men savner å være to om ansvaret. Personlig syns jeg ikke det å bli alenemor var så fælt som andre har sagt og jeg selv trodde. Det perfekte hadde vært om far hadde hatt en overnatting i uken så barnet ikke var borte så lenge om gangen (for meg, barnet koser seg hos far) Anonymous poster hash: b3879...a36
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er alene med et halvannet år gammel barn, som ble til etter et kortvarig forhold som jeg brøt ut av. Far ønsker samvær alene, men jeg er ikke overbevist om tilstrekkelige omsorgsevner fra hans side. Det er uaktuelt å sende barnet til en far og farsfamilie som jeg ikke kjenner. Men jeg er glad for at de ønsker kontakt og sender gaver og jeg sørger for at barnet får se far/farsfamilie jevnlig. Jeg føler ingen form for sorg i forhold til barnefar, og jeg er vant å være selvstendig. Jeg har heller ikke noe behov for "barnefri". Jeg synes livet er herlig med barnet Anonymous poster hash: e27f9...ac7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Far har kun samvær hver 4. uke pga. avstand. Barnet har alltid vært urolig, litt sint og kjent mye på savn like etter pappahelg. Det tar alltid noen dager før alt er ok igjen. Anonymous poster hash: e6d7f...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå