Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #1 Skrevet 16. oktober 2013 Ped. leder mener at min femåring ikke merker om han blir hentet kl 13 el kl 15? Jeg mener det er feil og vet at han merker at kl 15 er senere. Anonymous poster hash: 24889...d02
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #2 Skrevet 16. oktober 2013 Ped. leder mener at min femåring ikke merker om han blir hentet kl 13 el kl 15? Jeg mener det er feil og vet at han merker at kl 15 er senere. Anonymous poster hash: 24889...d02 Tror ped.leder har rett. Men han merker nok forskjell fra 15 til f.eks 17, da er han nolveldig sliten Anonymous poster hash: 24751...455
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Vel om jeg henter min 4 og 5 åring kl 13, så lurer de på hvorfor jeg kommer så tidlig! Anonymous poster hash: f59c7...2fb
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 De har ikke tidsperspektiv på den måten at de vet hvor lenge en time er feks, eller at det tar 3 timer å vente på å dra et sted. Men som hun over sier så merker han det nok fordi han blir mer sliten
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Ja, nettopp! Og de kan jo også knytte det til det som skjer i bhg i forhold til før og etter spising f.eks. HI Anonymous poster hash: 24889...d02
skjotta Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 barn skjønner somregel at du kommer tidlig basert på rutinene i barnehagen, ikke tidsperspektivet ;-) henter du klokka 13, så har de jo ikke spist frukt enda!!! (den fikk jeg alltid høre når jeg hentet tidlig)
Elsker livet Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Her merker de jo i forhold til barnehagens rutiner. Mine ville ikke hentes før de hadde hatt det siste måltidet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Sønnen min vet at en time er 60 min og han vet at det har gått en time når klokka skifter fra 13.00 til 14.00. Derfor føler jeg det blir feil å hente senere når vi hadde en avtale om jeg skulle komme kl 13. Da føler jeg at jeg lurer han. Hi Anonymous poster hash: 24889...d02
Mamma_til_2 Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 tidsperspektivet til barn går på faste rutiner ikke hva klokken egentlig er, men gutten din kan han følge en vanlig klokke eller er det slik at du må si at nå er kl for eksempel 18.00 og om en time er det kveld så kan han følge med da eller ser han selv hva klokken er uten hjelp?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 Barn får en forståelse av tid etter rutiner. Men kun tid og tidsperspektiv er en forståelse barn ikke oppnår før de er rundt 8 / 9 år. Det abstrakte med tiden er det svært få barn under 8 år som skjønner. De følger tiden etter rutinene og nettopp derfor er rutiner så viktig for forutsigbarhet og får at barna skal få en forståelse av tid. Anonymous poster hash: 06fb5...1aa
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Han ser det selv uten hjelp. Jeg kan si at i dag kl 13 skal vi reise til bestefar, så ser han på den digitale klokken på stekeovnen og så sier han. "OK, da er det fem timer til, mamma". Hi Anonymous poster hash: 24889...d02
Mamma_til_2 Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Han ser det selv uten hjelp. Jeg kan si at i dag kl 13 skal vi reise til bestefar, så ser han på den digitale klokken på stekeovnen og så sier han. "OK, da er det fem timer til, mamma". Hi Anonymous poster hash: 24889...d02 Så flink han er, men da må du faktisk si det til ped-leder at gutten min kan klokken så for han er det stor forskjell på 13.00 og 15.00
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 Poenget til barnehagen er at om de hadde drøyd alle rutinene med en halvtime den dagen så er det nok ikke sikkert at gutten din hadde reagert på at du kom sent om du kom to timer senere enn vanlig den dagen. Kanskje han til og med ville synes du kom tidlig fordi de akkurat var ferdig med siste måltid. En voksen ville merket en slik uttrekking av dagen pga man har en opplevelse av hvor lenge en time eller en dag er. At det dermed sagt er uten betydning når du henter sønnen din, og at du overholder avtaler du har med ham er jeg helt uenig i! Hvorfor diskuterer du dette med ped.leder i utgangspunktet? Er det et problem at du henter for tidlig? Anonymous poster hash: 26c26...e5a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Nei, vi har inne i en litt vanskelig tilvenningsperiode og det er vanskelig for han har ingen venner der ennå. Derfor har vi blitt enige om at han må i barnehagen hver dag, men at jeg kan hente tidlig. Hi Anonymous poster hash: 24889...d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå