Himmel og hav Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 De fleste barnegrøtene fra Holle er melkefrie.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Og de får man kjøpt.....? Er det på helsekosten?
Marsi2012 Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Ja, de fra Holle får du kjøpt på helsekost, har hvertfall funnet dem på Life. I tillegg kan jeg tipse om å bruke soyamelk med tilsatt kalsium Funker helt fint å bruke dette i matlaging istedenfor vanlig melk, smaker som det skal Hilsen mammaen til ei med kumelkproteinallergi
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Gikk mye i Holle her.. eller Sinlac.. våres synes disse grøtene var pyton så vi måtte lure det i han ved å bruke slike fruktbeger oppi grøten. Anonymous poster hash: c957c...481
Lille krøll Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Lage selv? Kverner havregryn med stavmixern og lager med vann. Soya skal ikke spises av gutter, kan bli sterile av det. Forskning viser at babygutter som får soyaerstatning går inn i puberteten senere.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Lage selv? Kverner havregryn med stavmixern og lager med vann. Soya skal ikke spises av gutter, kan bli sterile av det. Forskning viser at babygutter som får soyaerstatning går inn i puberteten senere. Eller man gjør det litt enklere og kjøper havremel i stedet for havregryn. Anonymous poster hash: ecef6...1ba
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Her har vi brukt Holle sin grøt og sinlac. I det siste har vi laget havregrøt, bare kokt det på vann eller havremelk. Anonymous poster hash: 0abcb...9b7
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Hirsegrøt som man lager selv og blander inn mme eller mm skal jeg prøve imorgen Bruker sinlac nå, men syns den er så ekkel og lillemor ser ikke helt it til å like den, pluss at barnelegen har gitt beskjed om å ikke bruke den når det er snakk om melkeallergi og ingenting annet. Hadde hun vært glutenallergiker kunne vi brukt den, men magen må lære seg å tåle gluten, fikk vi beskjed om. Så skal lage hirsegrøt og prøve meg på noen av grøtene som står i nutramigen hefte Anonymous poster hash: c44a0...88c
Lille krøll Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Lage selv? Kverner havregryn med stavmixern og lager med vann. Soya skal ikke spises av gutter, kan bli sterile av det. Forskning viser at babygutter som får soyaerstatning går inn i puberteten senere. Eller man gjør det litt enklere og kjøper havremel i stedet for havregryn. Anonymous poster hash: ecef6...1ba Når jeg gjør det selv kan jeg velge hvor grovt det skal være. Nå er hun så gammel at hun ikke trenger mel men heller ikke klarer store flak enda.
mama_82 Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 I Sverige får man kjøpt melkefri grøt med smak av banan og eple. Skal visstnok være bedre enn Holle sin. Tror merket er Enago. Gutten min får Sinlac, men den er proppfull av sukker så har tenkt å prøve en av de svenske. Her tolereres Holle sin grøt kun hvis jeg blander den med mm og mye frukt
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Hirsegrøt som man lager selv og blander inn mme eller mm skal jeg prøve imorgen Bruker sinlac nå, men syns den er så ekkel og lillemor ser ikke helt it til å like den, pluss at barnelegen har gitt beskjed om å ikke bruke den når det er snakk om melkeallergi og ingenting annet. Hadde hun vært glutenallergiker kunne vi brukt den, men magen må lære seg å tåle gluten, fikk vi beskjed om. Så skal lage hirsegrøt og prøve meg på noen av grøtene som står i nutramigen hefte Anonymous poster hash: c44a0...88c Trodde Hirse var glutenfri? Anonymous poster hash: a15e0...92b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Noen som vet om nettbutikker i utlandet som selger melkefri babygrøt? Den svenske f.eks.? Anonymous poster hash: a15e0...92b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 Hirsegrøt som man lager selv og blander inn mme eller mm skal jeg prøve imorgen Bruker sinlac nå, men syns den er så ekkel og lillemor ser ikke helt it til å like den, pluss at barnelegen har gitt beskjed om å ikke bruke den når det er snakk om melkeallergi og ingenting annet. Hadde hun vært glutenallergiker kunne vi brukt den, men magen må lære seg å tåle gluten, fikk vi beskjed om. Så skal lage hirsegrøt og prøve meg på noen av grøtene som står i nutramigen hefte Anonymous poster hash: c44a0...88c Trodde Hirse var glutenfri? Anonymous poster hash: a15e0...92b Jo akkurat hirsen er det, men skal også prøve meg på havre osv Anonymous poster hash: c44a0...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå