Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Da hadde jeg hivt meg inn i babycall jungelen! Jeg synes Philips sine virker gode, pluss at de ikke er så dyre. For eksempel Philips SCD505/00, denne kommer godt ut i mange tester og er ganske rimelig, og enkel også. Men dere som har denne, må "babyenheten" stå koblet til strøm hele tiden? Det står bare at foreldre-enheten er oppladbar. Jeg vil jo kunne legge den i vogna når babyen sover ute osv, og da nytter det ikke om den må stå koblet til med stikkkontakt. Evt. Hvis den går på utskiftbare batteri, hvor lenge varer den før man må bytte? Det virker ikke som det er noen batteriindikator på skjermen... Jeg spør samme spørsmål angående de andre philips babycallene: Philips SCD525/00 og Philips SCD535/00 Jeg håper flere svarer, og spesifiserer hvilken av disse typene de selv har Takk på forhånd, ladies! Anonymous poster hash: 23f31...4d6
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 En liten ting til, vi har soverommene i første etasje og stue/oppholdsrom i andre, noen som har erfaring med om rekkevidden er grei? Med etasjeskilleren tenker jeg på Anonymous poster hash: 23f31...4d6
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Ang rekkevidde, så skal den være grei mellom etasjene. I alle avent sine babycaller, må du ha engangsbatterier i babyenheten. I tillegg er den mye større enn foreldreenheten og vanskelig å plassere i vogn f.eks. Jeg var nettopp på en messe og snakket med en mann fra avent, og han mente batteriene varte ca 6 timer, og anbefalte å plassere vogna i nærheten av stikkontakt slik at ledningen kunne være tilkoblet. For min del blir dette for mye styr. Har hatt supernova tidligere hvor begge enhetene er oppladbare, og de holder 72 timer. Kunne gå 2-3 uker før jeg ladet den. Har nå kjøpt den nye nova+ og er så langt fornøyd. Anonymous poster hash: 2c50e...ffb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg har den babycallen, og er veldig fornøyd. Enkel, billig og grei.. Har hatt den i forskjellige hus og hytter, og den har funket uansett planløsning, etasjer osv. Har ikke hatt batterier i babyenheten enda, men har hatt den ute for det.. Har bare hatt ledningen inne, og latt den stå i et vindu eller ved døren. Regner med batteriene holder 6-8timer. Anonymous poster hash: 7b3d1...50f
Edie Britt Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg har SCD505. Foreldrenheten er oppladbar og da trenger du ikke kjøpe batterier når det er tomt, du bare setter den på lading. Babyenheten er ikke oppladbar, det betyr at du må kjøpe batterier når det er tomt. Når det står på soverommet har du den i kontakten hele tiden så den ikke bruker batteri. Da bruker den bare batterier når den ligger i vogna. Det går helt fint, og du må ikke bytte batterier ofte. Bare husk å slå den av når den ikke står i kontakten og den ikke er i bruk. Er veldig fornøyd med denne. Veldig enkel å bruke og fungerer helt flott ps: eneste er at den delen som skal ligge i vogna er ganske stor! Men man finner nå plass til den likevel. Endret 15. oktober 2013 av Edie Britt
Edie Britt Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Foreldreenheten piper når babyenheten er tom for strøm. Du får ikke forvarsel i god tid, så anbefaler deg å ha liggende ekstra batterier. Jeg har brukt min i godt over et år nå, eller ca et og et halvt, og har vel skiftet batterier 2 ganger. Og den har blitt brukt ute i vogna ca 2 timer hver dag, så det synes jeg er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg vil bare si noe om Avent, de har veldig god kundeservice! Vi kjøpte en babycall i Sverige noen måneder før eldste ble født. Etter noen måneders bruk (husker ikke hvor mange) begynte enhetene å miste signalet. Kontaktet da Avent som først foreslo et par løsninger, da de ikke funket fikk vi rett og sett en splitter ny babycall av helt ny modell. Og det uten å sende inn den gamle. Så anbefaler å kjøpe Avent altså Anonymous poster hash: fa0ae...886
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Takker for svar damer! Det virker ikke som noen av dere har dårlig erfaring med den i hvertfall. Hvor lang er denne stikkontakten til babyenheten da? Babycallen vil jo kun brukes to steder: i senga og i vogna. Hvis ledningen når bort til stikkontakten på soverommet så er det jo ikke noe stress. Dette er min første baby så jeg vet jo ikke en gang hvor lenge de kan finne på å ligge ute å sove i vogna på dagen Anonymous poster hash: 23f31...4d6
Tordensky Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 Ledningene er kjempelange, kansje to-tre meter. Vi har simovogn og den har lomme inni kalesjen. Legger babydelen oppned oppi den lommen, for da stikker mikrofonen over mens enheten ligger godt nedi. Sikkert ikke gøy å få den i hodet, den er jo litt stor :-P Bruker den også ute et par timer hver dag, og syns batteriene varer lenge - bortsett fra når vi glemmer å skru den av da :-P På rommet hans står den alltid plugget i. Er kjempefornøyd med den.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 Men hvorfor skulle akkurat denne babycallen være så vanskelig å ha i vogna? Er de forskjellige på det? Anonymous poster hash: 23f31...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå