Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier; erfaringen deres ved bruk av Utrogestan ?

Jeg selv har brukt dette ved to tidligere negative fryseforsøk, ett negativt ferskforsøk og nå er jeg igang igjen med dette produktet. Skal ha innsett av ett (eller forhåpentligvis to) eskimoegg i morgen og trenger noen som har gode erfaringer med dette produktet slik at hodet mitt får positiv input og blir klar for rugeperioden..

Skrevet

Hei:). Du har vel satt inn egg nå?...håååper jeg :). Jeg har brukt utrogestan ved mine fryseforsøk. ble gravid på det ene, men mistet..:(. Krysser virkelig fingrene for deg. Vet flere som har lyktes ved bruk av dette medikamentet. Jeg opplever en del tretthet ved bruk av det. Men det er levelig :). Masse lykke til!!!!

Skrevet

Jeg ble gravid på frys med utrogestan. Er nå i uke 29 :-)

Skrevet

Et fryseegg er satt inn og nå håper jeg utrogestan gjør jobben sin. Har jo ikke akkurat hatt gode forutsetninger med denne medisin tidligere, men krysser fingrer og tær :)
 Godt å høre at det går ann å bli gravid på dette og lykke til videre med svangerskapet, camilla136 :)

Skrevet

Utrogestan hjalp meg å lage min Henry på 8 mnd! <3

Jeg hadde før hatt to ferskforsøk, et med crinone og et med lutinus, ene kjemisk, andre negativt.

Så kom et ferskforsøk med utrogestan som gikk som smurt!

Ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

Utrogestan hjalp meg å lage min Henry på 8 mnd! <3

Jeg hadde før hatt to ferskforsøk, et med crinone og et med lutinus, ene kjemisk, andre negativt.

Så kom et ferskforsøk med utrogestan som gikk som smurt!

Ønsker deg masse lykke til!!

Takk takk, Ele :) 

Har hatt ekstreme stikninger i magen på rd 2 og 3, men idag på rd 4 kjenner jeg ingenting og føler meg i kjempeform. Håper stikningene var at egget festet seg (krysser fingrene). Har kun to egg igjen på frys og håper jeg slipper å ta dem i bruk på lang tid.. Syns utrogestan er en del gris, men gjør jo alt for at dette skal klaffe!

Ønsker deg en fin tid framover med din Henry, Ele. Nå går vi jo julen i møtet og masse minner skal skapes :)

Skrevet

Hei. Dere som har brukt utrogestan, har dere opplevd spotting i svangerskapet? Jeg er gravid i uke 6 og bruker utrogestan 3xdaglig. Har opplevd en del spotting. Begynt med litt rosa utflod på papiret forrige tirsdag, hadde ikke mer før jeg våknet til en del mer på fredag ( var mye på trusa). Har siden hatt litt på papiret igjen nesten hver gang jeg tørker meg på do. Noen andre som har opplevd dette? Jeg kjempe redd for at jeg har mistet;( skal på ridlig ul på torsdag.

Skrevet

Hei. Dere som har brukt utrogestan, har dere opplevd spotting i svangerskapet? Jeg er gravid i uke 6 og bruker utrogestan 3xdaglig. Har opplevd en del spotting. Begynt med litt rosa utflod på papiret forrige tirsdag, hadde ikke mer før jeg våknet til en del mer på fredag ( var mye på trusa). Har siden hatt litt på papiret igjen nesten hver gang jeg tørker meg på do. Noen andre som har opplevd dette? Jeg kjempe redd for at jeg har mistet;( skal på ridlig ul på torsdag.

Jeg gikk bare på utrogestan 2 uker etter innsett, og jeg opplevde ikke noe spotting. Men det er jo ikke uvanlig å spotte på grunn av utrogestan/crinone/lutinus, siden det kan irritere slimhinnene. Det trenger overhode ikke være noen fare, og spesielt siden du ikke har noe vondt i tillegg!! :) Lykke til på ultralyd!

Skrevet

Tusen takk for svar. Gruegleder meg til torsdagen. Uff bare man slapp å bekymre seg så mye.... Har brukt 4 år på å bli gravid!!!

Skrevet

Jeg hadde også ekstreme menssmerter på rd 2,3 og 4. De 2 siste dagene har jeg kjent lite, mest murringer i lysken. Første gang på utrogestan så aner ikke hvordan kroppen skal reagere.

Skrevet

Jeg hadde også ekstreme menssmerter på rd 2,3 og 4. De 2 siste dagene har jeg kjent lite, mest murringer i lysken. Første gang på utrogestan så aner ikke hvordan kroppen skal reagere.

Hei:) Har også hatt rare smerter i lysken/lårbeinet. Jeg hadde ikke slike rare murringer/smerter ved tidligere bruk av utrogestan og jeg har brukt det ved to tidligere fryseforsøk og et ferskforsøk. Krysser fingrene for at disse murringene er positive tegn! Er også ekstremt trøtt og forvirret for tiden - ketchupflasken i fryseren, majonestuben i oppvaskmaskinen og et glass i søpla - heldigvis ser de rundt meg moroa i dette :)

Lykke til videre i rugetiden, Ønsker en trekløver!

Skrevet

Hvordan går det Hubro? Ville bare si at mine murringer i lysken var noe positivt. Er på rd 9, klarte ikke å vente lenger så jeg tok en test idag tidlig og den var positiv. Tørr ikke å slippe noen glede riktig enda.. Krysser fingrene for deg siden vi har hatt ganske like symtomer på samme rd. Jeg er overbevist på at de menssmerter jeg kjente var når egget festet seg.

Skrevet

Hvordan går det Hubro? Ville bare si at mine murringer i lysken var noe positivt. Er på rd 9, klarte ikke å vente lenger så jeg tok en test idag tidlig og den var positiv. Tørr ikke å slippe noen glede riktig enda.. Krysser fingrene for deg siden vi har hatt ganske like symtomer på samme rd. Jeg er overbevist på at de menssmerter jeg kjente var når egget festet seg.

Hei og gratulere så mye med positiv test! Utrolig moro å lese om positive tester - det gir jo egentlig positiv energi :) Har så lyst å teste, men mannen er helt i mot testing før testdag (og det er lenge til 6.november kjenner jeg). Rd 8 idag og har endel "stikninger" på den siden der de slapp eskimoen og håper virkelig det er positivt! Hvis ikke mensen er dukket opp til onsdag tror jeg at jeg skal teste i smug ;)

Hvor mange utrogestan tar du om dagen ?

Jeg tar en - tre ganger daglig, men leser jo om de som tar to - tre ganger daglig..

Skrevet

Jeg tar 2 x 3 ganger daglig. Sa ingenting til mannen før jeg testet jeg;) viste selv at det kunne slå inn nå, siden egget var 3 dager ved innsett. Men føler jeg går rundt å lyver da og kan ikke forstå at jeg skulle være så heldig. Tok bilde av testen, har vært inne på tlf å kikket for å forsikre meg sikkert 10 ganger allerede idag. Blir noen nervøse uker nå til jeg evt får se et hjerte slå.

Skrevet

Hvordan går det, Ønsker en trekløver ?

Lurte på hvilken dag du egentlig har testdato ?

Selv har jeg ikke td før 6/11 :/ Og etter å ha lest her om ei som testet med eggløsningstest gjorde jo jeg og det. Dessverre var den negativ idag og det gjorde jo litt med humøret. Tror heller jeg må satse på en graviditetstest til uken..

Skrevet

Jeg har egentlig testdag i morgen, 14 dager etter innsett. Testet 5 dager før. Men mener at siden egget var 3 dager gammelt, skulle jeg normalt ha hatt mensen lørdag, så jeg testet på en måte 2 dager før. Alt bra her så langt, kjenner lite så jeg tror ikke helt på det. Men tatt 3 tester nå, en digital idag som viste 2-3 uker. Så det er vel helt etter boken. Vært super stresset idag da, for jeg kom på at jeg har genfeilen leiden V mutasjon dom gir en økt sjanse for blodpropp. Og når det gikk opp for meg at jeg skal gå på progynova som også gir en økt sjanse, ble jeg forkavet. Har nå helt glemt å informere st.olavs om dette, sendte de en Mail i sted, pluss sett fastlegen min på saken. Satser på at det ikke er noe å bekymre seg over.

Skrevet

Jeg har egentlig testdag i morgen, 14 dager etter innsett. Testet 5 dager før. Men mener at siden egget var 3 dager gammelt, skulle jeg normalt ha hatt mensen lørdag, så jeg testet på en måte 2 dager før. Alt bra her så langt, kjenner lite så jeg tror ikke helt på det. Men tatt 3 tester nå, en digital idag som viste 2-3 uker. Så det er vel helt etter boken. Vært super stresset idag da, for jeg kom på at jeg har genfeilen leiden V mutasjon dom gir en økt sjanse for blodpropp. Og når det gikk opp for meg at jeg skal gå på progynova som også gir en økt sjanse, ble jeg forkavet. Har nå helt glemt å informere st.olavs om dette, sendte de en Mail i sted, pluss sett fastlegen min på saken. Satser på at det ikke er noe å bekymre seg over.

Hei, og gratulerer med graviditeten! 

Jeg vil ikke skape bekymringer, men det kan hende du bør spørre om du bør gå på lett blodfortynnende i svangerskapet. Leiden V er en kjent årsak til gjentatte aborter, da pga at det oppstår bittesmå infarkter i morkaken, noe som hindrer næringsstoffer å komme til fosteret. Jeg kan ikke så mye om dette, og det kan godt hende at din diagnose ikke har sammenheng med akkurat dette, men det er sikkert lurt å sjekke det opp! Det er mye omtalt på habituell abort-forumet hvis du vil kikke litt der.

At progynova øker risikoen for blodpropp stemmer nok, men de østrogenene kroppen danner under graviditeten gjør medisinene til en dråpe i havet likevel, så det trenger du nok ikke å bekymre deg for.

Skrevet

Uff, nå ble jeg mere bekymret. Fastlegen min skulle sjekke dette opp og ringe meg tilbake idag.

Skrevet

Hvordan går det Hubro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...