Gå til innhold

Hva baker du til jul:)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg gleder meg til jul med familien. Lurer på hva du baker og eventuelt hvilke godterier du lager:)?

Anonymous poster hash: 6eb79...25f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å bytte litt på, men kransekake, brune pinner og pepperkaker på juleverkstedet vi har er et must :)

Skrevet

Minst mulig av tradisjonell julebakst - utrolig kjedelig! Men pepperkaker må vi ha, da.

Ellers lager jeg masse godteri, brente mandler, mozartkuler med hjemmelaget marsipan, trøfler osv.

Blir fort lei av godteri i jula...

Anonymous poster hash: c4078...518

Skrevet

Er rosettbakkels godt:)?

Skrevet

Kokosmakroner, pepperkaker, hvite kakemenn, serinakaker, hjemmelaget konfekt, og marsipan figurer.

Anonymous poster hash: 8a346...767

Skrevet

Pepperkaker

Krumkaker

Risboller

Kokosmakroner

Kransekake

Så baker jeg litt vanlige kaker til frysa som er lett å ta opp og lunke litt på om vi får gjester, som eplekake, søsterkake og kanelboller.

Anonymous poster hash: 85720...0f1
Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg er ikke noe bakefantom akkurat, men pepperkaker og tyske skiver blir bakt hvert år. Også lager vi sjokoladetrøfler og karamell :)

Skrevet

Pepperkaker, berlinekranser, serinakaker, kokosmakroner, kromkaker (formet som en kopp til å ha is og bær i), sandkaker, delfiakake, fyrstekake, krydderkake og mormonsen.

Vi er en skikkelig kake-familie :)

Skrevet

Siruppsnipper (samme deig om ungene vil lage pepperkaker, men ikke ofte de gidder det) det må vi ha, og eneste vi må ha.

Kokosmakroner, eneste kaken mannen spiser, så pleier å være grei med mannen. Men han må ikke ha.

Sjokoladeboller kommer mamma med.

Peppernøtter får jeg en ladning av fra mamma. Mine blir alltid misslykkede, så jeg har gitt opp.

Tyske skiver har vi laget noen ganger, men igrunn mest når det er små barn i familien. For de er veldig greie kaker for små barn. Smelter fort i munn. Tror ikke vi har bakt de når ikke det har vært småtroll i nær slekt. De er bestemorskake, så syns ikke de smaker det samme andre steder. Har oppskriften hennes, men blir ikke det samme.

Jeg har lyst til å lage fattigmann, men rekker det aldri. Har oppskriften til bestemor, men de smaker nok ikke som når hun laga de.

Har laget karamellkake (har ett annet navn, men går som karamellkake her i huset) til pappa noen ganger. Han syns de er så gode, men mamma får ikke til å lage de. Og han egner seg ikke på kjøkkenet.

Vi spiser ikke så mye kaker egentlig utover siruppsnipper. Det eneste om er skikkelig jul.

I år ser det ut som jeg må lage sarha barnard til min søster, hun ønsker seg i bursdagsgave. Mulig mintstenger også. Men får ungene smaken på de så må jeg nok lage veldig mange g jeg syns de er så kjedelige å lage desverre, de er gode men ett ork å lage.

Anonymous poster hash: a0c04...5c7

Gjest Anybody
Skrevet

Sarah Bernard

Kokkosmakroner

Pepperkaker

Serinakaker

Sirupsnipper

Fugde

Karamell

Coockies

Riskaker

Eckenfurderkaker

Biscotti

Pikekyss

Kjeks

Marsipan

Sjokolade

Appelsinskall sjokolade

Og litt muffins og kaker etterhvert som festene baller på seg :)

Skrevet

Nam nam:) Jeg er skikkelig kakemenneske og liker krumkaker best:) Får spørre svigermor om jeg får låne jernet hennes;)

Skrevet

Pepperkaker

Potetmeltopper

Sjokolademakroner

Krumkaker

Kransekakestenger

Sjakkruter

Boller

Kanelsnurrer

Horn

Rundstykker

Lefse

Brød (både grove og fine).

Ikke noe spesielt godteri. Blir nok av det uansett.

Skrevet (endret)

Ingenting

Endret av Hakaruka
Skrevet

Ikke noe spesielt godt etter min mening- fint som pynt, og smaker verken godt eller vondt. Ok som tilbehør til (multe-)krem feks. 

Jeg har ikke begynt å tenke så mye på hva som blir årets: men pepperkaker blir det i hvert fall. Av godteri blir det peppermynteprikker og risboller. Må finne på noe mer også. Kanskje jeg får noen tips her :)

Skrevet

Krumkaker, pepperkaker, kanelboller, diverse formkaker, sjakkruter, brune pinner... ja, det er vel det jeg baker. Godteri kjøper jeg.

Anonymous poster hash: fe4ff...c83
Skrevet

Nå er det dessverre bare kakemenn og pepperkakehus. Håper barna vil være med å lage og spise mer når de blir større. Om jeg orker lager jeg kanskje mer, tar det på sparket tenker jeg :)

Skrevet

Bortkastede kalorier ;)

Om jeg skal proppe meg med masse fett og sukker må det være verdt det, altså smake himmelsk godt. Rosettbakkels er egentlig ganske smakløst, men likevel en skikkelig kaloribombe.

Anonymous poster hash: 85720...0f1

Skrevet

Brune pinner burde du prøve, det smakte jeg for første gang i fjor, og nam! :)

Tyske skiver syns jeg også er veldig godt.

Eller så er Sarah Bernard veldig godt.

Kakemenn og pepperkaker er gøy å lage med barna.

Pepperkakehus pleier vi alltid å bake og pynte.

Noe som er godt å ha er en type formkake/julekake/krydderkake.

Også pleier jeg å ha enten delfiakake eller risboller med sukkertopp på.

I år er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal lage, men noe av det overnevnte og noe nytt som jeg plutselig kommer over i en blogg eller noe :)

Anonymous poster hash: e4c59...8c0
Skrevet

Pepperkaker og kakemenn ilag med barna. I år har jeg også planer om potetmelstopper, som jeg smakte for første gang ifjor, nydelig og ifølge min svigersøster superenkel å lage. Slik hjembakst liker jeg :)

Skrevet

Brune pinner er godt ja:) KAkemenn syns jeg er tørt og smakløst så det spiser jeg aldri.

Skrevet

Pepperkaker, berlinerkranser, tyrkiske brød, kromkaker, sjakkruter, kanelstenger og aud sandnøtter er det jeg pleier å bake, men vi får se hva det blir til i år.

Skrevet

Glemte julekake, det går det mange av i jula :P

Skrevet

- Pepperkaker

- Hvite kakemenn

- Sara Bernhard

- Kokosmakroner

- Havrefras

- Lillebrors sjokoladeboller

- Pleskner

- Sjakkruter

- Bordstabler

- Krumkaker

- Kransekake

- Brune pinner

- Geletopper

- Krydderkake

- Negerboller

- Lussekatter

- Julebrød

- Rundstykker

- Boller

- Hjemmebakt brød

Oi, hjelpes! Har vel aldri tenkt over hvor mye forskjellig jeg baker. Jeg elsker det, og omtrent hver dag frem til jul har jeg bakt ett eller annet! :D
Hører med julen og sitte samlet på kjøkkenet, høre på julemusikk, prate om julen og bake julekaker i en litt mørk atmosfære med mye barnelatter :)

Åh, som jeg gleder meg til jul altså! 

Anonymous poster hash: 4aa14...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...