Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Lar dere barna deres under 1 år se på tv? Hvorfor gjør dere det? Hva ser de på og hvor lenge? Anonymous poster hash: 440c7...fa1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Det hender at han ser barnetv med storebror.. Det er mest for storebror sin skyld. Litt den kosen. Egentlig tror jeg ikke at lillebror enser tv engang, men syns det er koselig når de sitter under samme pledd å ser på tv. Er bare i 10min da. Han er 10mnd. Hender han ser litt nå og da mens han leker på gulvet når storebror ser barentv av og til på dagen, men ser ikke på det som ille.. Ser mest på Disney junior. Anonymous poster hash: 5c55d...d9f
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen
Lammelåret Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg gjorde ikke det, synes tv er en dårlig vane. Det er mange andre ting som er bedre for ungen å være med på.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen "Kun" en halv time om morgen og "kun" en halvtime på Fantorangen?? Like mye TV som min 4 og 5 åring! Lykke til med å venne ungen til TV-livet Anonymous poster hash: 9d46d...956
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Får ikke lillesøster til å vise særlig interesse. Hun er 1 år nå. Hun har to eldre brødre som ser mye actiontegnefilmer på kveld og i helgemorgener. Egentlig ikke egnet for en ettåring, men hun ser ikke ut til å legge merke til TV i det hele tatt. Eneste som vekker litt interesse kan være musikk, da danser hun litt. Dess lengre hun utsetter TV-interessen, dess bedre! Anonymous poster hash: 9d264...d70
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen "Kun" en halv time om morgen og "kun" en halvtime på Fantorangen?? Like mye TV som min 4 og 5 åring! Lykke til med å venne ungen til TV-livet Anonymous poster hash: 9d46d...956 så farlig vettu. ingen som har død av og se på tven enda..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen "Kun" en halv time om morgen og "kun" en halvtime på Fantorangen?? Like mye TV som min 4 og 5 åring! Lykke til med å venne ungen til TV-livet Anonymous poster hash: 9d46d...956 så farlig vettu. ingen som har død av og se på tven enda.. Det er mye man ikke dør av som fortsatt ikke er særlig bra og 1 time med tv for en baby på 8 måneder er ikke det beste valget. Anonymous poster hash: 4e5b8...cce
Lammelåret Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen "Kun" en halv time om morgen og "kun" en halvtime på Fantorangen?? Like mye TV som min 4 og 5 åring! Lykke til med å venne ungen til TV-livet Anonymous poster hash: 9d46d...956 så farlig vettu. ingen som har død av og se på tven enda.. jaja, hvis du vil at barnet skla få firkanta øyne, så.. hva tror du helsestasjonen sier til det?!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Her står tv på fra far kommer fra jobb. Men setter ikke babyen foran Anonymous poster hash: afe0f...838
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Ser på når han av en eller annen naturlig grunn havner i sofaen samtidig som storesøster ser fantorangen.. Og det er som regel hver dag etter siste dubb. Men setter han ikke ned for å se på tv.. Det blir når vi evt sitter i sofan med storesøstra. Men å hisse seg opp over at ei her velger at ungen får se mer er da ingenting å henge seg opp i. Ikke valget dere ville tatt, nei vel, men makan til pekefingerholdning..
Lille krøll Skrevet 15. oktober 2013 #12 Skrevet 15. oktober 2013 Har på tvn store deler av dagen for å få lyden som selskap jeg men hun ser ikke på den. 1 år gammel. Skyt meg
*Teoline* Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Har nærmest aldri tv på på dagtid før de eldste kommer hjem og om vi har enser hun det ikke. Har prøvd å sitt med henne for å se mummiedalen, for det syns jeg er så koselig, men det var null interesse gitt. Den ene datteren min var tvslave fra veldig ung alder og såg nok 'altfor mye' på tv, men det har faktisk ikke skadet henne på noen måte selvsagt skal ikke noen barn sitte i timesvis, men hva forferdelig er det egentlig dere ser for dere skal skje om de ser tv en time eller to om dagen? Så lenge de er aktive barn ellers går det nok så bra atte. Hysteri har fått en helt annen mening her inne
Tordensky Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 Da han var bitteliten "så" han en del, for han var oppe like lenge som oss og vi så jo tv på kveldene. Nå er han ett år og ser av og til barneTV kl.18-18.30. Da ser han på hvis det er noe fengende (musikk, dyr, babyrettede filmer) eller leker med andre ting. Oftest er dette hvis han er grinete og bare vil henge i puppen. Da sitter vi i sofaen og koser (sitter på fanget eller i armkroken), eller han står rett foran tven og danser og ivrer. Hvis han våkner uhyre tidlig hender det også det settes på frokost-tv så den som må stå opp kan sløve litt på sofaen :-P Men dette har ikke skjedd på en stund nå... Altså ser han nok lite tv, men av og til for å roe ned før sengetid.
☆☆☆ Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 Ho hadde null interresse av tv på den tida, men i sommar fekk vi tv i stua og ho har gradvis blitt interessert. No (18 mnd) hentar ho fjernkontrollen for å signalisere at ho vil sjå. Men ho har ikkje tålmod til å følge med over tid. Lengste ho ser på e eitt skrekk er dei 10 minutta med ole brumm før leggetid.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #16 Skrevet 15. oktober 2013 Min mini på 7 mnd ser aldri på tv. For meg hadde det føltes helt unaturlig å skulle la han se når han er så liten. Innbiller meg at det er alt for mye lys,lyd og bilde. Men for oss er det jo enkelt, for vi ser lun tv sent på kvelden selv og han har ingen eldre søsken som ser osv. Jeg er i en barselgruppe med 5 andre damer og vi har alle forskjellig forhold til tv og baby. Alle familier er forskjellige og synes det er unødvendig å komme med pekefingeren kun fordi man velger å gjøre ting på ulike måter. Anonymous poster hash: cf697...072
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #17 Skrevet 15. oktober 2013 Min lille på 4 mnd syns det er morro å ligge å titte litt på tv innimellom, men det blir kanskje 15 minutter ett par ganger om dagen Han syns nok det er stas med bilder og lyd, en veldig oppegående liten fyr Anonymous poster hash: df3df...8de
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #18 Skrevet 15. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen Du slutter liksom aldri å overraske... Får han lørdagsgodt og cola også? Anonymous poster hash: 72f4f...0c5
Gjest Anybody Skrevet 15. oktober 2013 #19 Skrevet 15. oktober 2013 Min så på timmy tid da hun var tja rett under året, men ble lei når intro sangen var over.. Nå er hun nærmere 3 enn 2 og ser fantorangen iblant. Tv'n funker sjeldent og jeg ser ikle behovet for å kjøpe en ny
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #20 Skrevet 15. oktober 2013 hoho.. ettåringen har sjelden tid til å se på, men kan bli sittende på gulvet og se på med stor interesse i noen minutter når storesøster ser barne-tv! men (snakk om å be om bråk her...) han har egen dvd-spiller i bilen, og får da gjerne se en episode drømmehagen eller to.. Anonymous poster hash: 3c2d1...4b8
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #21 Skrevet 15. oktober 2013 min er 8mnd og ser på barnetv ,men kun en halv time med fantorangen og en halv time på morgen "Kun" en halv time om morgen og "kun" en halvtime på Fantorangen?? Like mye TV som min 4 og 5 åring! Lykke til med å venne ungen til TV-livet Anonymous poster hash: 9d46d...956 så farlig vettu. ingen som har død av og se på tven enda.. jaja, hvis du vil at barnet skla få firkanta øyne, så.. hva tror du helsestasjonen sier til det?! er vel ikke helsestasjonen som bestemmer hva vi lar barna våre få lov til? Anonymous poster hash: 3c2d1...4b8
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #22 Skrevet 15. oktober 2013 Mye hysteri. Min eldste som nå er i øvre barneskolealder så på tv når han ville. Det gjorde forsåvidt jeg også som barn. Gutten min er god på skolen, god i sport og sunn og frisk. Selv har jeg gått 4 år på høyskole med gode karakteter, og hatt bronse i et NM. Da snakker vi om meg som var vokst opp med cartoon network som virkelig var verste sort. Gutten min var bare baby når han begynte å se tv. Og den stod nesten alltid på hjemme hos oss. Uten at dette påvirket hans motoriske eller kognitive utvikling. Ro ned damer. Anonymous poster hash: 30d37...74f
[email protected] Skrevet 15. oktober 2013 #23 Skrevet 15. oktober 2013 Tenk å sitte sånn å slenge med leppa fordi en unge ser en time på tv. Mine har sett og ser mye tv, minste er nå snart 2 , ser på barneprogram, men klarer jo ikke sitte lenge av gangen. Tv står på hele dagen den. Hun har også egen ipad som hun ser på youtube med. Dora å raa raa å sånn. Elsker det hun. Ikke noe galt med det. Vi er også ute hver dag og det elsker hun enda mer !
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #24 Skrevet 15. oktober 2013 10-15 min mens jeg dusjer. Disney junior Anonymous poster hash: 0e8c8...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå