November-spire-79 Skrevet 14. oktober 2013 #1 Del Skrevet 14. oktober 2013 Kan noen være så snill å gi meg litt tips om hvordan jeg kan trappe ned på ammingen. Har ei jente på snart 1 år som får pupp veldig ofte hele døgnet og er veldig fornøyd med det. Spiser derfor ikke fryktelig mye fast føde fordi hun er mett og lykkelig med puppen. Vi har innført 4 måltider med fast føde: brød, frukt, middag og grøt/brød. Grøten spiser jeg,fordi den vil hun ikke ha. Jeg ser ingen ende på denne ammingen og skulle gjerne trappet ned nå. Alle tips tas imot med takk. Vil hun miste interessen av seg selv? Jeg skvetter når jeg ser meg selv i speilet fordi jeg har gått ned så mye i vekt. Hjelp!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 15. oktober 2013 #2 Del Skrevet 15. oktober 2013 Huff føler med deg! Du har holdt på leeenge nå. Vet det er vanskelig men tror nok det beste er om du er vekke en hel dag.... slik at hun ikke får pupp? La andre mate henne.... så spiser hun vel vil jeg tro. Skal ikke du snart i jobb? Våkner hun like ofte på natta fremdeles? Jeg var nesten i mål med avvenningen så fikk jeg brystbetennelse. Fikk beskjed om å øke melkeproduksjonen og tømme puppene annenhver time på dagen og to-tre ganger om natta..... jippi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 15. oktober 2013 Takk for svar Jo jeg skal på jobb igjen nå på fredag og gruer meg litt fordi hun har ikke vært vekk fra puppen så lenge før, men håper det hjelper ja. Det føles liksom om om jeg aldri skal bli ferdig å amme hehe. Våkner ofte på natta ja, men det er mest for å komme opp i sengen min tror jeg Huff brystbetennelse er ikke godt i det hele tatt. Håper du blir fort bra igjen og slipper å gjøre det igjen. Lykke til og god bedring til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Smiley* Skrevet 17. oktober 2013 #4 Del Skrevet 17. oktober 2013 Tror du nok må begynne med avvenning nå. Det er tøft men det går seg til. Du kan ikke gi pupp døgnet rundt og jobbe samtidig , hun er stor nok til å spise mat og hun spiser kanskje Hvis hun blir skikkelig sulten. Masse Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Smiley* Skrevet 17. oktober 2013 #5 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det eneste tipset jeg har er at du ikke må gi så mye pupp på natt. Det er tøft men det må til hvis du skal amme sjeldnere. Det blir slitsomt i begynnelsen men Hold ut:)Mer mat på dagtid kansje også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg hadde det likt som deg med min første. Fullammet omtrent til han var ti måneder, var veldig lite interessert i mat. Begynte å jobbe når han var et år, hadde ikke gjort noe forsøk på avvenning i forkant. Etter at jeg begynte å jobbe begynte det endelig å gå seg til med matinntak. Ammet bare på morgen og kveld etter jobbstart og han begynte plutselig å spise vanlig. Anonymous poster hash: 798aa...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 19. oktober 2013 Takk for svar alle sammen Jeg var på jobb på fredagen og hun fikk ikke pupp på 9 timer. Spiste brød og frukt med pappan sin. Det hadde gått veldig bra, men hun er veldig klengete på meg og skal ha pupp hele tiden når jeg er hjemme. Mulig det går seg til etter hvert når jeg får jobbet noen uker. Jeg hadde en liten plan om å gi henne pupp bare klokka 19.00 , 24.00 og 05.00 i natt men får se hvor sterk jeg er og hvor mye gråting det blir. Den natten som jeg skulle på jobb på morran valgte hun å våkne klokka 03 på natten. Da kom pappan og tok over så jeg fikk sove et par timer før jeg måtte opp. I tillegg hadde hun da våknet hver time før det, så jeg var rimelig sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå