Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere nå om dagen? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikkje lengre enn 4+1 tror eg. Og eg har allerede hatt symptomer i 1,5 uke.. Metall smak i munnen, trøtt!!, kvalm ~ stort sett heile døgnet. Og en mage som vokser allerede.., ja , og eg må ha salte fisker. Ikkje denne snop greia. Men "chips" lignende greia... Hehe... Skal takle alt, så nær som denne metall smaken., den er grusom!'

Termin 26.06 her..

Er ikkje lengre enn 4+1 tror eg. Og eg har allerede hatt symptomer i 1,5 uke.. Metall smak i munnen, trøtt!!, kvalm ~ stort sett heile døgnet. Og en mage som vokser allerede.., ja , og eg må ha salte fisker. Ikkje denne snop greia. Men "chips" lignende greia... Hehe... Skal takle alt, så nær som denne metall smaken., den er grusom!'

Termin 26.06 her..

Så godt å se at det er flere som har det som meg, enda det er tidlig :D  Jeg er 4+5, og har den mest ekstreme trøttheten jeg har vært borti  :P  Mangler bare at dilla skal slå til her også  :rolleyes:

De siste 3 dagene har jeg vært konstant spykvalm 24/7....er så guffent og får ikke sove.... Klarer ikke stå opp, veldig svimmel. Ømme bryster, metallsmak i munnen. Tisser ofte, oppblåst mage. Er 6+6 i dag. Skal på tidlig ul i morgen.

De siste 3 dagene har jeg vært konstant spykvalm 24/7....er så guffent og får ikke sove.... Klarer ikke stå opp, veldig svimmel. Ømme bryster, metallsmak i munnen. Tisser ofte, oppblåst mage. Er 6+6 i dag. Skal på tidlig ul i morgen.

Oh, stakkars deg, dette hørtes ikke spesielt godt ut. Håper den verste kvalmen avtar etterhvert.

Hva kan man forvente og se på UL i uke 7? Vi fikk anbefalt tidlig UL i uke 11/12, og det er så fryktelig lenge å vente  :P

Annonse

Det kan være man oppdager hjertelyd men ingen garanti. Jeg er snart 40 og er av en eller annen grunn veldig nervøs denne gangen. Har lest for mange historier her inne, og vil bare forsikre meg om at det faktisk er noe liv der... Skal også på duotest og ul rundt uke 12 på sykehuset.

Endret av A_K

10+3 idag.. føler lite symptomer egentlig, utenom at jeg er mer sliten. føler meg nesten litt "lat". bare lyst å ligge på sofaen etter jobb, og er ikke effektiv om jeg har litt dødperioder på jobb - da bare suser jeg. men men! ellers større bryster, ikke så ømme lenger. noe småverk i korsrygg og noe forstoppet til tider. Ikke fått noe antydning til mage, og jeg kjenner på følelsen om jeg er gravid eller ikke. men når jeg skriver ned mine symptomer nå må jeg vel være det. Graviditetstestene har jo sagt positiv ;) kanskje jeg får kjøpe noen til å se nå, er jo snart 6 uker siden jeg tok dem. 

må også opp sånn i 04.00 tiden og tisse, det er heller ikke noe jeg drev med før. :)

GLEDER MEG TIL UKE 12 ER FERDIG!

Jeg er 5+2, og merker selv ikke så voldsomt mye til graviditeten foreløpig. Er litt mer tissetrengt, har litt mer søtsug og mye mer kviser. Kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, og veeeeldig trøtt om kvelden. Ikke særlig trøtt på dagtid, men sovner i 20-tiden hver kveld. Eneste jeg kjenner virkelig godt til, er de ømme brystvortene. I tillegg sliter jeg litt med bekken/ryggsmerter om natten... så er litt utilpass når jeg sover. Kjenner kanskje litt mer til den enn jeg trodde da.. :P men er ikke noe som plager meg. Nesten så jeg har lyst å ta litt flere tester bare for å se at jeg faktisk er gravid :P

Koselig lesing dette :) Er gøy å kunne følge andre her inne som er i samme situasjon, spesielt når graviditeten ikke er offentlig enda :)

Når har dere tenkt å fortelle/når fortalte dere om graviditeten? :)

Er etter foreløpige beregninger 5+2 idag og kvalmen har virkelig kommet for fullt. Idag har jeg kun fått i meg dmå slurker med eplejuice og saltstenger. Det eneste positive med kvalmen er at jeg har sluttet å snuse, bare tanken på snus får det til å vrenge seg i magen ;) Jeg kan plutselig sovne når som helst og hvor som helst...her om dagen sovnet jeg på gulvet til sønnen min mens vi satt og lekte!? Brystene er selvsagt veldig ømme og brystvortene er stive hele tiden. Jeg er oppblåst i magen og siden det er mitt tredje barn, ser jeg antydning til en bitteliten mage allerede :) Har hatt problemer med bekkenet i de andre svangerskapene og det kjenner starter jeg allerede nå. Går også og småsvimler hele tiden, må passe på å ikke reise meg alt for kjapt :)

Merker ikke all verdens her. Er 6+3, er trøttere en vanlig, har kviser, er forstoppet med plenty av luft, økt utflod og blir fort irritert på typen... hm det var jo faktisk endel. Ikke særlig ømme pupper denne gangen.

Annonse

4+1, gravid etter innsett av to egg - så enten en eller to her inne.

Ømme bryster (økt gradvis de siste dagene)

Litt trøttere enn vanlig (kveld)

Murring, menssmerter av og på

Stikninger i livmoren innimellom

Lettrørt over veldig rare ting...

Ingen kvalme, men det har jeg heller ikke hatt mye av i tidligere sv.skap

Blir mitt 2. barn, men er mitt 8. svangerskap pga. mange MA. Donoregg denne gangen, så håper å slippe å miste igjen. 

Ømme pupper som ser fastere ut (jippi!), kvalme og oppkast (men går på phenergan (?) så det hjelper sånn at jeg overlever!), tørst, trøtt, må opp å tisse mellom 1-3 ganger hver kveld, buksene begynner å bli stramme, ekstrem luktesans og så må jeg ikke glemme humørsvingninger (ifølge kjæresten hvertfall!) Er 11+1 idag :)

jeg hadde ikke mye symptomer frem til her om dagen jeg. hadde mensensmerter. i går gikk det plutselig over og ble erstattet med alle de andre symptomene.sånn helt plutselig kom kvalmen og har vært kvalm siden i går...blæææ..

5+5 i dag, og jeg har vært kvalm og trøtt, og hatt ømme bryster og stikkinger i underlivet i to uker. Aldri opplevd å bli kvalm så tidlig før.

De siste par dagene har jeg imidlertid også begynt så smått å kjenne menstruasjonssmertene som var innledningen til forrige SA, så nå går jeg bare og venter og venter og venter på hvilken vei dette skal gå... Sukk. Sist tok det noen dager med smerter før det begynte å blø, så her må jeg bare smøre meg med tålmodighet.

Anonymous poster hash: 9b596...d2c

Hei dere :) Jeg er 37 år og venter et Juni 14 barn sammen med samboeren min. Vi har prøvd i over to år nå uten hell og vi takket nei til prøverørstilbud i vår. Nå er vi velsignet på den gode gamle måten :) Jeg har to barn fra før, 12 og 15 år så blir kull nr to for meg :) Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei - i teorien tenker jeg ca 5 uker, men iflg symptomer føler jeg meg så mye lenger og det gjør meg litt nervøs for om alt er ok inni der....jeg har gått med murringer, kniping i livmorsregionen i to uker nå. Nå en del oppblåst, og masse romling i magen, større ømme bryst, og jeg føler nesten jeg har litt mage/hardere nederst på magen allerede. Tisser ofte (ingen UVI påvist). Ofte sulten, til tider svimmel, og det som bekymrer meg mest som jeg håper noen der ute gjerne kan hjelpe meg med.....jeg er fryktelig andpusten, som om jeg ikke klarer trekke pusten ordentlig - i går ettermiddag/kveld nærmest føltes som blodtrykksfall. Husker en del av disse tegnene da jeg gikk med jenta mi for 16 år siden men da var jeg jo 3-4 mnd på vei pluss pluss før alt dette tok til. Kan jeg være lengre på vei? Er alt som d skal? kan det være symptomer på for eksempel tvillinger? Er det alderen min som gjør det (har jo trent styrke i lange tider, mens nå er jeg nærmest på felgen pga pust)? Jeg er så redd for at det er noe galt, selv om jeg ikke har blødd. Skal på UL på fredag heldigvis så satser på at alt er i skjønneste orden, men dere vet hva jeg mener likevel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...