Gå til innhold

Hva baker du til jul:)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Pepperkaker

- Hvite kakemenn

- Sara Bernhard

- Kokosmakroner

- Havrefras

- Lillebrors sjokoladeboller

- Pleskner

- Sjakkruter

- Bordstabler

- Krumkaker

- Kransekake

- Brune pinner

- Geletopper

- Krydderkake

- Negerboller

- Lussekatter

- Julebrød

- Rundstykker

- Boller

- Hjemmebakt brød

Oi, hjelpes! Har vel aldri tenkt over hvor mye forskjellig jeg baker. Jeg elsker det, og omtrent hver dag frem til jul har jeg bakt ett eller annet! :D

Hører med julen og sitte samlet på kjøkkenet, høre på julemusikk, prate om julen og bake julekaker i en litt mørk atmosfære med mye barnelatter :)

Åh, som jeg gleder meg til jul altså! 

Anonymous poster hash: 4aa14...13d

Må vel også tilføye at over halvparten av julekakene fra i fjor ligger enda pent i kakeboksene sine... Kun bakedilla som treffer meg, men er ikke like glad i å spise det :P

Anonymous poster hash: 4aa14...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) konfektkaker

2) kokosmakroner

3) nøtteroser

4) risboller

5) brownies

6) kanelboller

7) pepperkaker

Skrevet

Ser flere her baker "brune pinner" googlet meg til en oppskrift, men nå lurer jeg: er dette kaker eller er de mer tørre? Om dere forstår hva jeg mener..

Skrevet

Ingenting. Finnes mye godt på butikken... ;)

Skrevet

Julemuffins med kanelglasur, pepperkaker, Sarah Bernard, fløtekarameller, nøtteroser og fudge.

Anonymous poster hash: 2beeb...944

Skrevet

berlinerkranser MÅ jeg ha, pepperkaker og marsipan. Dessuten lager jeg karamellpudding til juleaften, og den skal jo i ovnen så den teller som kake ;)

Dessuten synes jeg det er stas med serinakaker og sandnøtter, men det lager jeg bare hvis jeg skulle få ånden over meg sånn rundt desember.

Anonymous poster hash: df86a...d83
Skrevet

Ser flere her baker "brune pinner" googlet meg til en oppskrift, men nå lurer jeg: er dette kaker eller er de mer tørre? Om dere forstår hva jeg mener..

Brune pinner er ganske tørre ja, men med ok smak (også holder de seg lenge i kakeboks)!

Skrevet

Brune pinner er ganske tørre ja, men med ok smak (også holder de seg lenge i kakeboks)!
Takk :) trur kanskje jeg har smakt det en eller annen gang, de var tørre og kjempegode, får prøve meg på slike i år :)
Skrevet

Baker ikke tradisjonell julekaker, ingen av oss spiser det. Men jeg lager det beste alle vet om , blåbærkake. Og den holder hele jula. Vi får smultringer og kromkaker av mor og svigermor. Da holder det for oss

Skrevet

Alt alt for mye ;)

Prøver å roe ned til 7-8 småkakeslag, var oppe i 17. Men det varierer litt hvilke.

Må ha berlinerkranser, serinakaker, krumkaker, silkekaker, maryland cookies, kransekaker og pepperkaker.

I tillegg Sarah Bernard, mincemeat pie, marveposteier.

Vørtekaker, julekaker.

Masser av brødbakst

Minst tre slag lefser...

En saftig sjokoladekake som holder seg gjennom julen.

Muffins å ha i frysen.

Og sikkert mer.

Så er det maten...

Hmmmmm, og jeg som har termin i desember.......

Skrevet

Får helt prestasjonsangst av å se hvor mange flinke det er her. Må nok skjerpe meg.

Her bakes pepperkaker med ferdigkjøpt deig, og peppermintepraliner (nam nam nam).

Anonymous poster hash: 74204...a2b

Skrevet

Her lager vi julemenn og jødekaker.

Og så får vi følgende av mor:

Pepperkaker

Kokosmakroner

Risboller

Sjokolademakroner

Mozartkuler

Sarah bernard

Julebrød

Skrevet

Havrecoockies med sjokolade

Pepperkaker

Kanelboller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...