Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Hvordan reagerer dere når menn sier at de vil ta på dere, ha sex, får stå osv?Jeg blir så usikker og "fleiper" det somregel bort. Er så redd for å være veldig direkte, og usikker på hvem som gjør det med "vilje" og ikke.Skal sies at jeg er akkurat ferdig utdannet og redd for å gjøre feil. Anonymous poster hash: a06d9...a12
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Det kommer an på hvem det er som sier det. Nå er jeg helsesekretær så har ikke opplevd det så ofte som sikkert sykepleiere og hjelpepleiere opplever vil jeg tro, men akkurat nå jobber jeg sted hvor vi har en pasientgruppe som ikke har så mange sperringer når det gjelder slikt. Samtidig så kjenner jeg mange av våre pasienter så godt at jeg kan gi beskjed til dem om at "dette er ikke ok å si" uten at det blir noe problem ut a det. Når jeg snakker med folk jeg ikke kjenner fra før så overhører jeg rett og slett slike kommentarer og svarer ikke på det. Hvis en person på telefonen kommer med slibrige hentydninger så svarer jeg med feks å spørre han ringer fordi han trenger en time eller ønsker å snakke med sin behandler. Hvis du er sykpleier el.l. ville jeg respondert med å si noe slikt som "nå må du ta medisinene dine" (eller hva du nå er der inne for å gjøre). Ikke responder på de slibrige hentydningene på noen måte, verken med spøk eller sinne. Det første kan gi inntrykk av at du synes det er greit, og til og med morsomt. Ikke et bra inntrykk å gi slik jeg ser det, og problemet kan eskalere hvis det er en pasient som skal være der lenge. Men det er min erfaring/mening. Anonymous poster hash: c3873...b30