Gå til innhold

Bård Hoksrud statssekretær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som finner det ytterst provoserende? Jeg synes det vitner om ekstremt dårlig dømmekraft å bruke denne mannen til profilerte og offentlige stillinger. Er det jeg som er prippen?

Anonymous poster hash: ea6a5...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er nok ikkje første horebukken som har satt sine bein i eit departement..

Skrevet

Hadde dette vært i neste periode så ville utnevnelsen vært i strid med Grunnloven. Rart at Høyre, som signerte på avtalen, gjør dette når de vet at det skal komme nytt tillegg ang. dette i 2017

Anonymous poster hash: e28c5...ce4
Skrevet

Helt sikkert ikke! Men jeg synes det er utrolig spesielt at en som offentlig innrømmer å ha vært det blir statssekretær. Han innrømmer kriminell aktivitet og dette er resultatet?

Skrevet

Helt sikkert ikke! Men jeg synes det er utrolig spesielt at en som offentlig innrømmer å ha vært det blir statssekretær. Han innrømmer kriminell aktivitet og dette er resultatet?

Audun lysbakken måtte fratre pga korrupsjon men ikke etterforsket... Han ble valgt til å representere partiet... Litt rart

Anonymous poster hash: edf30...fda

Skrevet

Reknar med han har tatt straffa si. Og eg er einig i at sjølve handlinga er forkasteleg. Men skal vi ha eit storting og ei forvaltning kjemisk fri for folk som har brutt lova?

Om han blir kasta frå jobben håpar eg det vil vere pga dårleg utført jobb (noko eg ikkje ser som altfor ussnsynleg, mannen har ikkje akkurat imponert meg), og ikkje pga gamalt grums som allereie har vore oppe i media og lagt seg att..

Skrevet

Han må være god da. Går fra å være daglig leder i Rimi til å bli politiker. Null formell kompetanse eller utdannelse.

Anonymous poster hash: b38e1...1cf
Skrevet

Helt ærlig...Jeg tenker bare ÆSJ, ekle horeknuller, hver gang jeg ser eller hører han, får seriøst frysninger...og det ser ikke ut til å gi seg... 

Skrevet

Reknar med han har tatt straffa si. Og eg er einig i at sjølve handlinga er forkasteleg. Men skal vi ha eit storting og ei forvaltning kjemisk fri for folk som har brutt lova?

Om han blir kasta frå jobben håpar eg det vil vere pga dårleg utført jobb (noko eg ikkje ser som altfor ussnsynleg, mannen har ikkje akkurat imponert meg), og ikkje pga gamalt grums som allereie har vore oppe i media og lagt seg att..

Jeg er så konservativ at jeg ikke ønsker folk med seksuelt relatert rulleblad i den øverste og mest profilerte delen av forvaltningen vår. Jeg forventer en høyere standard av dem.

Skrevet

synes dette er en upassende diskusjon, jeg kjenner han privat....noe dere ikke gjør skjønner jeg.....

Anonymous poster hash: df16c...f9a
Skrevet

Det er noe forskjell på å være en privatperson og statssekretær også da!

Skrevet

synes dette er en upassende diskusjon, jeg kjenner han privat....noe dere ikke gjør skjønner jeg.....

Hvorfor er den upassende? Hoksrud sine personlige egenskaper eller privatliv blir ikke diskutert. Det blir stilt spørsmål om det er greit at en man med kriminelt rulleblad er statssekretær. Dette omhandler hans offentlige roller.

Skrevet

det blir vel diskutert ??? hvis ikke så kunne jo navnet vært utelatt, og hatt en diskusjon rundt dette som dere synes er problem.....så jo, dette her er personhets.

Skrevet

rapportert.

Skrevet

det blir vel diskutert ??? hvis ikke så kunne jo navnet vært utelatt, og hatt en diskusjon rundt dette som dere synes er problem.....så jo, dette her er personhets.

Personhets? Kan du begrunne det? Når ble det personhets å diskutere folkevalgte politikeres egnethet utfra deres kriminelle rulleblad?

Skrevet

Hadde dette vært i neste periode så ville utnevnelsen vært i strid med Grunnloven. Rart at Høyre, som signerte på avtalen, gjør dette når de vet at det skal komme nytt tillegg ang. dette i 2017

Hva er det for tillegg?

Anonymous poster hash: 96ed0...1b9

Skrevet

Det er ikkje personhets kvar gong nokon dreg fram ei enkeltsak. Ein må heilt klart trå varsommare når ein diskuterar enkeltsaker enn ein må når det gjeld generelle problemstillingar. Men dette gjeld ikkje ein privatperson og ei privatsak, men ein offentlig person og ei sak som har fått brei mediadekning.

Det kjem ikkje fram noko som ikkje tidlegare er omtalt i media, og diskusjonen om korvidt Bård Hoksrud er eigna til politiske stillingar etter å ha utvist eit så grovt eksempel på dårlig dømmekraft er også tatt i omtrent alle media. Det er heller ikkje tvil om saksforholda, saka er innrømt og bota vedtatt. Det er altså ikkje utilbørlig spekulasjon å ta opp saka.

Om eg skal vere kritisk til denne tråden må det kanskje vere det faktum at dette er ein ballong der all luft allereie er ute, det er ikkje spesielt relevant å diskutere snøen som falt i fjor.

Skrevet

Når en tenker på hvor mange menn som kjøper sex er nok ikke han den eneste med svin på skogen, men han ble oppdaget og det er det ikke alle som blir. Hor er vel et av verdens eldste yrker, og hvor mange gifter seg for penger og ikke kjærlighet skal vi ikke snakke om, men det blir på en måte hor det også bare med en fast kunde ;)

Anonymous poster hash: a4b93...616
Skrevet

Når en tenker på hvor mange menn som kjøper sex er nok ikke han den eneste med svin på skogen, men han ble oppdaget og det er det ikke alle som blir. Hor er vel et av verdens eldste yrker, og hvor mange gifter seg for penger og ikke kjærlighet skal vi ikke snakke om, men det blir på en måte hor det også bare med en fast kunde ;)Anonymous poster hash: a4b93...616

Men det at andre gjør det er vel ingen unnskyldning for at man skal synes det er greit? Folk har vel stjålet og drept siden tidenes morgen uten at det er OK?

Kriminelt eller ikke, det å kjøpe sex i et land hvor folk har vesentlig større økonomiske problemer enn her hjemme, vitner om et menneskesyn jeg ikke har så mye til overs for. Men så står også FrP for vesentlig andre verdier enn det jeg gjør, så jeg vet ikke egentlig om det gjør noe fra eller til med en horekunde-statssekretær når de først har havnet i regjering...

Skrevet

Det er noe forskjell på å være en privatperson og statssekretær også da!

Nei det vil jeg ikke si... Når man har en slik posisjon og ellers alle andre som sitter i øverste styr og stell - skal ha et plettfritt rulleblad og kan faktisk ikke henge av seg vervet når de kommer hjem og bare gjøre som"meg og deg". Med frp så fremtredende kommer det nok frem MYE grums etterhvert. Gremmes....

Anonymous poster hash: 195c0...246

Skrevet

Hva er det for tillegg? Noen som vet?

Skrevet

Hva er det for tillegg? Noen som vet?

Forslag om at statssekretærar ikkje skal kunne plukkast blant stortingsrepresentantar, for å hindre at regjeringa kan påverke samansetjinga i stortinget ved å utnemne nokon til statssekretær for å få neste på lista inn som vara.

Er underskrive av presidentskapet forrige perode, men trengs to periodar for å endre grunnlova.

Skrevet

★, on 16 Oct 2013 - 18:20, said:

Forslag om at statssekretærar ikkje skal kunne plukkast blant stortingsrepresentantar, for å hindre at regjeringa kan påverke samansetjinga i stortinget ved å utnemne nokon til statssekretær for å få neste på lista inn som vara.

Er underskrive av presidentskapet forrige perode, men trengs to periodar for å endre grunnlova.

Tusen takk stjerne! :D Så snill du er som forklarer så godt og skikkelig og alt. Kanskje litt hormoner, men jeg blir rørt av omtanken. :) *klem*

Tusen takk! :DAnonymous poster hash: 96ed0...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...