Gå til innhold

vannkopp-smitte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, gjorde dette førstemann. Vil gjøre det igjen med minsten om sjansen byr seg.

Eneste som er kjipt med det, er at man vet at det blir mange dager fravær fra jobb. Noe jeg aldri har tid til:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi var på hyttetur med et vennepar da barnet dems fikk vannkopper.

Ganske nøyaktig 2 uker etter fikk 1 åringen vår det. Han ble ikke syk, fikk bare prikker. spiste og lekte som normalt.

3 uker etter at 1 åringen fikk vannkopper, fikk 3 åringen det også.

Oppdaget den første vannkoppen da vi ankom feriehuset vi hadde leid i danmark. Dagen etter hadde han høy feber og var full av vannkopper. han fikk mange på leppene og inne i munnen som gjorde det smertefullt å spise og drikke. Begynte å blø på leppa bare han kom borti. Han var veldig pjusk de første 3 dagene av ferien før de fleste hadde sprukket og begynt å tørke inn og feberen hadde gitt seg igjen.

Selv våknet jeg med den min første vannkopp på min 10-års bursdag. Kan ikke huske at jeg var spesielt dårlig. reiste på ferie til gran canaria 2 dager etter.

Tror det er veldig individuelt hvor dårlig man blir. Men greit å bli ferdig med det.

Minste vår fikk veldig mye i bleieområdet da. sikkert fordi deg er tett og klamt der, så det ble mye lufttørking på han de dagene det sto på.

Skrevet

Ja! Utsatte vår datter på snart 2 år for smitte for 10 dager siden, så vi venter spent på om hun får det. Bedre å ha det nå enn at hun blir sykere når hun er eldre. Dessuten er jeg gravid, og vil ikke smitte babyen før den er "stor nok" ved at datteren vår får vannkopper etter st babyen er født. Så det passer veldig fint for alle hvis vår datter fått vannkopper nå :)

Da håper jeg du har hatt vannkopper selv, for å få vannkopper som gravid er ikke ufarlig for fosteret. Man kan også i sjeldne tilfeller få vannkopper flere ganger, så den sjansen hadde aldri jeg tatt.

Selvfølgelig har jeg hatt det selv, er da ikke dum nok til å gjøre dette uten å ha sjekket det :) Regner med at de fleste setter seg inn i både sin egen eventuelle smitte tidligere, samt det å få vannkopper for barnet før de vurderer en slik smitte. Det føler jeg er en forutsetning for all smitte man evt utsetter barn for.

Skrevet

Mine hadde det da de var nesten 3 og 11 mnd. Tre åringen var fin alder, mens lillegutt var for liten til at jag ville gjort det med vilje. Han ble veldig dårlig og hadde ekstremt mye prikker. Spesielt i bleia. Var vanskelig å glede han de dagebe det sto på som verst. Lettere når de kan se tv å gledes av litt god mat/snacks og drikke.

Skrevet

Jeg ble sendt rundt til alle venninnene mine da jeg var liten for å få vannkopper selv, men fikk det ikke før jeg ble voksen og da aner jeg ikke hvem som smittet meg. Heldigvis fikk jeg det mildt til å være voksen, selv om jeg var dårlig en stund. 

Barna mine fikk det da de var 3 år og 3 mnd. 3 år var greit, men 3 mnd var ikke greit :( Hvis de ikke hadde fått det da, kunne jeg nok forsøkt å smitte dem senere.

Anonymous poster hash: 807ba...2f5
Skrevet

Min var ca 1.5 når hun begynte i bhg og da var det noen som fikk det de, er også nabo med ene barnet i bhg, jeg sørget for at hun ble smittet av han. veldig greit å bli ferdig med det

Anonymous poster hash: b1c46...24a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...