Gå til innhold

Hvorfor sender dere barna i barnehage med "tung og full" bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mhm, enkelte foreldre sender barna i barnehage med tung og full bleie... Hvorfor ikke skifte til ny bleie da barnet er stått opp? Eller etter en dusj, evt før eller etter frokost? ...

Ikke bra at barnet kommer i en bleie som er blitt sover i hele natten! 

Anonymous poster hash: bf02f...5b8
Skrevet

Ehh.. Omsorgssvikt? Ingen normale gjør dette..

Anonymous poster hash: 0eac7...a84

Skrevet

Hææææ, aldri hørt om foreldre som ikke tar morgenstell og skifter bleie i forbindelse med det...

Mener du seriøst at det er foreldre som skifter fra pysj til vanlige klær på ungene uten å skifte bleie i samme slengen?

Anonymous poster hash: b11ba...f43
Skrevet

Eeeeeeeh?? Hvem gjør det??

Anonymous poster hash: 527c9...34c

Skrevet

Hvor små barn snakker du om? Vi hadde en snuppa som fra 2- års alderen var tørr om natta, og før hun fikk dreisen på potta, tisset hun da nattens omgang i bleia en eller annen gang på vei til bhg. Litt vanskelig å styre!

Anonymous poster hash: 06e5e...c52
Skrevet

Hva legger du i begrepet tung og full bleie? Dersom det er snakk om at barn konsekvent leveres med nattableia på så bør dere jo kople inn BV?

Anonymous poster hash: 08a70...02f
Skrevet

Sikker på at det ikke blir skiftet? Husker at eldste her tisset full morgenbleiene på kort tid mens resten av dagen holdt bleiene godt og lenge.

Anonymous poster hash: ed260...9d1

Skrevet

Guttungen her får alltid ny bleie når han står opp, likevel kan den være så full at det blir lekkasje innen vi er i barnehagen...

Når det er sagt, så bytter jeg selv på han i barnehagen hvis den er full når han skal leveres, men det hender at han fyller den rett etter at jeg har gått også.

Skrevet

Man kan jo se på det litt anderledes, at barnet har bæsjet i bleia på vei til barnehagen feks eller slikt. 

Men om den er dassblaut og lukter litt sterkt (som de ofte gjør etter en natt) så ville jeg tatt dette opp med foreldrene og om jeg ikke så noen bedring ville jeg tatt en tlf til bv å hørt hvordan jeg skulle håndtere det.

Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet ovenfor barnehagen forrige uke da vi stresset litt på morningen for jenta mi sov lengre enn ho pleier, satte jenta i sykkelbogna og sykla i bhg, på veien hadde ho både bæsja og tissa godt og leverte med en stor beklagelse og de tok henne rett inn for å skifte. Jeg måtte skynde meg for å nå toget, om ikke så hadde jeg gjort det selv.

men som sakt, slike ting kan skje.

Skrevet

Dersom det stemmer er det ikke bra, men etterhvert som vi vokser opp får vi alle en mekanisme som gjør at kroppen produserer mindre urin om natten og setter produksjonen skikkelig igang igjen om morgenen. Da er det kanskje ikke så rart at noen barn tisser mye på morgenkvisten.

Anonymous poster hash: d83d3...eaa

Skrevet

Vi skifter ALLTID bleie om morgenen, men jeg kan se for meg at mange barn kanskje holder seg til etter bleieskiftet og tisser da. Barn som nærmer seg bleieslutt kan sikkert også holde seg store deler av natten og tisse i bleia på vei til barnehagen istedet. Det trenger ikke bety omsorgssvikt altså.

Anonymous poster hash: 30b6b...49e
Skrevet

Vi skifter alltid når han står opp, men siden det er kl fem rekker han å tisse en goooood del før levering i åtte-tida. Ikke alltid vi har husket å gi ny bleie før vi går hjemmefra da.

Anonymous poster hash: db8f2...3b4

Skrevet

Enig med de som skriver at man kan tisse mye om morgenen - men Hi skriver jo at det er nattbleie det er snakk om og det er jo virkelig en helt annen lukt fra en ny full bleie og en gammel nattbleie...?

Anonymous poster hash: 0eac7...a84

Skrevet

Har merket på veslejenta at hun tisser ekstra mye om morgenen. Selvom hun får ny bleie når hun står opp er den ganske full etter en time til en og en halv time. Derfor skifter jeg alltid en ekstra bleie når vi kler på for å gå i barnehagen. Tror det er mange barn som har det sånn og kanskje foreldrene ikke er klar over det, eller at det faktisk tisser ganske mye på vei til barnehagen? Hva med å ta det opp med foreldrene evt. ta et skift med en gang barnet kommer i barnehagen?

Anonymous poster hash: 71285...147
Skrevet

Normale folk skifter på ungen sin før de leverer i barnehagen :huh:  Men man kan jo ikke hjelpe for om ungen slipper løs hele vannverket på veien...

Skrevet

Har jeg aldri gjort.

Pleier gjerne stelle oss litt , vi, når vi står opp og før vi går ut ...

Vil tro de aller fleste normale mennesker skifter bleier på barna sine om morgenen.

Skrevet

Dersom det er mer enn 30min fra vi står opp (skifter selvsagt bleie da) så skifter vi igjen før vi leverer.

Skrevet (endret)

Her har vi det ekstremt hektisk om morgenen,men morgenstell og rene klær er jo selvsagt en selvfølge uansett!

Jeg kommer heller for sent til skole/jobb enn å sende barnet i barnehage uten morgenstell først!

Endret av me_87
Skrevet

Dersom det er mer enn 30min fra vi står opp (skifter selvsagt bleie da) så skifter vi igjen før vi leverer.

Hehe det høres litt hysterisk ut igjen,men alle er jo forskjellige :)

Skrevet

Vi bruker tøybleier og bhg er ikke flinke nok til å sjekke den på morgenen. Skifter ikke hvis den er tørr. Synes det er for lenge at han skal gå fra 6.30 til 12 med en bleie... Ja, bhg burde bli bedre på dette, men vi tar ikke noen sjanser. Av en eller annen grunn skifter de oftere resten av dagen...mulig det ikke er nødvendig med engangsbleier.

Skrevet

Vi bruker tøybleier og bhg er ikke flinke nok til å sjekke den på morgenen. Skifter ikke hvis den er tørr. Synes det er for lenge at han skal gå fra 6.30 til 12 med en bleie... Ja, bhg burde bli bedre på dette, men vi tar ikke noen sjanser. Av en eller annen grunn skifter de oftere resten av dagen...mulig det ikke er nødvendig med engangsbleier.

Vi har og første bleieskift en gang mellom 11.30 og 12.00, det er vel helt vanlig?

Anonymous poster hash: 8c834...39a

Skrevet

Vi har og første bleieskift en gang mellom 11.30 og 12.00, det er vel helt vanlig?

Anonymous poster hash: 8c834...39a

Ja det har vi og å det går kjempe fint.

Her står vi opp klokken 6 å da får han ren bleie,også klokken 7 leverer jeg han i barnehagen.

Aldri tenkt tanken engang på å bytte bleie igjen bare fordi han går med bleien mer enn en halvtime.

Skrevet

Første bleieskift 12 her og, men synes dere ikke det er lenge at de går med samme bleie i 6 timer altså? (Hvis de står opp kl 6.) Jeg synes det, så jeg skifter før vi drar i barnehagen selv om han bare har hatt den en time eller to.

Anonymous poster hash: 28991...850
Skrevet

I vår barnehage skifter de etter behov, så om blekne er ting går hun ikke så lenge med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...