Gå til innhold

Ønskeliste til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi fått spørsmål om hva vi ønsker oss til jul, og det er ikke noe jeg har tenkt på siden jeg fant ut at jeg var gravid. 

Hva av baby ting er det vanlig å ønske seg til jul , vi har ikke termin før i April? 
Hva er for stort å sette på ønskelisten og hva er "lite"? Er det rart om vi ikke ønsker oss noe til babyen ?
Virker som folk forventer at vi gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal ønske deg ting til deg selv/huset. Så kan folk gi noe til babyen i tillegg hvis de vil.

Skrevet

Vi venter vårt første barn, så vi vet ikke engang hva vi trenger... :-p
Vi skule gjerne ha ønsket oss det meste. Vi skal nemlig ikke kjøpe noe av utstyr nytt selv. Det har vi avtalt. Alt skal være brukt eller fått. ;-)

Så hva er det vi trenger å ønske oss til vår førstefødte? (Klart store ting som vogn kan man jo ønske seg, men langt fra forvente å få...)

Skrevet

Dette er vårt første også så vi har heller ikke helt kontroll på hva vi skal ha. 
Men jeg tenker at mye som det hadde vært greit å ønske seg (vogn, bilsete og seng osv.) er sånn som man vil ha såpass kontroll på selv, prøve ut i butikken, finne den modellen som passer dere, deres boforhold, og livsstil. 
Mulig jeg er litt kontrollfreak... 

Så langt har jeg tenkt på gulpekluter og vaskekluter, man kan liksom ikke ha for mange av dem..

Skrevet

Jeg er superkontrollfreak til vanlig. Men nå har jeg begynt å bli mer økonomisk. Men altså, dersom noen ønsker å kjøpe en ny vogn til oss, så regner jeg med at vi selv får velge... ;-) (Håper i allefall, eller satser på at den som kjøper har litt peiling. Jeg skal være evig takknemlig dersom noen går til det steget...)

Men av småting. Hva trenger vi? Gulpekluter og vaskekluter er notert....

Skrevet

Jeg kom over en fin liste , som oppga også små ting som er lett å glemme og ca, antall av hvor mange man trenger av hver ting, anbefaler at du sjekker det ut :)
Var veldig konkret og informativt, ikke minst hjelpsomt  for meg ihvertfall  :)  

http://mammanett.no/utstyrsguide/innkjoepsliste_til_baby

Skrevet

Åj, det var en nyttig liste! Tusen takk! Nå skal jeg lage ønskelista... Veldig greit å ønske ting til babyen, da jeg har det jeg trenger selv... :-)

Skrevet

Synes det er vanskelig å skrive ønskeliste jeg, hvertfall når jeg ikke vet noe om den lille :) 
Vet dere kjønn enda eller ? :) 

Skrevet

Nei, er bare 10+6. Finner det vel ut rett før jul, dersom de ikke kan si noe på UL om 12 dager! :-) Dere vet heller ikke, eller? 

Skrevet

Jeg (vi) kommer ikke til å ønske noe til babyen i år, har også termin i april. Men dersom noen har lyst til å kjøpe en liten ting til babyen, er de selvfølgelig velkommen til det ;)

Dersom noen i familien foreslår å kjøpe/spleise på større ting, så får jeg ta stilling til det da.. Har ikke vært i mine tanker siden det er så lenge etter jul til nurket kommer. :)

Skrevet

Jeg ser den... :-)

Men jeg trenger ikke noe selv, så da er det like greit å lage en liste til babyen. Kan være dumt i tilfelle noe skulle gå galt, men altså... 

Skrevet

Du er jo nesten 12 uker da, og UL om 12 dager ! heldig :) 
Ja hvis du ikke ønsker deg noe, eller ønsker deg noe til hus og hjem så er det jo like greit å lage en liten liste til den lille. :)
 Men tror nok jeg vil foretrekke å handle det meste selv, så jeg vet hva jeg har/får. 
Er det utakknemlig av meg ? 

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Jeg skjønner at noen vil ha kontroll på hva de har/får. Jeg er ikke så nøye på det. :-)
Vi er forskjellige alle sammen!

Skrevet

Jeg ser den... :-)

Men jeg trenger ikke noe selv, så da er det like greit å lage en liste til babyen. Kan være dumt i tilfelle noe skulle gå galt, men altså... 

Dersom du ikke trenger noe selv og har lyst til å få gaver til babyen, ser ikke jeg noe problem i å få det i julegaver :) Alle får jo lov til å ønske seg det de selv vil  ;)

Og det er jo fornuftig også. Er mye som må i hus til et lite nurk, så er kjekt å få litt hjelp og ikke minst starte i god tid :)

Jeg var også litt usikker på hvor tidlig jeg kunne shoppe, men som samboeren min sa;

Om dette svangerskapet ikke skulle ende bra, så gir vi ikke opp drømmen om felles barn av den grunn, så tingene vil uansett komme til nytte :wub:

Frk.Vimsa

Jeg synes ikke det er utakknemlig av deg å ønske å kjøpe tingene selv :)

Jeg er slik tildels selv. De større tingene vil jeg gjerne skal være slik jeg vil ha det, men klær og andre ting kan andre få lov til å kjøpe :P

Skrevet

Tieran, da er vi helt enige der :) selvfølgelig skal folk få frihet til å kjøpe hva de vil, men jeg tror ikke jeg kommer til å ønske meg noe tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...