Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Hun fortalte meg at hun skulle skifte på sønnen sin på stellebordet, og var uoppmerksom et øyeblikk. Plutselig så beveget sønnen seg, og havnet på gulvet. Hun rakk å ta tak i hodet, så han ikke fikk vondt der... Innspill? Anonymous poster hash: b821c...b7c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill? Hva er det du vil frem til her egentlig? Anonymous poster hash: 4cd5e...a60
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill: man skal ha alt innen rekkevidde ved stellebordet sånn at man ikke trenger å snu seg. For ting skjer så fort hvis det en gang skjer og man kan aldri gardere seg 100% mot alt. Det sikreste er å ha barnet under oppsyn hele tiden og ha alt innen rekkevidde. Anonymous poster hash: ede26...0e3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill: man skal ha alt innen rekkevidde ved stellebordet sånn at man ikke trenger å snu seg. For ting skjer så fort hvis det en gang skjer og man kan aldri gardere seg 100% mot alt. Det sikreste er å ha barnet under oppsyn hele tiden og ha alt innen rekkevidde. Anonymous poster hash: ede26...0e3 Så kjekt å ha svaret på alt sånt . Kan fortelle deg at det ikke nødvendigvis er noen garanti det heller. Tar barnet et brått byks, så hånden du har på magen dens spretter bort når det skjer, så ligger babyen plutselig på gulvet. Anonymous poster hash: 4cd5e...a60
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Så kjekt å ha svaret på alt sånt . Anonymous poster hash: 4cd5e...a60 Jeg har ikke svaret på "alt sånt". Jeg ble spurt om et innspill. Jeg kom med et innspill. Anonymous poster hash: ede26...0e3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Herregud for en åndssvak tråd. Anonymous poster hash: 2bbaf...543
*Teoline* Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill på hva? At barn ikke bør falle fra stellebordet? Absolutt! Trodde du noe annet, kanskje? Merkelig tråd...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill: Det der skjer så lett at jeg ikke forstår hvordan ellers relstivt sikkerhetsorienterte mennesker godtar fliser på baderomsgulvet. Anonymous poster hash: f2938...7d5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill: Ha stellematte på gulvet. Fint at det gikk bra med babyen da. Lett det skjer slike nestenulykker. Anonymous poster hash: 5ec43...7fd
ms.Pond Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Hm. Innspill? Ikke å si at sånt ikke skal skje, og at man er en dårlig forelder dersom det skjer. Uhell skjer, og kan skje selv om man er 100% på vakt. Ville heller fokusere på å minimere risikoen for skade ved et evt uhell. Enten ved å ha stellematten på gulvet, eller å ha et mykt underlag, dersom uhellet skulle være ute og babyen faller ned.
Siamese Hellhound Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Skjønner at sånt kan skje, selv om man selvfølgelig skal passe på. Min sønn er en kålmark som må holdes fast hele tida, ellers kaster han seg utfor. Heldigvis står stellebordet innenfor en hylle og i et hjørne, så det går bra, og jeg passer jo på. Men jeg skjønner faktisk at man kan være uheldig og uoppmerksom i et lite sekund, særlig hvis man er sliten og trøtt og har sovet dårlig osv.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill? Jeg har alltid ei hånd på barnet når jeg snur meg eller ser vekk, er det ikke mulig pga avstand til det jeg trenger tar jeg barnet opp og med for å hente det jeg skal ha.
Gjest cd0da Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill: Uhell skjer selvom det der ikke skal skje så gjør det det! Ungen min holdt på å dette ned fra stellebordet, men fikk tatt i armen akkurat når ho tippa over kanten
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Uhellet kan forekomme uansett hva.. Jenta vår var vilter på stellebordet, kastet seg som noe annet rart fra dag 1, måtte alltid holde en hånd på magen hennes, uansett hva, pga bekkenet mitt kunne jeg ikke ned på gulvet for å bytte på henne.. En gang jeg byttet på henne, så hadde jeg som vanlig hånden på magen hennes, oppdaget at bleia jeg hadde funnet til henne var ødelagt i lukkingen (den borrelås tingen) så jeg plasserte en god hånd på magen hennes, siden jeg måtte strekke meg ør litte grann, så la jeg litt press på hånda mi.. Likevel bykset hun unna hånda mi og over stelleputekanten, heldigvis hadde jeg jo hånda like ved, så så fort jeg merket hun forsvant, grep jeg fatt i benet hennes, da var hun nesten 3 mnd... Hun fikk ingen skader heldigvis, ble bare redd (ikke så rart, ble hengende og dingle i lufta noen sekunder)Etter det, så forlangte jeg av utleier å få sette opp hylle rett over stelleputen, så jeg hadde absolutt alt under rekkevidde, uten å måtte flytte meg en millimeter eller se bort fra henne.. Utleier hadde nektet dette i ca 2 år, siden badet var nyoppusset, og han ikke ønsket hull i flisene, men jeg ga han grei beskjed; uhellet var hendt, det var uaktuelt å oppleve igjen, så enten fikk vi få det gjort på pent vis, eller så gikk jeg løs på flisene hans selv, og jeg kan ikke det der.. Siden vi ikke hadde depositum der, eller noe skriftlig avtale på at vi måtte erstatte om vi ødela noe, så fikk jeg hyllen opp samme dag jeg sa ifra Med andre ord, uhellet kan oppstå, enda man gjør alt for å unngå det, enda man ikke snur seg unna (flyttet meg kun noen mm til siden, dekket fortsatt halve stellematten) enda man holder et halvt øye på det man strekker seg etter, men ser mer på ungen sin og enda man holder i ungen, så kan det hende.. Hun holdt på å falle over kanten en tur etter dette også, og da holdt jeg i henne, hadde full fokus på henne osv også, etter det flyttet vi oss til gulvet, da var det fortsatt vondt i bekkenet mitt, men jeg turte ikke mer.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 Innspill: Det der skjer så lett at jeg ikke forstår hvordan ellers relstivt sikkerhetsorienterte mennesker godtar fliser på baderomsgulvet. Anonymous poster hash: f2938...7d5 Vi hadde fliser på badet, hadde ikke noe vi skulle sagt om det, siden vi var leieboere, men vå la en stor baderoms matte ved stelleplassen, og la ut to store sammenlagte badehåndkleder oppå der igjen når vi skulle bytte på ungen, enda man har fliser på badet, så kan man fint tilrettelegge for sikkerhet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå