Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Har fått plass på ABC, og synes så langt det virker som verdens herligste sted. Vil gjerne høre andres historier og erfaringer fra stedet. :-) Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Virkelig? Ingen? Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Skulle føde på ABC, gikk 14 dager over tiden, ingen overtidskontroll eller oppfølging i det hele tatt i overtiden, kom inn med vannavgang og bek i fostervannet så ble sendt ned på vanlig føde. Gutten kom 24 t etter med katastrofesnitt og var 4200. Ikke visste jeg at man gjerne har kontroller på overtid og ul for å sjekke om alt var ok + størrelse. Det gjør de altså ikke der. Det skal være så naturlig som mulig, ei venninne av meg fikk ikke en gang halsbrannmedisin der da hun hadde vanvittig halsbrann under fødselen, nei de gav ikke ut medisiner så slikt måtte man pent ha med selv. Jeg gledet meg veldig til å føde der, men var umåtelig skuffet over dårlig oppfølging i ettertid, hun var ikke videre fornøyd venninna mi heller. Anonymous poster hash: 8afb2...2b3
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Skulle føde på ABC, gikk 14 dager over tiden, ingen overtidskontroll eller oppfølging i det hele tatt i overtiden, kom inn med vannavgang og bek i fostervannet så ble sendt ned på vanlig føde. Gutten kom 24 t etter med katastrofesnitt og var 4200. Ikke visste jeg at man gjerne har kontroller på overtid og ul for å sjekke om alt var ok + størrelse. Det gjør de altså ikke der. Det skal være så naturlig som mulig, ei venninne av meg fikk ikke en gang halsbrannmedisin der da hun hadde vanvittig halsbrann under fødselen, nei de gav ikke ut medisiner så slikt måtte man pent ha med selv. Jeg gledet meg veldig til å føde der, men var umåtelig skuffet over dårlig oppfølging i ettertid, hun var ikke videre fornøyd venninna mi heller. Anonymous poster hash: 8afb2...2b3 What, nei!? Jeg har skikkelig noia for å gå lenge på overtid etter å ha lest bloggen til henne som mistet barnet sitt... Kanskje jeg kan prøve å ta dette opp på forhånd? Det er jo helt idiotisk... Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #6 Skrevet 16. oktober 2013 Note to self: husk halsbrannmedisin og paracet i fødebagen Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Skulle føde på ABC, gikk 14 dager over tiden, ingen overtidskontroll eller oppfølging i det hele tatt i overtiden, kom inn med vannavgang og bek i fostervannet så ble sendt ned på vanlig føde. Gutten kom 24 t etter med katastrofesnitt og var 4200. Ikke visste jeg at man gjerne har kontroller på overtid og ul for å sjekke om alt var ok + størrelse. Det gjør de altså ikke der. Det skal være så naturlig som mulig, ei venninne av meg fikk ikke en gang halsbrannmedisin der da hun hadde vanvittig halsbrann under fødselen, nei de gav ikke ut medisiner så slikt måtte man pent ha med selv. Jeg gledet meg veldig til å føde der, men var umåtelig skuffet over dårlig oppfølging i ettertid, hun var ikke videre fornøyd venninna mi heller. Anonymous poster hash: 8afb2...2b3 What, nei!? Jeg har skikkelig noia for å gå lenge på overtid etter å ha lest bloggen til henne som mistet barnet sitt... Kanskje jeg kan prøve å ta dette opp på forhånd? Det er jo helt idiotisk... Anonymous poster hash: b86b2...d3b Ja, du får prøve, men "alt skal være naturlig".... Anonymous poster hash: 8afb2...2b3
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #8 Skrevet 16. oktober 2013 Fødte nr 2 der, 9 dager på overtid. Synes det var en kjempebra opplevelse og har bare positivt å si om det! Rolige, fine jordmødre der ingen stresser. Store, deilige badekar og dobbeltseng til å føde i, ingen fødesenger med bøyler. Familierom rett over gangen når du er ferdig med å føde. Fødte nr 1 på vanlig avdeling på Ullevål, så har noe å sammenlikne med og ABC er mye bedre. Selvsagt tar jeg med egne medisiner som jeg skal bruke etter fødsel. Hvis man har satt seg ordentlig inn i hva ABC er, så vet man at de ikke gir noe medisinsk tilbud. Jeg er forøvrig på overtid med nr 3 nå. Har fødeplass på ABC. De har helt ordinær oppfølging i forhold til overtid, så ingen grunn til å la seg skremme av historien over. Jeg føler meg like godt ivaretatt som da jeg gikk på overtid med nr 1 og ble fulgt opp av vanlig avd på Ullevål. Som sagt fødte jeg nr 1 på vanlig avdeling og nr 2 på ABC og jeg har da valgt ABC til nr 3 fordi jeg synes det er mye bedre! Anonymous poster hash: f5ee4...c22
magica fra tryll Skrevet 16. oktober 2013 #9 Skrevet 16. oktober 2013 hm, jeg trodde det var lege/jordmor man gikk til kontroll hos som henviste til overtidskontroll jeg? Det har det vært i mine 5 graviditeter ihvertfall. Går man lenge over, får man vel heller ikke føde på ABC?? Halsbrann medisin under fødsel har jeg aldri hørt om, så det vet jeg ikke noe om. At det skal være så naturlig så mulig er vel på en måte hele vitsen med ABC? Hvis man ikke er så opptatt av det, er det kanskje ikke rette sted å føde?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #10 Skrevet 16. oktober 2013 hm, jeg trodde det var lege/jordmor man gikk til kontroll hos som henviste til overtidskontroll jeg? Det har det vært i mine 5 graviditeter ihvertfall. Går man lenge over, får man vel heller ikke føde på ABC?? Halsbrann medisin under fødsel har jeg aldri hørt om, så det vet jeg ikke noe om. At det skal være så naturlig så mulig er vel på en måte hele vitsen med ABC? Hvis man ikke er så opptatt av det, er det kanskje ikke rette sted å føde? For halsbrannmedisin og epidural er jo helt samme sak. Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Brennheite Badeand Skrevet 16. oktober 2013 #11 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har ikke født på ABC, men på en tilsvarende avdeling ved et annet sykehus (jordmorstyrt enhet), og det var en suveren opplevelse i rolige omgivelser. Du har også en trygghet i at hvis behovet er der så blir du flyttet til en annen avdeling.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #12 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg fødte nr 1 på ABC og var SUPERfornøyd med ALT! Jeg gikk 11 dager over, og ble henvist til overtidskontroll på vanlig måte og var på denne 10.dag over termin. Skulle egentlig settes i gang den dagen jeg fødte, men da den kom i gang spontant fikk jeg føde på ABC. Dersom man må settes i gang må man føde på vanlig avdeling fordi barnet må overvåkes mer ved igangsetting. Jeg likte at det var rolig atmosfære med bare jeg, mannen min og jordmor til stede. Akkurat under forløsningen kom det en jordmor til (noe jeg på forhånd hadde fått informasjon om at var normal prosedyre), men ingen leger, sykepleiere, barnepleiere, studenter el. Jeg fødte i badekar, noe som var veldig riktig for meg. Måtte sy litt (overfladiske rifter), og fikk bedøvelse ifm dette. Barnet fikk vanlig legesjekk ol før hjemreise. Venter nå nr to og har plass på ABC nå også. Anonymous poster hash: c8f73...5ee
magica fra tryll Skrevet 16. oktober 2013 #13 Skrevet 16. oktober 2013 hm, jeg trodde det var lege/jordmor man gikk til kontroll hos som henviste til overtidskontroll jeg? Det har det vært i mine 5 graviditeter ihvertfall. Går man lenge over, får man vel heller ikke føde på ABC?? Halsbrann medisin under fødsel har jeg aldri hørt om, så det vet jeg ikke noe om. At det skal være så naturlig så mulig er vel på en måte hele vitsen med ABC? Hvis man ikke er så opptatt av det, er det kanskje ikke rette sted å føde? For halsbrannmedisin og epidural er jo helt samme sak. Anonymous poster hash: b86b2...d3b Skjønte ikke helt koblinga av halsbrannmedisin og fødsel i det hele tatt jeg. Er det sånn at alle avdelinger på et sykehus har middel mot halsbrann tilgjengelig til enhver tid?? Jeg bare lurer helt seriøst altså! Poenget mitt var liksom at om ABC skulle være et dårligere fødealternativ fordi en person ikke fikk halsbrannmedisin....??
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #14 Skrevet 16. oktober 2013 Godt å høre noen positive erfaringer også. :-) Har generelt hatt inntrykk av at de aller fleste er veldig fornøyde, men folk er forskjellige, og ingen fødsler er like, så man vet jo ikke helt sikkert før man har opplevd det selv. :-) Jeg har jo valgt ABC nettopp fordi jeg ønsker å føde så naturlig og upåvirket som mulig, så jeg tror det skal gå helt fint at ingen tilbyr meg halsbrannmedisin. Synes i hvert fall at selve avdelingen og folkene som jobber der virker veldig bra så langt! Har brukt en privat jordmortjeneste helt til nå, og jordmoren min der var en real drittkjerring, noe som resulterte i at jeg gikk og gruet meg til hver eneste time. Føler at dette har "stjålet" litt av gleden ved svangerskapet mitt, så jeg er igrunn helt i skyene etter å ha vært på ABC og fått en kjempekoselig jordmor. Håper flere vil dele historiene sine med meg! HI Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2013 #15 Skrevet 16. oktober 2013 dyyyyyytt Anonymous poster hash: b86b2...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå