Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Min situasjon: - heltidsstudent - sønn 3 år - inntekt overgangsstønad (utvidet) og fullt stipend og lån fra Lånekassen - kjæreste som flytter inn til jul - funnet ut at jeg er gravid!! Da blir jeg bekymra, - har jeg rett på noe det året jeg går hjemme, bortsett fra barnebidrag og barnetrygd? Mener de mannen i huset skal stå for all inntekt og utgifter osv? Vil jo ha barnet, men kjæresten har da ikke den beste jobben heller ( ca utbetalt 15-18000 kr mnd) , og med et huslån å betjene også, blir jeg bekymra... Anonymous poster hash: 3d426...838
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 du har vel rett til engangsstønad ved fødsel, men tror ikke mer enn det. Anonymous poster hash: 107d2...686
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Synes det er veldig rart å få flere barn MENS en får overgangsstønad? Hvorfor får du fullt lån og stipend i tillegg? Ville ventet med flere barn til du er ferdig med utdannelsen, da begynner du jo å jobbe og kan forsørge deg/dere. Anonymous poster hash: 33f38...b9f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Du har rett på engangsstønad, barnetrygd for begge barna og fødselspenger fra Lånekassen Anonymous poster hash: 17a29...6ae
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Så vidt jeg vet får du fra Lånekassen når du er i permisjon. Snakk med dem. Anonymous poster hash: 12e8c...72f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Er du tjukk i hode, #3??? Å jo, jeg planla jo virkelig å bli gravid igjen nå!!! Da tolker jeg ditt svar som at man ikke har lov å ha sex når man mottar overgangsstønad!! Herremin... Hi Anonymous poster hash: fae3b...3f2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Du har rett på fødselstipend på Lånekassen på 8000 i mnd, pluss barnetrygd og barnebidrag, samt bostøtte om samboeren din tjener under en viss grense. Overgangsstønaden faller bort når du ikke bor alene lenger... Anonymous poster hash: 01ac4...c90
Countess Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 OS faller bort, men du vil ha rett på penger fra lånekassen.. Er vel ca 10.000 der + bidrag og barnetrygd for to barn. Burde gå fint det Gratulerer forresten!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 Du får støtte fra lånekassen så lenge du ikke avbryter studiet ditt men bare tar permisjon fra det og fortsetter etterpå. http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel_barn/Foreldrestipend/Sa-mye-kan-du-fa/ http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel_barn/Foreldrestipend/ Anonymous poster hash: 2f22c...020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå