Gå til innhold

vært på tidlig UL, kjempe forvirret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig ul. I følge menstermin var jeg 5 uker på vei. Legen sa at fosteret var lite, men greit med fostervann og str på fostersekk. Han mente at jeg enten var kortere på vei, eller at det hadde gått gærent. Mener å huske at han målte fosteret til 2 mm. Testa posotivt to uker før dette.

Noen som har opplevd dette før? Kan det være fordi jeg har uregelmessig mens? Ny ul neste uke. Jeg er kjempe nervøs.

Får bare mer og mer symtpomer, er det et tegn på at det går bra da? Eller kan jeg få flere symptomer selvom det er dødt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du på tidlig ul så tidlig? Skjønner ikke at de tar inn folk før etter uke 8 for da er det lettere å se om ting er gått galt eller ei og slipper unødvendig bekymring rundt graviditet. 

Det kan være det har gått fint, men det får du ikke svar på før du skal inn på ny ul. 

En kan få flere og færre symptomer om en er gravid eller om det har gått galt. Symptomer varierer litt hele tiden. 

Har det gått galt så ordner naturen opp selv som regel, og det er jo "bedre" om det skjer tidlig enn sent. Men jeg håper det har gått fint for din del. 

Anonymous poster hash: 6576c...8c0
Skrevet

mange betaler jo privat for å få sjekket. jeg har opplevd ma og er litt nervøs for at det skal skje igjen. å se at det er noe inni magen roer jo folk ganske mye.. så jeg har ikke hatt betenkligheter med ul iallefall. vært på ul i 2 uke, nå i 5-6 og skal om to uker. da er jeg i uke 8, så skal jeg tilbake i uke 12 å sjekke fosteret da. synes det er helt greit å betale de 600 kr for å slippe å gå å være nervøs. 

som jeg har skrevet i andre tråder. jeg ble kjempeskuffa i går for vi så bare en svart sekk med noe inni..lignet ikke et foster engang..men legen sa det var helt normalt. når fosteret er ca 4 uker. blir spennende å følge med på dere andre her. virker som de fleste er like nervøse som meg. er godt at man ikke er alene. så får vi krysse finga for at det blir liv i magene våre : ))

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret, men så tidlige ultralydundersøkelser annenhver uke skremmer jo mer enn det beroliger. Leger og jordmødre advarer mot dette, ihvertfall de jeg kjenner til. Jeg har også hatt tidlig UL, men da på sykehuset og etter vurdering fra legene på fødeavdelingen. Og ikke så tidlig.

Og som du nevner, du kan være kortere enn du tror grunnet uregelmessig mens og da er det ihvertfall ikke rart de ikke kan se så mye.

Det er noen nervepirrende mnd i starten.

Ønsker deg all Lykke til og tenk på at legen sa det var helt normalt å ikke se noe så tidlig. Husk også at det i de fleste tilfeller går det bra:)

Anonymous poster hash: fe1c4...7fc

Skrevet

Ble henvist av legen min pga jeg har hatt mange SA, noen så seint som uke 12.

Får bare mer og mer symptomer.. håpehåpe

3barnsmor:

For meg var tidlig ul en selvfølge! Veit aklurat hvordan du har det. Samme så jeg, en avlang skygge. Skal på ny ul til uka. Kjempe spent.

Får krysse fingrene for hverandre.

Du er i hvertfall ikke alene! <3

Skrevet

avlang skygge på meg å. Går nok bra : ))

Ang tidlig ultralyd synes jeg det får være opp til hver enkelt. kanskje det bekymrer noen, men for mange roer det. roet meg endel iallefall, så synspunkter på dette er individuelle.når man betaler selv hos privatlege trenger man ikke henvisning. legen min har ul apparat, så det blir automatisk sjekka hver gang jeg er der. veldig glad for det jeg. : )

Skrevet

Ja, det er jo egentlig en privatsak.

Skulle ønske legen hadde det her. Men heldigvis er sykehuset rett i nærheten og Turnusleger henviser alltid :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...