Gå til innhold

Hvilket pen-servise har (ønsker) du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at vi nå er så voksne at vi må starte å samle på servise, og siden et bryllup ikke er veldig nært forestående får det blir julegave/bursdagsønskene våre i årene fremover.

Har sett litt på Gray Pearl serien til Villeroy & Boch (vedlagt bilde), men det er vanskelig å bestemme seg i denne jungelen av serviser.. Jeg vet bare at jeg vil ha noe enkelt, pent og med et ikke alt for dominerende mønster på.

Derfor spør jeg: Hvilket servise har du, eller ønsker du deg?

Anonymous poster hash: 034c3...dc6

post-42-0-21134300-1381829996_thumb.jpg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har Gray Pearl. Er veldig fornøyd med det.

Jeg var også opptatt av at det skulle være enkelt, men ikke ensfarget heller. Syns Gray Pearl har et fint, diskret mønster. Også er det lett å få det til å passe til andre ting, for det har ikke gull eller sølv på seg, slik som mange andre serviser har.

Har nå kaffe og middagsservise til 12 personer. Men vurderer å fortsette å samle til 18 personer, for det er det vi blir når hele familien samles.

Vi skal gifte oss til våren, så kanskje blir det komplett da, evt så ønsker vi oss serveringsdeler.

Anonymous poster hash: 0ddd1...808
Skrevet

Jeg har Gray Pearl. Er veldig fornøyd med det.Jeg var også opptatt av at det skulle være enkelt, men ikke ensfarget heller. Syns Gray Pearl har et fint, diskret mønster. Også er det lett å få det til å passe til andre ting, for det har ikke gull eller sølv på seg, slik som mange andre serviser har.Har nå kaffe og middagsservise til 12 personer. Men vurderer å fortsette å samle til 18 personer, for det er det vi blir når hele familien samles.Vi skal gifte oss til våren, så kanskje blir det komplett da, evt så ønsker vi oss serveringsdeler. Anonymous poster hash: 0ddd1...808

Herlig!

Det er det jeg tenker jeg og, at det kan passe til flere anledninger. Var også kjapt innom tanken på å samle juleservise, men det virker egentlig litt unødvendig om man har et sett som passer til alt :)

Anonymous poster hash: 034c3...dc6

Skrevet

Hvit Lilje fra Perfect Home. Nyyyyydelig og enkelt.

Anonymous poster hash: 10ee6...3f3

Skrevet

Cellini fra villeroy og boch. Begynte på det for snart 15 år siden. Er fortsatt veldig fornøyd.

Annonse

Skrevet

Har Bogstad m gullkant fra PP, som moren min kjøpte til meg på fabrikkutsalg. Så har jeg noen få deler Mussel mega fra Royal Copenhagen. Synes begge er fine, selv om jeg kanskje ikke ville valgt Bogstad selv. Mussel mega er griselekkert, men egentlig litt for dyrt.

Anonymous poster hash: 158ce...200

Skrevet

Vi har antarktis. Liker det godt, men hadde jeg valgt i dag hadde jeg vurdert isbjørn. Begge er av Vebjørn Sand.

Skrevet

Angelina platinum som de fører på tilbords :)

Skrevet

Magic divine frå royal bone china (har det på tilbords). Enkelt, stilfullt og passar til alt av dukar osv :)

Skrevet

Angelina platinum som de fører på tilbords :)

Jeg har samme, syns det er veldig fint :)

Skrevet

Silver Superior her. Nydelig hvitt med sølvdetaljer.

Annonse

Skrevet

Natalie fra Porsgrunn porselen.

Anonymous poster hash: 68dc4...553

Skrevet

har igrunn ikke hørt om noen av de som er nevnt her, men har og bare ett servise. Det er ett som jeg liker veldig godt, men jeg aner ikke navnet, det blir brukt til hverdags og til fest :) Ønsker meg ikke noe spesielt pen servise heller, ser ikke at jeg har brukt for det

Anonymous poster hash: cf5c4...2b3
Skrevet

Gray Pearl her også. Elegant og klassisk service.

Skrevet

Jeg har Angelina platinum, hadde valgt noe annet om jeg fikk velge selv (fikk det i gave, og klarte derfor ikke å bytte). Nå skulle vi gjerne hatt serveringsfat av ulike typer, men spørs om jeg finner noe som matcher sånn noenlund, men som ikke er i den serien - gidder ikke bruke allverdens med penger på sånt, liksom...

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Sophie Conran som middagsservise, Pip som kaffeservise og chateau-glass fra Costa Boda.

Skrevet

Vi har et pen service som vi elsker. Det er hvitt med ekte sølv på kantene. Det heter Christineholm fra Sigvard Bernadotte. Det er så nydelig :)  :)

Til frokost fat har vi Wik og walsøe Alv servicet. Nydelig det også :)  :)

Til jul har vi fra Porsgrunn porsesel som heter Nisse. Nydelig det også :)  :)

Anonymous poster hash: 15199...e89
Skrevet

Ønsker meg faktisk Bondeservice fra Porsgrunn. Passer så godt til bestikket jeg har.

Anonymous poster hash: 3a59e...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...