Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 I fare for å virke som ei sutrete kjerring, må jeg likevel få ut litt frustrasjon her. Jeg får nemlig aldri noe av samboer, selv ikke til bursdager, morsdager eller andre merkedager har han orket å kjøpt noe eller gjort noe for å glede og overraske meg. Selv ikke bli med å drikke kaffe i lunsjen tar han seg tid til. Selv blir han alltid feiret, jeg kjøper alltid gaver og ordner til for han for å overraske hver gang det er noe. Selv er han mye ute med venner og jobben på fester, spiser middag og drar på turer, mens jeg sitter hjemme og passer barna og holder huset i orden. Når skal det bli min tur, det kan jo ikke være sånn ? Har vurdert å droppe hans bursdagsfeiring mange ganger også, men da blir jeg jo en sånn person som jeg ikke vil være - så det ender alltid med at jeg disker opp med et eller annet. Er skuffet og lei meg, og langt fra kravstor. Andre som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 4c2d8...f78
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 herregud, du må SI FRA til han, hva er dette for en slags mann da??? stakkars deg si at du blir lei deg, i stedet for å bli sint, så får han dårlig samvittighet.. Si at "det hadde kanskje vært koselig å bli satt pris på en gang i blant, jeg krever ikke mye, det er tanken som teller.." Anonymous poster hash: 45ce7...9e3
Ileus Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Bestill deg en tur og bare informer om at du ikke er hjemme da. La han ordne alt av handling, klesvask og unger mens du er borte. Allier deg med alle som han kan finne på å ringe for å passe unger og hjelpe med alt som skal gjøres, så alle er opptatt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Hahaha, jeg beklager, men i dag er det mye vås her inne. Jeg har jo hørt om fenomenet oppofrende kvinner, som ikke forlanger, bare gir, men ærlig talt da; det er ikke sånn at dette mennesket noen gang plutselig kommer til å endre seg og lager overraskelsesfester for deg og serverer deg jordbær og sjampagne på senga ved hver anledning. Det er ikke sånn at verden kommer og serverer deg takk og lønn for en jobb den ikke har bedt deg om å gjøre. Om du vil ha gaver og festligheter, så må du jo kreve det ved å være/bli en person som er sammen med mennesker som liker å dulle med deg. Gaver og pampering på god-dager må avtales i klartekst. Om du f.eks har sagt i tullete beskjeden snill pike-stil en gang at du ikke ønsker deg gaver på morsdagen, nei, da får du ikke det heller... Anonymous poster hash: b3267...fda
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Hahaha, jeg beklager, men i dag er det mye vås her inne. Jeg har jo hørt om fenomenet oppofrende kvinner, som ikke forlanger, bare gir, men ærlig talt da; det er ikke sånn at dette mennesket noen gang plutselig kommer til å endre seg og lager overraskelsesfester for deg og serverer deg jordbær og sjampagne på senga ved hver anledning. Det er ikke sånn at verden kommer og serverer deg takk og lønn for en jobb den ikke har bedt deg om å gjøre. Om du vil ha gaver og festligheter, så må du jo kreve det ved å være/bli en person som er sammen med mennesker som liker å dulle med deg. Gaver og pampering på god-dager må avtales i klartekst. Om du f.eks har sagt i tullete beskjeden snill pike-stil en gang at du ikke ønsker deg gaver på morsdagen, nei, da får du ikke det heller... Anonymous poster hash: b3267...fda Hm ..hvordan bli en slik person som blir dullet med? Trodde at man skulle gjøre mot andre slik man vil andre skal gjøre mot deg .... uff, da må jeg jo være en grusom person som aldri får noe tilbake - er veldig lei meg for det, kan ikke si annet. Anonymous poster hash: 4c2d8...f78
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 For en ego av en sambo. Han burde skjønne at han må vise at han setter pris på deg, gi gaver osv. Om han ikke skjønner det må du si i fra med store bokstaver hva du forventer. Fortell hvordan du har det og hva han kan gjøre for deg (blomster, middag ute, gaveønsker). Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen. Jeg får stadig vekk små gaver, og så er jeg også flink til å si hva jeg ønsker meg. Jeg tar også bilder av feks parfymen jeg ønsker og sender på SMS. Ingen missforståelser blir det da. Anonymous poster hash: c1418...d99
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Hahaha, jeg beklager, men i dag er det mye vås her inne. Jeg har jo hørt om fenomenet oppofrende kvinner, som ikke forlanger, bare gir, men ærlig talt da; det er ikke sånn at dette mennesket noen gang plutselig kommer til å endre seg og lager overraskelsesfester for deg og serverer deg jordbær og sjampagne på senga ved hver anledning. Det er ikke sånn at verden kommer og serverer deg takk og lønn for en jobb den ikke har bedt deg om å gjøre. Om du vil ha gaver og festligheter, så må du jo kreve det ved å være/bli en person som er sammen med mennesker som liker å dulle med deg. Gaver og pampering på god-dager må avtales i klartekst. Om du f.eks har sagt i tullete beskjeden snill pike-stil en gang at du ikke ønsker deg gaver på morsdagen, nei, da får du ikke det heller... Anonymous poster hash: b3267...fda Hm ..hvordan bli en slik person som blir dullet med? Trodde at man skulle gjøre mot andre slik man vil andre skal gjøre mot deg .... uff, da må jeg jo være en grusom person som aldri får noe tilbake - er veldig lei meg for det, kan ikke si annet. Anonymous poster hash: 4c2d8...f78 Skjønner jo at du er lei deg, men du er litt skyld i det selv dersom du har den innstillingen. Det er en fin innstilling å ha, at man skal gjøre mot andre det du ønsker andre skal gjøre for deg, men det fungerer ikke så romantisk i praksis. Du er dermed ikke en "grusom person" fordi du aldri får noe tilbake, bare naiv dersom du tror at dette er det eneste du trenger å gjøre, å gi, og så skal andre folk ta hintet. Om samboeren din ikke gir deg gaver og oppmerksomhet, så må du enten be om det, eller finne deg en annen som liker å gi deg dette, uoppfordret. Anonymous poster hash: b3267...fda
Mamma og lillebror Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Hvorfor sier du ikke til han at du blir lei deg ? Hvorfor gjør du så mye for han når han ikke gjør noe for deg? Den eneste måten å forandre dette på er vel å si fra i klartekst til han hvordan du har det og hvordan du føler det. Da får du ett av to svar på problemet; 1; han har ikke tenkt over det og har ikke visst at du føler det sånn. Han angrer og skjerper seg. 2; han bryr seg ikke og fortsetter å være den drittsekken han er. Da er det opp til deg hva du vil gjøre. Det er uansett utrolig kjipt å ha det sånn som du har det, og dette er tydeligvis noe som har plaget deg i årevisom . Men du er den eneste som kan bryte mønsteret. Hvis du venter på at han skal forandre seg uoppfordret så venter du nok forgjeves på noe som aldri kommer til å skje.
Ugl@ ruger... Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Vet du hva, det er mange menn som er litt dårlige på sånt. De trenger å få det inn med t-skje. Første julegaven jeg fikk av mannen var en støvsuger. Tanken var god siden han hadde fått med seg at jeg banna og sværta over hvor elendig støvsugeren var like før jul. Svigermor klikka i vinkel på ham, mens jeg lo godt. Tar det ikke så høytidelig. Han har blitt flink med årene, men så har han en far som er veldig flink, svigermor blir nemlig ikke helt blid hvis hennes dag glemmes ;-) Du får hinte kraftig, minne ham på det, komme med konkrete ting som feks, til jul ønsker jeg meg:........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå