Gjest Anonymbruker85 Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 var på helsestasjonen i dag,fikk litt sjokk . Hvor stor var deres
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 6, 7 kg og 65 cm. Anonymous poster hash: 71f39...d06
.Lillemy. Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Vi hadde ikke 8 mnd kontroll, men 9 mnd kontroll. Mine var 74 og 74, 5 ved 9 mnd
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 min snart 4 åring er ikke 13 kg en gang Anonymous poster hash: b4114...ecc
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 Vil vel heller si at du har en kjempe. Hva sier hs om den gigavekten? Tror dere skal passe litt på kostholdet og aktiviteten i årene som kommer. Anonymous poster hash: 71f39...d06
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Her var gutten 70 cm og 9250 gram på 5 mnd kontrollen Veldig rund og kompakt, men nå er vi endelig kvitt både kolikk og KISS slik at han ikke må trøsteammes hele tiden lenger Håper og tror at vekta flater VELDIG ut nå! Og til deg som har en 9 mnd gammel gutt på 13 kilo; min 2 1/2 åring veier 15 kilo og er 90 cm høy. Og min 2,5-åring ligger OVER vektgjennomsnittet og er litt smålubben med sine 15 kilo og 90 cm! Du bør være forsiktig med matmengde til gutten din, om det stemmer at han "ikke er spesielt glad i mat" så skjønner jeg ikke hvorfor du stapper i ham så mye at han veier 25 % mer enn normalt for sin alder... Anonymous poster hash: 5b99c...876
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 Vil vel heller si at du har en kjempe. Hva sier hs om den gigavekten? Tror dere skal passe litt på kostholdet og aktiviteten i årene som kommer. Anonymous poster hash: 71f39...d06 Men herregud,ser du ikke hva hun skriver da Viktigper? Ungen er helt normal i akkurat den str han er, slutt å vær så himla bedreviter om at de må passe vekta! Min er 6 mnd, 72 cm og 9,9 kg - kompakt ja, men godt innafor SIN kurve på helsestasjonen's PC. Noen er sånn, noen er slik. Selv var jeg en god,småfet og lang bebis, det samme var broren min, vi er begge normalt høye og slanke - vært siden barneskolealder. Anonymous poster hash: 7891e...2d0
Guttaboys Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 min snart 4 åring er ikke 13 kg en gang Anonymous poster hash: b4114...ecc Da har du en liten 4 åring. Min på 4.5 år er 17.3 kg, og jeg fikk beskjed om at han er en tynn gutt på 4 års kontrollen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 Man skal kanskje ikke kalle babyer tykk, men helpes meg vel for en vekt! Vil ikke akkurat kalle det normal- eller gjennomsnittsvekt. "The child's percentile is 100, i.e., his/her weight is bigger than the weight of most of the children his/her age" Min på 3 år er 115 cm. og veier 14 kilo. Hun er litt rund i magen. Anonymous poster hash: ea4e2...675
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 Man skal kanskje ikke kalle babyer tykk, men helpes meg vel for en vekt! Vil ikke akkurat kalle det normal- eller gjennomsnittsvekt. "The child's percentile is 100, i.e., his/her weight is bigger than the weight of most of the children his/her age" Min på 3 år er 115 cm. og veier 14 kilo. Hun er litt rund i magen. Anonymous poster hash: ea4e2...675 Er du syk i hodet?? Min 4-åring var 104 cm og 15 kg på 4-årskontrollen og han er på 2 % percentilen, dvs kun 2 % av alle friske 4-åringer er like tynne som ham!! Han har null matlyst og selv om vi har fløte i grøten og gir ham ernæringsdrikker så vil han ikke spise og går ikke opp i vekt Han er mager og ribbeina syns veldig godt. Regner med at du gjorde en tastefeil når du skrev inn vekta på jenta di! Anonymous poster hash: 5b99c...876
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 Man skal kanskje ikke kalle babyer tykk, men helpes meg vel for en vekt! Vil ikke akkurat kalle det normal- eller gjennomsnittsvekt. "The child's percentile is 100, i.e., his/her weight is bigger than the weight of most of the children his/her age" Min på 3 år er 115 cm. og veier 14 kilo. Hun er litt rund i magen. Anonymous poster hash: ea4e2...675 Er du syk i hodet?? Min 4-åring var 104 cm og 15 kg på 4-årskontrollen og han er på 2 % percentilen, dvs kun 2 % av alle friske 4-åringer er like tynne som ham!! Han har null matlyst og selv om vi har fløte i grøten og gir ham ernæringsdrikker så vil han ikke spise og går ikke opp i vekt Han er mager og ribbeina syns veldig godt. Regner med at du gjorde en tastefeil når du skrev inn vekta på jenta di! Anonymous poster hash: 5b99c...876 ... Eller når jeg ser etter; det er nok høyden du har bommet på. Ingen tre år gamle jenter er vel 115 cm høye? Anonymous poster hash: 5b99c...876
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Fellessvar til alle: Joda, han er en kjempe, men ikke en "gedigen" kjempe. Han veide ca 12,5 da jeg sluttet å amme. Det er nå 2 mnd siden. Hadde veldig fet melk, type ødelegge klær om jeg lakk og ikke klærne tålte 90 graders vask. Han har altså gått opp et kilo og ned igjen et halvt på 2 mnd. På denne tiden har han som nevnt begynt å krabbe og halvkiloet forsvant da han begynte med dette. Vektkurven hans har nå begynt å flate ut, noe vi forventet. Regner også med han vil stagnere litt etter hvert. Helsesøster har ikke vært bekymret så lenge det var morsmelk han la på seg av. Derimot spiser han i underkant av hva han bør, og nettopp på grunn av det er vi ekstra påpasselige med at det som går ned skal være sunt og mettende. Han ser ikke ut som han veier så mye som han gjør, folk får nærmest sjokk når de løfter ham opp. Han hindres verken fin- eller grovmotorisk ift utvikling, men han er sterk som en bjørn. Som et eksempel; dagen etter han ble født løftet han hodet og snudde det begge veier før han sakte la det ned igjen. Han har ikke vist mindre tegn til styrke etter dette. Løfter lekekassen med leker i rett opp med en hånd, før han snur den og tømmer ut. Som nevnt også, han fyker rundt og har mer makk i raua enn jevnaldrene barn jeg kjenner. Kognitivt følger han sine, og vi ser hvordan han jobber aktivt for å finne løsninger/omveier for å nå sine mål. Kan ikke si jeg er bekymret, selv om han har gjennomsnittsvekten til en gutt på 2 år og 4 mnd. Mvh. en nogenlunde bevisst og oppgående person med universitetsutdannelse og jobb innenfor småbarn. Anonymous poster hash: f29d5...a35
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 Gutten her er 4 mnd akkurat og 65 lang og ca 8 kg. Spent på hvor stor han blir ved 5 mnd kontrollen. Har lagt på seg 1 kg pr mnd siden fødsel. Søstera var like lang og 6 kg da hun var 4 mnd. Anonymous poster hash: 4f143...e9a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg må bare legge til her om høy vekt. Min var nesten 13 kilo ved 6 mnd. Fullammet. Han ble fullammet til 8 mnd og spiste dårlig av vanlig mat. Da han var 2 år var han 12 kilo og ved 4 år 15 kilo. Enkelte babyer blir stooore på morsmelk, og helsesøster mener at det er greit. På 7 års kontroll nå var han 127 og 23 kilo, så han er en aktiv tynn gutt. Anonymous poster hash: e16c0...27d
Vera prøver Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 På 8 måndereskontroll veide jr 12.4 kg og var 76 cm lang. Nå på 9 månederskontrollen var han 77 lang og 12 kg og 470g. Altså kun gått opp 70 gram.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #18 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg hadde selv tykk baby, men barnet er nå som 5 åring slank og ligger på midterste prosentilen. Det jeg reagerer litt på, er at helsesøstere og annen personell mener det er greit at babyene er så store så lenge det kun er morsmelk?? Jeg måtte regulere inntaket av mat på poden min på grunn av vekt, han var flaskebarn og HS var veldig klar på at babyer ikke hadde bra av å være for tunge pga aktivitet og utvikling. Rart at flaskebarn får beskjed om dette, mens puppebarn ikke får denne beskjeden. Vekta er jo for høy uansett om den kommer fra NAN eller puppen..... Anonymous poster hash: 0991c...c60
<3 2G <3 Skrevet 16. oktober 2013 #19 Skrevet 16. oktober 2013 6mnd kontroll forrige dagen, 8380g og 70,5cm
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 16. oktober 2013 #20 Skrevet 16. oktober 2013 Min veier 9800 gram og det var helt bra i følge helsesøsteren,siden han var så lang
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #21 Skrevet 17. oktober 2013 For noen småttisser dere har. 9 mnd kontroll: 74,5 cm og 13 kg. (Prematur, fostra opp på morsmelk). Ikke tykk, men veldig kompakt og bredskuldra. Fyker rundt på alle 4 og har akkurat begynt å reise seg alene. (For dere som skal kommentere vekta: Han er helt normal og han gikk ned et halvt kilo når han begynte å krabbe (fra 13,5 til 13). Ikke er han spesielt glad i mat heller.. Vi spiser 100% grovt brød, samt vanlig middag). Anonymous poster hash: f29d5...a35 min snart 4 åring er ikke 13 kg en gang Anonymous poster hash: b4114...ecc Da er det virkelig på tide du tar med 4 åringen din på en sjekk! Kan umulig være særlig høy da. Svir, sant? Unger er forskjellig! Min var 13.5 kilo når han var 10 mnd. Når han var 24mnd var han fremdeles 13.5 kilo. Anonymous poster hash: 42446...b7d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #22 Skrevet 17. oktober 2013 da fikk jeg bekreftet hvem du er og 47,5 i hodeomkrets, ikke sant;) Anonymous poster hash: a88c1...2ef
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 17. oktober 2013 #23 Skrevet 17. oktober 2013 Nei det var ikke, han var 45 rundt hode
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #24 Skrevet 17. oktober 2013 ikke det samboeren din skrev på fb. 9800gram, 75,4 cm og 47.5 rundt hodet. men men Anonymous poster hash: a88c1...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå