Gå til innhold

Forslag til ull som IKKE stikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har litt taktil overfølsomhet og tåler ikke ull som verken klær eller stikker. Er Nøstebarn et bra valg? Erfaringer takk :)

Anonymous poster hash: 9b204...af2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull/silke hos nøstebarn synes jeg er veldig bra. Jeg var selv et barn som kødde mye av ull. Såvidt jeg har erfart i senere tid er det som oftest behandlet ull jeg reagerer på. Nøstebarn ull som er ubehandlet og vaskes riktig klør ikke på meg i hvert fall:)

Anonymous poster hash: d4696...cf5

Skrevet

Min jente er også var på ull som stikker og klør. Nøstebarn kan hun ikke bruke. Hun klør seg nesten ihjel.

Pierre Robert, Polarn o Pyret og Devold er det som fungerer best her.

Anonymous poster hash: 0de38...e53
Skrevet

Nei ikke nøstebarn, hverken ren ull eller silkeblanding. Det klær på meg, og de av barna mine som er bare litt sensitive klager på nøstebarn. Det som fungerer for de som klør er de klærne med annet stoff inn mot huden.

Skrevet

Jeg har barn som ikke tåler noe ull, og jeg har prøvd ALT, så det er nok individuelt...

Skrevet

joha, ull fra cubus. Blanding med bommul og ull. Devold active på de kaldeste dagene:) Dette fungerer godt for mitt barn med eksem

Skrevet

Hust and claire

Anonymous poster hash: 12a81...ec3
Skrevet

woolland.. tviler på du finner mykere ull noe sted :)

Anonymous poster hash: d0d78...610
Skrevet

Er nok dessverre individuelt. Her kan småen bruke silkeull fra Nøstebarn, og ullfrotte, men ikke den rene merinoen. Jeg kan bruke kashmir og Pierre Robert, og også noe supermyk merino. Jeg pleier å kose litt med tøyet mot kinnet, for da kjenner jeg fort om det er mykt nok. Småen bruker for det meste bomull inn mot huden (ev. ull med bomull inni i ett) og ull som mellomlag. Går an det og :-)

Skrevet

Troll ullen er overlegen syns jeg, også når det kommer til kvalitet :)

Skrevet

Petit bateau har ull beregnet for barn med atopisk eksem, det klør ikke. Ellers Devold, supert, men veldig varmt.

Anonymous poster hash: 4410b...c19

Skrevet

Devold :) Sverger til det merket selv. De har forskjellige typer. Jeg foretrekker active :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...