Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg har en Britax two way elite etter storesøster. Og nå er lillebror for lang for babysetet sitt. Britax er fra 9 kg. Hvor viktig er den nedre vektgrensa? Lillebror veier 8,5 kg Kan vi bruke det til han nå? Anonymous poster hash: 52506...bce
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Hvor gammel er han da? Two way Elite er vel et ganske bratt sete og har lite sidebeskyttelse. Så om han er mye under 1 år hadde jeg valgt et annet sete. Anonymous poster hash: 5905c...28c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Han er 7 måneder. Har en sånn ekstra nakke/hodepute a sette på. Hi Anonymous poster hash: 52506...bce
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 9 kg er nedre grense, men det er jo et forferdelig hardt og bratt sete til en liten en.. Hadde ikke brukt det Anonymous poster hash: 67f81...c88
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Han er 7 måneder. Har en sånn ekstra nakke/hodepute a sette på. Hi Anonymous poster hash: 52506...bce Da hadde jeg valgt et annet sete. Anonymous poster hash: 5905c...28c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Har det setet og ville ikke brukt det til en baby. Begynte å bruke det da barnet var ca.14 måneder og da passet det fint. Anonymous poster hash: 8c802...d92
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Mener å huske at jeg kan få setet ganske bakoverlent. Og med ett lammeskinn i blir det vel litt mykere å sitte på Er bare litt desperat nå. Har rett og slett ikke penger til å kjøpe ett nytt sete nå :-( Æsj! Vil jo at han skal sitte godt og trygt. Hi Anonymous poster hash: 52506...bce
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Mener å huske at jeg kan få setet ganske bakoverlent. Og med ett lammeskinn i blir det vel litt mykere å sitte på Er bare litt desperat nå. Har rett og slett ikke penger til å kjøpe ett nytt sete nå :-( Æsj! Vil jo at han skal sitte godt og trygt. Hi Anonymous poster hash: 52506...bce Du gjør nå som du selv vil. Men jeg hadde aldri plassert min 7 mnd gamle baby i et Two Way Elite, da hadde jeg heller latt være å kjøre bil. Har selv hatt dårlig råd, men når det kom til bilsikring så sparte vi aldri, kun det beste bra nok, da fikk vi heller stramme inn på noe annet. Dere kan ikke leie via forsikringselskapet da? Anonymous poster hash: 5905c...28c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 trodde ikke det var lov å sette inn lammeskinn og andre provosoriske greier i sete... Hvorfor kan han ikke fortsette å bruke babysetet? Anonymous poster hash: 67f81...c88
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 går an å leie sete hos If forsikring for rundt kr 100 per mnd, de bruker besafe og det er bedre til en baby Anonymous poster hash: 9ab75...413
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 trodde ikke det var lov å sette inn lammeskinn og andre provosoriske greier i sete... Hvorfor kan han ikke fortsette å bruke babysetet? Anonymous poster hash: 67f81...c88 Han er for lang til babysetet. Selene går nå ned bak skuldrene hans. Bilsikring er første prioritet her også. Har Vært i en bilulykke med eldste og vet veldig godt hvor viktig det er. Derfor jeg forhører meg litt her inne. Har ikke tatt fram britaxen for å pøve ennå. Å ha ett tynt lammeskinn i setet er nok ikke noe verre enn å kle på barna tykke dresser. Er enig i at man ikke skal støtte opp hist og pist med ev tepper og puter. Men som sagt er jeg rimlig desperat. Har ikke noe å kutte på nå i forhold til økonomien. Har allerede gjort det i lang tid. Kjøper brukte klær til eldste og har arveklær til minsten og spiser på lavbudsjett osv osv Anonymous poster hash: 52506...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå