Gå til innhold

hjelpes....gått opp 1 kg og begynner å få mage og jeg er bare i uke 7+3 !!!

Anbefalte innlegg

Ikke det at ikke gravidmage er fint altså, det er veldig fint og jeg gleder meg jo masse til det egentlig. Men hadde trodd jeg skulle klare å skjule graviditeten i mange uker til, minst til uke 12, helst litt til. Spørs om det går da...

Fortsetter under...

Du er nok bare oppblåst.. Er i teorien umulig å få mage så tidlig (med unntak av flerling svangerskap). 

Jeg har også gått opp 1kg i vekt, og jeg er bare 11 uker på vei. Det har mye mer med at jeg har trent mindre enn jeg bruker å gjøre. Vært mye kvalm, og ikke klart å spise de tingene jeg vanligvis spiser osv.

Har også hatt perioder der jeg er oppblåst pga treig fordøyelse, og da ser jeg plutselig 17-20 uker gravid ut.

Dette går derimot over etter et par dager, også er jeg like flat som jeg alltid har vært før. Forventer ikke å kunne se noe anntydning til noe ordentlig gravidmage før fosteret blir større. Uke 15+..

Anonymous poster hash: 06181...312

Jeg er snart 11 uker på vei og har nok gått opp 2 kg. Men mtp mage er den nok bare mer oppblåst, bruker fortsatt de minste buksene mine. Puppene har jo vokst seg ut av bh og måtte ha gått opp en strl - noe vekt er nok der. Ellers er nok det resterende at aktivitetsnivået er vesentlig lavere da jeg trenger mee hvile, og må spise ofte for å ikke bli kvalm av lavt blodsukker. :)

Vil bare minne om... Tror man har ca 1 liter mer blod ved uke 11 enn normalt. Bare det utgjør jo 1 kg forskjell i vekt...

Om ikke annet føler jeg meg litt bedre for det ene kg mitt da..

Anonymous poster hash: 06181...312

Annonse

Vet ikke egentlig, kan ikke huske at det syntes før jeg var rundt 18 uker sist. Men det er vel gjerne sånn at det synes tidligere med nr 2. Dessuten var jeg ikke opptatt av å skjule det sist.

tror det blir helt feil å veie i kg når det kun varierer med 1-2 kg. For normalt sett om man ikke er gravid, kan jo vekten regulere seg fra mellom 1-2 kg avhengig av kroppsammensetning. (hvor mye vann som er i kroppen, mat, etc). SÅ litt vanskelig å si på så få kg, er ikke kg man merker veldig heller. Men klart kroppen kan jo endre seg i form, uten at kg. endres i vesentlig grad.

Godt å høre at 1 av kiloene mine er med blod :) hipp hurra! Nå en skulle vært idrettsutøver, og at det ikke var farlig med maxpuls for graviditet - rene bloddopingen ;)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143913701-kjekk-liste-med-trimester-vekt%C3%B8kning-hcg/

sakset herfra:

Ca. vektøkning 

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

så, i følge denne er du 1,6 kg mindre enn det du burde være ;) 

Anonymous poster hash: 7bed4...dbb

Ok, det er ikke det at det noen konkurranse om å ikke legge på seg, det var bare litt overraskende at det vises så tidlig denne gangen. Litt frustrerende når man ikke ønsker å involvere jobben ennå etc. Også var jeg inntil ul i går litt engstelig for at det kunne være to stk, men ul viser at det med all sannsynlighet bare er et foster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...