Gå til innhold

inspirert: hvilke vaskemidler og skyllemidler bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker egentlig vaskemagneter fra enjo.

I tillegg bruker jeg blenda og neutral til ekstra skitten vask og hvitvask. Pga. lillebror har astma og allergi og eksem og reagerer ikke på disse.

Bruker ikke tøymykner utenom på mitt sengetøy, da tar jeg bare en som lukter godt for jeg reagerer ikke på det.

Bruker milo til finvask og ull.

Skrevet

Blenda vaskepulver... Det fordi at jeg ikke liker OMO. Har tenkt på surf, men er så redd for at det skal være så sterkt, siden det lukter så..

Bruker forskjellige skyllemidler.. Liker best Comfort Jojoba, men har alle de forskjellige, så bytter litt på det. Kun den nye jeg ikke likte, den som skal fjerne vond lukt, den stinker jo...

Har lyst på durance, men syns de er litt dyre..

Anonymous poster hash: 4c1ec...96d
Skrevet

Neutral fordi vi likerbparfymefri, allergivennlige produkter, og milo på ull.

Skrevet

Blenda og Milo parfymefri, kuttet ut Omo pga. allergi.

Skrevet

Neutral og Milo...ungen har atopisk hud

Anonymous poster hash: 4d28a...dee
Skrevet

Blenda sensitive pulver

Milo parfymefri ullvask

Blenda sensitive tlymykner til drt som ikkje går i trommelen.

Skrevet

blenda sensitive eller boitex pulver, comfort sensitive tøykmykner, og milo til ull. 

Skrevet

Bytter på neutral og blenda sensitiv da jeg syns klærne blir renere med blenda. Takler ikke de sterke parfymeluktene. Milo til ull:)

Skrevet

Blenda vaskepulver... Det fordi at jeg ikke liker OMO. Har tenkt på surf, men er så redd for at det skal være så sterkt, siden det lukter så..

Bruker forskjellige skyllemidler.. Liker best Comfort Jojoba, men har alle de forskjellige, så bytter litt på det. Kun den nye jeg ikke likte, den som skal fjerne vond lukt, den stinker jo...

Har lyst på durance, men syns de er litt dyre..

Anonymous poster hash: 4c1ec...96d

Jeg har durance, men det brukes kun til sengetøy og i liten mengde målt opp med andakt...

Skrevet

Blenda sensitiv. Bruker sjelden skyllemiddel, men gjør jeg det så er det også for sensitiv hud.

Skrevet

Vi bruker Blenda sensitiv pulver og Comfort sensitiv tøymykner. Har i tillegg Milo til ull.

Og så blir jeg nysgjerrig:

Hva er dette Durance, og hva er så spesielt med det? Har aldri hørt om det.

Anonymous poster hash: 9229e...a57

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Blenda sensitive, Milo parfymefri til ull, niks skyllemiddel. Bruker en skvett eddik i stedet. 

Skrevet

Neutral. Og Milo på ull. 

Anonymous poster hash: 5a88a...673
Skrevet

Vi bruker Blenda sensitiv pulver og Comfort sensitiv tøymykner. Har i tillegg Milo til ull.

Durance er ett vaskemiddel/skyllemiddel i en serie (de har også såper, rengjøring midler, "luktepinner" lys osv) som selges som oftest på interiør butikker. Det koster 3 og en halv formue, men lukter veldig veldig godt. ...

Skrevet

Blenda colour og blenda hvit vaskepulver. Skyllemiddelet er en sånn litt mindre flaske med rosa comfort? (Husker ikke helt navnet men den er for sansene?). Innimellom bruker jeg Durance til tepper og sengetøyet til oss voksne. Lukter godt av lavendel, men den rosa lukter også utrolig godt.

Anonymous poster hash: 9e769...546

Skrevet

Durance er ett vaskemiddel/skyllemiddel i en serie (de har også såper, rengjøring midler, "luktepinner" lys osv) som selges som oftest på interiør butikker. Det koster 3 og en halv formue, men lukter veldig veldig godt. ...

Aha! Sjekket linken noen hadde lagt ut her også.

Men... Er det verdt det å kjøpe dette til en halv jetjager i 'verdi' og er det bare merket og lukten som 'gjør det' eller vasker de spesielt bra også?

Skrevet

Neutral og milo til ulla.. :)

Skrevet

Vi bruker stort sett vaskenøtter, men til ulltøyet bruker vi nøstebarn sitt eget vaske- og skyllemiddel. Har litt Blenda i bakhånd for ekstremtilfeller.

Syns jeg har hørt så delte erfaringer om vaskenøtter. Bruker du de på bleier også?

Skrevet

Vi bruker stort sett vaskenøtter, men til ulltøyet bruker vi nøstebarn sitt eget vaske- og skyllemiddel. Har litt Blenda i bakhånd for ekstremtilfeller.

Syns jeg har hørt så delte erfaringer om vaskenøtter. Bruker du de på bleier også?
Ja, stort sett. Kun ekstrembleiene som blir tatt med Blenda.

Hmm. Kanskje jeg skal prøve. Syns at uansett hvor lite blenda jeg har oppi så blir det for mye såpe i bleiene. ...

Skrevet

Bruker Milo på alt, og eddik som skyllemiddel.

Anonymous poster hash: 51adf...c59
Skrevet

Omo eller neutral. Og på ull noe som heter ecocert (tror jeg). Milo lukter for mye. Bruker ikke skyllemidler av samme grunn.

Har vært nyskjerrig på vaskenøttene en stund, mulig jeg kjøper når det er tomt for omo :)

Skrevet

Aha! Sjekket linken noen hadde lagt ut her også.

Men... Er det verdt det å kjøpe dette til en halv jetjager i 'verdi' og er det bare merket og lukten som 'gjør det' eller vasker de spesielt bra også?

Jeg vet modern har brukt dette innimellom. Vet ikke om det er verdt pengene, men lukter friskt og godt :) Fine flasker også. Hun har også hatt noe annen rengjøringssåpe av samme merke. Tror heller jeg ville brukt litt penger på det. Pleier å lukte veldig godt i huset når hun vasker med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...