Gå til innhold

kakehjelp! tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til hva jeg kan bake.

Skal være en kake til et bryllup.

Det vi være en bryllupskake 5 etasjer

ostekake

suksessterte

Skal bake den selv og er trangt om tid mot slutten,så kaken må bakes

torsdagen før. Den må da gjøres helt klar. 

Noen forslag?

Tenkte på en sjokoladeostekake. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bakt en frisk pavlova, med hjemmelaga veniljekrem toppet med mango, ananas og papaya eller en frisk gulrotkake med litt eple i og sitron i kremen på toppen.

De andre kakene som skal være der er veldig søte og da er det veldig greit med noe som er litt friskere.

men det er jo bare min mening.

Gjest Anybody
Skrevet

Selvsagt med overtråkk så den ser litt pynte ut. Ville laget i to etasjer muligens med sjokoladekrem i mellom. En som er lett og rask å lage er høy sjokoladekake. Søk på den :)

Den er knall god også.

Skrevet

Eventuelt en dobbel oreokake, det er alltid er slager i selskaper hos meg.

Bruker oreodrøm oppskriften på www.detsoteliv.no

Skrevet (endret)

takk for tips :)

Har hørt flere har anbefalt pavlova før her inne når det er snakk om kaker. Så søkte den opp, men kan den lager helt ferdig og så stå 2 dager i kjøleskapet før den settes fram? Må man ikke vispe sammen krem og "sette" sen sammen like før den serveres?

Hadde tenkt en ganske enkel kake, regner meg jeg er ganske så stressa på torsdagen ;)

Skal se på oreokake og høy sjokoladekake :)

Endret av ~Prinsesse Fiona~
Skrevet

Tror det står oppskrift på en sjokoladeostekake på pakken til Philadelphia med sjokolade. Den er knallgod!

Anonymous poster hash: 1fc36...7ac

Skrevet

Om kaken må bakes to dager før ville jeg enten laget en sjokoladekake eller en iskake. Evt bakt kransekake og kjøpt en iskake/is så jeg kunne ha kransekake og is på kakebordet. Ville nok også bakt noen cookies, hjemmebakte sjokoladecookies er kjempegodt og kan bakes mange dager i forveien.

Pavlova kan du ikke bake 2 dager før, da blir den blaut og ekkel.

Anonymous poster hash: 49de1...162
Skrevet

Du kan lage bunnen til pavlova lenge før å bruke 10 min på selve dagen til å pynte den.

Skrevet

Har bakt flere av kakene på krem.no, gode :)

Anonymous poster hash: 9e5ba...984
Skrevet

Senest vi har mulighet til å ha på noe krem er 12 timer før servering. Og til g med da vet jeg ikke om svigers har mulighet.

Det er jeg som er brud, så har ikke mulighet til å snike meg unna for å lage ferdig en kake. Det var derfor jeg tenkte å unngå alt som har med krem å gjøre ;)

Skrevet

Har bakt flere av kakene på krem.no, gode :)

Anonymous poster hash: 9e5ba...984

Skal ta en titt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...