Gå til innhold

Hvorfor er du tjukk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er småfeit (ikke tjukk) fordi jeg elsker mat. Tenker på mat, planlegger hva jeg skal spise...men greier å beherske meg og ikke fråtse sånn stort sett, derfor blir jeg ikke tjukk-tjukk. Og jeg trimmer endel.

Hvis noen skulle tatt imot meg i himmelen skulle det vært med velkomstordene "nå kan du spise alt du orker og ønsker for evig"!

Akk, jeg er uforbederlig...

Anonymous poster hash: 826b2...0f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er altfor glad i sjokolade! ;)

Men jeg har nå sluttet med å spise det i uka, og har gått ned 4,5 kg de siste 3 ukene. :)

Skrevet

Jeg er tjukk fordi jeg ikke trimmer og spiser mer enn jeg forbrenner. 

Men det er nok og fordi at jeg søker selskap i det jeg spiser. Er litt ensom. 

Anonymous poster hash: 6cc73...cf6
Skrevet

Fordi jeg spiser for mye.

Alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor...

Jeg er ikke spesielt glad i mat... spiser for å døyve følelser.

Anonymous poster hash: 8790a...5d4
Skrevet

Enkel matte det, jeg spiser mer enn jeg forbrenner....

Trøstespiser en del, og spiser når jeg føler meg ensom. Spiser ikke så mye mat egentlig, men man blir lett tjukk av sjokolade, potetgull, wienerbrød o.l. også.

Er ikke smellfeit da, men har drøye 10 kg for mye fordelt på 174 cm.

Anonymous poster hash: 1385f...bf7
Skrevet

Fordi jeg jobber skift, sover ca 6 timer og stresser.

Anonymous poster hash: e63e2...1ec

Skrevet

Fordi jeg elsker mat og hater å trene.

Jeg har ingen psykiske grunner til å spise, jeg hverken trøste- eller kjedespiser. Jeg er rett og slett for glad i mat. All slags mat.

Men nå har jeg tatt rev i seilet og gått ned 13 kg på to mnd :) flinke meg :)

Skrevet

Fordi jeg er lat, fordi jeg overspiser og fordi jeg har meget dårlig viljestyrke!

Anonymous poster hash: 3f9ab...bc3

Skrevet

Jeg trener 2 ganger i uken med høy intensitet i 1,5 time, men spiser for mye. Jeg har god kondisjon da.

Anonymous poster hash: 454b7...881
Skrevet

Det er fordi jeg rett etter fødsel satt meg ned med føttene på bordet og fråtset i meg sjokolade i lange baner. Og da snakker vi enorme mengder sjokolade kombinert med ingen mosjon.

Ca. 3 mnd holdt jeg på slik før jeg (grunnet økonomi) gradvis minsket godtrriinntaket og begynte å gå hver dag.

Skaden var alt gjort og det eneste jeg har klart hittil er å ikke gå opp mer. Gikk opp ca 20 kilo etter fødsel som er 3 år siden nå.

Anonymous poster hash: a5ec2...e8e

Skrevet

Fordi jeg spiser for mye og trener for lite. 

Jeg har alt annet på stell, utdannelse, jobb, ekteskap, sønn og datter, ordnet økonomi, drikker svært lite alkohol, røyker ikke.  Så jeg har kontroll på ALT annet enn mat.  Ser at lavkarbo hjelper, siden jeg tydeligvis får min rus fra sukker. 

Anonymous poster hash: 1c37d...d3e
Skrevet

For glad i vin, øl, sjokolade og god mat. Men liker heldigvis og trene, og med tålmod har jeg kommet meg ned i ei "normal vekt", og holdt den i flere år..Gleden av en joggetur i ro og mak, sammen med oppdagelse av GOD mat,- har gjort at vekta har gått enda bittelitt ned. I helgene har vi begynt og lage god mat, som gjerne koster litt mer, men vi lager ikke så enormt MYE..Vi spiser oss ikke stappmett lenger på pizza, lasagne og løvbiff med pommes frites og bearnaise...Vi kjøper for eksempel en bit skikkelig god biff og lager oss bakt potet og eksperimenterer med gode sauser og viner til tilbehød :) tester ut forretter og desserter og nyter som sagt maten, smakene, konsistensen :) Til helga skal vi teste hummer og jeg skal lage panna cotta til dessert :) Da blri det en hummer på hver, og i stedet for en 2liter is, så serverer og lager jeg panna cotta i serveringsformer. En på hver :)

Anonymous poster hash: a9f70...c07
Skrevet

Fordi jeg er helt avhengig av mine sukker- og karbo-kick.

Er 10-15 kg for tung.

Skrevet

Jeg har ingen psykiske grunner til å spise, jeg hverken trøste- eller kjedespiser. Jeg er rett og slett for glad i mat. All slags mat.

hvordan har du klart å gå ned 13 kg på 2 mnd ?

Skrevet

Fordi det er bare en måned siden jeg fødte, bekkenløsningen har ikke gitt seg helt, og jeg kan dermed ikke trene noe særlig enda. For å holde min normale vekt trener jeg ca ti timer i uken. Jeg gidder ikke å være sulten...

Anonymous poster hash: 0c890...6fb

Skrevet

Fordi jeg er veldig glad i mat og ikke har innsett at vaniljesaus, dressing, ost og div. tilbehør inneholder ekstreme mengder med kalorier. Kan heller ikke trene pga. sykdom.

Gikk ned nesten 30 kilo med god hjelp av noka. La på meg over 20 kilo igjen etter at jeg ble syk. Er nå igjen på vei ned med shape up og har klart 10,7 kilo på 8 uker. Har nå 15-20 kilo igjen.

Skrevet

Hvor mange kalorier spiser du hver dag?

Anonymous poster hash: 3f9ab...bc3

Skrevet

Er ikke det et ganske dumt spm:D folk blir feite for dem spiser alt for mye.. tror folk hadde blitt sjokkert hvis de fant ut hvor mye mat du egentlig skal ha til dagen!

Anonymous poster hash: 1109b...130
Skrevet

Ta kontakt med kostholdsveileder :)

Anonymous poster hash: 203ba...828

Skrevet

Jeg har lagt på meg 10kg på et år fordi jeg har blitt syk. På grunn av sykdommen min klarer jeg ikke å være i fysisk aktivitet noe som jeg var (hadde en fysisk jobb) før. Jeg spiser som før, hva jeg har lyst til og dessuten så spiser jeg mer enn før. Nå må jeg ta tak i kostholdet for første gang i livet mitt og aner virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre det, men jeg kan ikke legge på meg mer for det ar jeg ikke selvtillit til.

Anonymous poster hash: 9b5ad...d91
Skrevet

Fordi jeg har en sykdom som gjør at de 1500 kaloriene jeg inntar hver dag blir omgjort til 5000.

Anonymous poster hash: 173e9...406
Skrevet

Det hele begynte med flørting med spiseforstyrrelser som tenåring (vekselsvis med anoreksia og bulimi), deretter depresjon som 18-åring som fikk meg til å bykke over fra veltrent med dårlig selvibilde til tjukk med dårlig selvbilde. Fulgte mange år med jojo-slanking og forbrenningen ble så som så.

18 år senere er jeg fremdeles tjukk, men selvbildet går bedre, og jeg har sluttet å trøstespise. Men jeg er veldig glad i god mat og vin og derfor fokuserer jeg heller på å spise sunt, hjemmelagd og stabilisere vekten fremfor å slanke meg. Har gått ned 10 kg i 2010 og ikke tatt de igjen uten at det er for smertefult, vurderer nå å gå ned 10-15 til. Eller ikke.

Anonymous poster hash: 4ae1c...bff

Skrevet

Flinke deg ja:)

Hva har du gjort for å gå ned 13 kg på bare to måneder? Tips takk ;)

Skrevet

Jeg er blubbete fordi jeg elsker mat, fordi jeg ofte er sulten og fordi jeg går rundt med konstant søtsug. Mye lettere før barna kom for da kunne jeg kose meg med kino, spilling, shopping og å sove lenge. Nå starter hver morgen kl 06 helger som hverdager, alle ettermiddager går med til middagslaging og å ta vare på barna, samt at alle kvelder tilbringes hjemme. Nå er det dessverre altfor lett å kose meg/trøste meg med snacks og god mat. Veier 6-7 kg over trivselsvekt og er str 38/40. Kroppen forfalt voldsomt i forbindelse med graviditetene (gikk opp hhv 12 og 15 kg), jeg trener aldri og har valkete mage og fettputer på hoftene :(

Anonymous poster hash: a4ef6...a3d
Skrevet

Fordi jeg hater meg selv og jeg fortjener å være tjukk og stygg

Anonymous poster hash: e0b58...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...