Gå til innhold

Hvor tørre var deres barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før de begynte å reise på butikken, shopping, lengere bilturer osv uten bleie på? Hadde de vært uhellfri lenge hjemme først? Og dere som hadde potte barn, tok dere potta med overalt? 

Anonymous poster hash: 4a00e...606
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg huskerjeg planla turer til butikken og lengre reise med bil når jeg tok barna med. Det var: nå må du tisse før vi drar . Og det slo aldri feil at en av dem måtte på do når vi handlet og da måtte vi forlate vogna og følge Den ene på do med den andre på slep. Lengre bilturer var med planlagte stopp for å tisse på bensinstasjoner/ kafeer. Men det ble like ofte tissetur i veigrøfta. Hadde ikke med potta, de måtte bare ta det som det kom, heldigvis hadde vi ikke noen uhell på disse turene våre. At det ble skvett i trusa var ofte men hadde med truseskifte i tilfelle

Anonymous poster hash: 94f47...827

Skrevet

Har vanskelig for å tro at ingen her inne har hatt bleieavvenning på barna sine. Og da må da finnes flere unger enn min som kun liker potte. 

Skrevet

Her var det ikke noe gradvis avslutning med bleie. Vi øvde en stund på dotrening før vi tok bort bleia, men når den var av, så var den av. Ingen kjære mor her. ;) ang potte, synes jeg det er helt totalt unødvendig å la barn gå på potte (ikke skyt meg ;)) men det skaper bare problemer når man er ute i offentligheten når barnet ikke kan gå på vanlig do.

Men ellers vær litt føre var. Ta med skift og våtservietter over alt. Uhell kommer til å skje og gjerne på de værst tenkelige tidspunkt. Lykke til :)

Skrevet

Hadde pottebarn før toalettet ble tatt i bruk, men hadde ikke potten med. Passet på å gå på do rett før vi dro ut, at jeg hadde skift i veska og ved lengre bilturer hadde hun bleie på. Hun snakket godt (var 2 år da hun sluttet med bleien) og forstod greit at på lengre bilturer kunne vi ikke alltid stoppe og tisse do så da kunne hun ha bleien på. Det var helt greit og ingen problemer med de.

Det var noen små uhell og litt problemer med at hun nektet å tisse på toaletter som ikke hadde doring. Men alt i alt gikk det greit. Hun lærte fort at å tisse i naturen på tur kan være ganske morsomt ;)

Anonymous poster hash: 171d8...183
Skrevet

Jeg huskerjeg planla turer til butikken og lengre reise med bil når jeg tok barna med. Det var: nå må du tisse før vi drar . Og det slo aldri feil at en av dem måtte på do når vi handlet og da måtte vi forlate vogna og følge Den ene på do med den andre på slep. Lengre bilturer var med planlagte stopp for å tisse på bensinstasjoner/ kafeer. Men det ble like ofte tissetur i veigrøfta. Hadde ikke med potta, de måtte bare ta det som det kom, heldigvis hadde vi ikke noen uhell på disse turene våre. At det ble skvett i trusa var ofte men hadde med truseskifte i tilfelle

Anonymous poster hash: 94f47...827

Takk for svar, så ikke den før etter jeg posta forrige. 

Er redd han velger trusa over doen. Da vi var i badeland og han måtte tisse sprang vi på do. alt var velstand helt til han skjønte at de ikke hadde potte der bare do. Da ble han helt hysterisk og endte med å tisse i badebleia, som forsåvidt ikke holder tett.  Han har prøvd seg så vidt med å stå for å tisse på do, men ender opp med at han ikke klarer det og går til potta. 

Skrevet

Min hatet potten, og gikk aldri på den. Måtte sette den vekk. Her øvde vi på bleieslutt, så tok vi av bleia og lot det stå til.. Vi planla egentlig ingenting.. tenkte at det var tid til toalettbesøk eller et sted å tisse uansett. hehe. Vi var til og med på bilferie en uke etter bleieslutt, og vi hadde ikke noen ekstra pauser pga tissing eller noen uhell i bilen.

Hadde alltid med skift i vesken, og hadde hånkle i bilstolen. :)

Anonymous poster hash: 3b574...44c
Skrevet

Han prøvde å gå uten bleie i barnehagen, men fikk beskjed etter en dag at han var ikke klar og måtte vente til våren- De tok på han bleie etter 2 uhell. Hjemme har han ikke hatt uhell siden før helga, men ber om bleie for å bæsje. Til fredag skal vi på 2,5 timers kjøretur på innlandsveier, så vurdere å ta tisselaken i bilsete, og satse på at det går bra. Har ikke turt å prøve butikker ennå, er redd det skal bli mye negativt hvis han tisser så det kommer på gulvet. 

Skrevet

Storesøster var hos svigermor en helg og kom hjem helt tørr. Har ikke hatt på bleie i etterkant, men det har vært uhell både da og senere. Hun har ikke tid eller glemmer det så klarer hun ikke komme frem i tide.

Lillebror trente litt hjemme og i bhg. En dag ville han kjøre hjem fra bhg uten bleie. Tok 1 time. Etter det har han aldri hatt på bleie og har kun hatt uhell i forbindelse med sykdom. Luft som var litt mer ol.

Nå er de 6 og 8 år og jeg sender de enda på do før vi skal ut på tur og alle må på do når vi stopper langs veien når vi er på ferie osv. Mer føler jeg ikke jeg kan gjøre.

Skrevet

Men om han ikke vil tisse på doen, eller er redd for å tisse på doen, så er det kanskje best å trene på det først? Slik at han ikke får problemer med å tisse..

Har dere prøvd å la han sitte på doen?

Har han sett pappaen tisse på doen? Det hjalp litt her i begynnelsen, for han ville så gjerne gjøre som pappa..

Skrevet

Han tissa på doen tidligere, men så satt pappan han på uten ring og slapp, så han satt nesten bretta nedi hullet. Og etter det er han redd for doen, selv med ring. Han har veldig liten rumpe, selv truser i 86 er for stort for han, så han faller nedi om ingen holder han oppe eller han har ring. Men prøver å lokke han på do, så håper jo det løsner . Før dette skjedde ville han prøve sitte alle doer han så. 

Skrevet

Min gutt er og veldig liten.. Han bruker str 86 i truser og er 3år.. han kan lett ramle oppi om vi ikke passer på, men det han gjorde i begynnelsen var å ta av alt tøyet og sitte med bena på siden.. Kanskje han kunne prøvd det?

Hva med å stå da? Funker det?

Skrevet

Her sluttet storesøster bare av seg selv en dag. Nektet å ta bleie på og det var det. Brukte å passe på at hun gikk på do før vi dro ut. Det virket greit her :)

Skrevet

Han prøver seg litt på å stå, både med og uten krakk, men han gir opp og sier at han klarer ikke før han setter seg på potta. Vet ikke om han er redd for å bomme og holder igjen eller hva det er. Derfor kunne do stopp vært en ide, for da må han jo stå for å tisse. Kansje det løsner litt på ståinga i hvertfall som en start. Er ikke så kult å eise på butikken etter melk og brød med potta i en pose. hehe- Han tisser ikke på komando, men er blitt flink til å si  ifra om når han må

Skrevet

Vi holder på med det akkurat nå. Han er 2.5 år og vi tok av bleien forrige søndag (for over en uke siden altså). Han var vært tørr når han våkner om morgenen en stund nå og har tisset på potten om morgenen. Den første dagen hadde vi potten med i bursdag, dagen etter hadde han den i barnehagen, men på tirsdag glemte jeg den og det gikk bra det også. På onsdagen hadde han to tisseuhell og en bæsj i trusen i barnehagen. Etter det har vi ikke hatt et eneste tisseuhell! Men bæsjen kommer i trusen, har bare fått den i potten en gang. Har prøvd med klistremerker og løfter om sjokolade, men det er vanskelig.

Det er veldig stressende de første dagene. Man tenker på det hele tiden. På dag fire begynte jeg å slappe mer av og nå går det helt fint.

Anonymous poster hash: 9aa6f...0ff

Skrevet

Håpet er å få han på do uten ring. så han kan gå på offetlige toaletter uten at jeg må ta med hjelpemiddel. Må bare ta tiden til hjelp, så løsner det sikkert. men usikker på hva jeg skal gjøre i mellomtiden. Er ikke alltid så lett å være førstegangs. :-)

Skrevet

Min erfaring er forresten at det ikke tar mange dagene før de føler seg for store til potten når de først får taket på den bleiefrie tilværelsen.

Anonymous poster hash: 9aa6f...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...