Gå til innhold

Hvordan kan jeg få så liten gravidmage som mulig?

Anbefalte innlegg

planlegger barn og trenger inspirasjon til hvordan jeg skal gå frem for å beholde magen flatest mulig så lenge som mulig. Burde jeg/kan jeg innta færre kalorier enn vanlig, eller er det bare å trene dobbelt så mye?

Anonymous poster hash: 0b774...bde

Fortsetter under...

Hvis dette er seriøst, bør du ikke bli gravid. Du har et forskrudd kroppsbilde, og det du skriver tyder på at du vil skade et foster hvis du blir gravid. Anbefaler deg en tur til fastlegen, hvor du forteller om dine tanker.

Vel, i teorien bør man spise normale mengder mat, sunt, trene et par ganger i uken (i hvert fall være i aktivitet). Man skal jo overhode ikke slanke seg under et svangerskap, så å spise normalt og å være i normal aktivitet som mulig, er vel det beste. Med normalt mener jeg slik du pleier. 

Men i praksis ser det ikke ut til at det har noen virkning å prøve å få verken stor eller liten mage. Noen får stor, andre får liten, og slik er det bare. Man bærer barnet forskjellig. Jeg fråtset i mat, og jeg var temmelig liten da jeg gikk gravid. Verken tykk generelt, eller stor gravidmage. 

Anonymous poster hash: 9aa36...9c6

Vel, i teorien bør man spise normale mengder mat, sunt, trene et par ganger i uken (i hvert fall være i aktivitet). Man skal jo overhode ikke slanke seg under et svangerskap, så å spise normalt og å være i normal aktivitet som mulig, er vel det beste. Med normalt mener jeg slik du pleier.

Men i praksis ser det ikke ut til at det har noen virkning å prøve å få verken stor eller liten mage. Noen får stor, andre får liten, og slik er det bare. Man bærer barnet forskjellig. Jeg fråtset i mat, og jeg var temmelig liten da jeg gikk gravid. Verken tykk generelt, eller stor gravidmage.

Anonymous poster hash: 9aa36...9c6 [/quote ]bare spør fotballfrue. Syntes du skal droppe å bli gravid til du er voksen å moden nok til å glede deg over den voksende magen !

Anonymous poster hash: 946d3...979

Anonymous poster hash: 9aa36...9c6 [/quote ]bare spør fotballfrue. Syntes du skal droppe å bli gravid til du er voksen å moden nok til å glede deg over den voksende magen !

Anonymous poster hash: 946d3...979

Hva, mener du at jeg burde droppe å bli gravid? Jeg er ikke HI! Men du siterer meg?! 

Jeg kan jo fortelle at jeg allerede har født, og at jeg elsket den voksende magen (som ikke ble så stor som jeg hadde håpet, men jeg fråtset i mat fordi jeg var sulten, ikke fordi jeg ville ha større gravidmage!). 

Synes ikke jeg virket umoden i innlegget mitt heller. 

Annonse

Hvis fokuset ditt ligger på deg selv og ikke at BABYEN din skal ha det best mulig så burde du revurdere om du virkelig burde få barn. 

Greit nok at du skal spise sunt og holde deg vedlike gjennom svangerskapet, men fokuset ditt skal være på at det su spiser og trener skal være til det beste for BARNET og ikke deg selv. Egoismen slutter når prøvingen begynner, sånn er det bare. 

Anonymous poster hash: 2dbc4...dc5

,Vil nesten gi litt av skylda til hun gale fotball dama som har gitt folk diotisk grunn til å tro det er normalt å vært "flat" til man er langt i 2 trimester....

Anonymous poster hash: b4a3d...737

Håper dette er en tulletråd. Helt enig i at man med fordel skal både spise sunt, være aktiv, gjerne trene moderat og unngå å legge på seg alt for mye under en graviditet, men å ha som målsetning å holde magen flat/ liten er ikke noe jeg anser som sunt og helt normalt.

Stor/ liten mage handler mye om hvordan man er bygd, hvordan barnet ligger, størrelsen på barnet osv. Jeg er slank, har fått nette små babyer, men har had ganske stor mage med alle tre.

Trene mye, ete så lite som mulig. Men pass på å spise vitaminpiller i tillegg så du får i deg alle vitaminer du trenger! For barnets skyld.

Anonymous poster hash: a022f...4fd

Vitaminer skal IKKE erstatte et variert kosthold!!!

En ting er hvis mor har hyperemesis. Men hvis mor med vilje spiser for lite så vil hun ha ernæringsunderskudd når babyen blir født. Da blir også morsmelken mindre næringsrik. Og i hvert fall så tærer mor enormt på egen kropp.

Til HI - du kan gjøre litt med å ha gode magemuskler når du blir gravid. Men det utsetter som regel bare magen. Hvordan magen din blir er avhengig av hvordan din kropp bærer svangerskapet og babyen. Noen bærer babyen mer inni seg, de får som regle mindre mage - men det er ikke noe de styrer selv.

Jeg må si meg enig med de andre her, HI, hvis fokuset ditt er på å få minst mulig mage, så tror jeg du trenger å snakke med fagfolk før du evt blir gravid. Det du avslører av egne tanker og holdninger ved spørsmålet ditt, det er definitivt ikke til barnets beste.

Hvis du ønsker å bli mor og bevisst prøver å bli det så må du ta et oppgjør med deg selv. Du må begynne å prioritere anderledes. Hvordan magen din er i noen få måneder av livet ditt spiller liten rolle. Babyen må leve hele livet med følgene om du bevisst velger å gjøre ting som gjør at barnet tar skade av det. Om du sjanser så kan du aldri være sikker på hva som evt gikk feil hvis noe gjør det.

Jeg håper du går litt i deg selv og jobber videre med ditt forhold til kroppen din før du blir gravid.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6aea3...b42

Annonse

,Vil nesten gi litt av skylda til hun gale fotball dama som har gitt folk diotisk grunn til å tro det er normalt å vært "flat" til man er langt i 2 trimester....

Anonymous poster hash: b4a3d...737

Det er normalt. Veldig mange begynner ikke å få mage før man nærmer seg halvveis i svangerskapet. Blant annet meg.

Hi, du kan ikke gjøre så mye for å påvirke str på magen. Det kommer an på hvordan du bærer babyen inni deg. Noen får stor mage fort, noen får nesten ikke mage i det hele tatt. Jeg har møtt ei som hadde to uker igjen til termin, og det var umulig å gjette at hun var gravid...

http://www.side2.no/helse/article3645906.ece

Anonymous poster hash: e0fa5...4c4

Åååå, fyy :(

Jeg hadde like stor mage som henne da jeg fødte 10 dager over tiden. Jeg er derimot ikke anorektiker, og var normalvektig. Men magen var liksom samme størrelse.

Jeg kan slenge inn en kommentar her.. Er 20 uker, og har ikke mage.. Har en fortid med anoreksi, og under graviditeten er det en daglig kamp, så dere kan godt si jeg er egoistisk og ikke burde vært gravid. Jeg får tett oppfølging fra lege, og har vært til ul 2 ganger alt. Trikset er å spise normalt, dvs sånn som man gjorde før man ble gravid. Jeg har fått beskjed om at barnet tar det den trenger, og det er kroppen min som får utslaget, ikke barnet..

Anonymous poster hash: 43687...564

Du MÅ ikke legge på deg 12 kg.

Jeg la på meg 5 kg med nr 1, 6 kg med nr 2, og nå med nr 3 er jeg over halveis og ingen ekstra kg enda. Jeg er slank i utgangspunktet.

Jeg spiser sunt med ikke for mye, trener hver dag. Ingen brus/godteri. Og magen min har hver gang vært som en fotball.

Begge barna var rett over 3 kg, friske og raske :)

Så alt er mulig uten å være syk i "hue", å si at HI da ikke bør få barn er drøyt.

Noen bryr seg faktisk veldig mye om seg selv og sin kropp Fordet om de ikke ønsker å skade babyen!!

Anonymous poster hash: 90ef6...95f

Jeg hadde like stor mage som henne da jeg fødte 10 dager over tiden. Jeg er derimot ikke anorektiker, og var normalvektig. Men magen var liksom samme størrelse.

Jeg tenkte ikke på magen, mer på denne stakkars jenta som sliter :/

Ååå, da er jeg enig med deg! Jeg tok "fyy" som "fysj og æsj".. 

Ååå, da er jeg enig med deg! Jeg tok "fyy" som "fysj og æsj"..

Skjønner at det kunne mistolkes :) burde ordlagt meg annerledes :)

Du bør gå med et supertrangt korsett fra dag en,slik at det lille fosteret ikke får plass og kanskje vokser seg bitte bitte liten,sånn at du slipper å se feit og gravid ut.

Herregud så satans umoden du er.Enten er  du 14 år eller så er du et troll

Anonymous poster hash: fa88c...48f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...