Gå til innhold

Er jeg et luksusdyr..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter på 3 og 6 år og så har vi fått ei jente nå til slutt. Jeg har virkelig ikke lyst til å kle henne i gutteklær..!Har jo mye klær etter brødrene,men hun er jo ei jente!!

Så jeg har mest lyst til å bare beholde uteklær og de mest nøytrale klærne, og så bare gi bort resten og heller kjøpe nye klær til henne, selv om dette er siste barnet vårt...

Vil du si jeg er et luksusdyr..?

Anonymous poster hash: 204e0...740
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er et luksusdyr bare fordi du har lyst å kle jenta di i jenteklær:)

Skrevet

Synes ikke du er et luksusdyr bare fordi du har lyst å kle jenta di i jenteklær:)

Takk!

Føler liksom at det blir feil å gi bort masse klær fordi det har feil snitt og feil farge..!Men så er hun jo ei jente, og passer best i jenteklær synes jeg...

HI

Anonymous poster hash: 204e0...740

Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat det samme. Vi driver å prøver på nr 2 nå og har ei jente fra før.

Ønsker meg litt ei jente til så vi får brukt alt tøyet vi har liggende, men om det blir en gutt gjør vi det som deg og tar vare på alt det nøytrale (+plagg jeg ønsker å spare til lillemor får egene barn), gir bort resten og kjøper nytt.

Skrevet

Dersom man skal definere luksus vil jo det sikkert være "luksuriøst" av deg å kjøpe nye klær. Men samtidig så er det noen andre som får de gamle klærne og har nytte av din luksus. ;)

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg :):D

Skrevet

Hvis du har råd til det så er det jo bare kjempehyggelig å gi bort masse klær!

Skjønner godt at du vil ha jenteklær til jenta, det hadde jeg også ønsket. Men dere får vel kanskje en del i gaver etter fødselen også? Husker vi fikk så mye... Babyen er 7 mnd og jeg har ennå bare kjøpt et par plagg selv! 

Skrevet

Jeg har tre jenter og kjøpte faktisk en del nytt til siste jenta. Mye var faktisk slitt plus "feil" størrelse til feil årstid.

Anonymous poster hash: 39533...bbb
Skrevet

Folk gjer forskjellige prioriteringar, enkelt og greit. Om du sløsar med pengar og ressursar akkurat her er du sikkert meir nøysom på andre ting. Om ikkje det er eit generelt mønster som går att hjå deg vil eg seie det ville vere urettferdig å kalle deg eit luksusdyr.

Skrevet

Hadde brukt en god del av gutteklærne, de som var fine og hele og som også går fint til jente. Er selv veldig glad i blått og andre "guttefarger". De klærne som var typisk gutteklær i passform og stil hadde jeg nok gitt videre. Ville kombinert eks. blå bomullsbukser med rosa genser etc.

Vogn og annet utstyr ville jeg beholdt. Kanskje stæsjet det opp litt med jenteting, eks. knallrosa ullteppe til vogn osv.

Venter selv nr. 2 og har gutt fra før, men vet ikke kjønnet enda.

Anonymous poster hash: 49638...ffc
Skrevet

Jeg har masse klær etter gutten og fikk så tvillingjenter. De kunne arve klær etter storebror, men det føles liksom helt feil. Derfor ga jeg bort gutteklærne til noen som trengte det. Har kjøpt mye nytt til jentene og her om dagen kom det en nabo med en eske full av jenteklær. Bruker gjerne arveklær, men liker at det er litt jentete. ;-)

Anonymous poster hash: bd86d...72d

Skrevet

Jeg har kjøpt en del jenteklær, men beholdt noen klær etter guttene også. Synes det er veldig praktisk at jenta mi er vant til å bruke andre farger enn rosa og lilla, og ikke protesterer om hun får grå skisko, en blå utebukse, eller andre klær jeg gjerne vil bruke etter guttene. Og det blir nok av rosa, lilla, blonder og glitter uansett :-)

Anonymous poster hash: b7b06...ed1

Skrevet

Jeg har også ei lita ei med en storebror.

Har kjøpt litt nytt men bruker også mye av hans gamle klær. Merker godt at når vi kommer i marineblå vogn, med blå pose og nøytrale klær så går veldig mange ut ifra at det er en gutt oppi der!

Vi har alle våre prioriteringer og ønsker. Selv går jeg jevnlig til hud og fotpleie. Vet mange synes at dette er luksus, men det er noe jeg velger å unne meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...