Gå til innhold

Barnebriller dekket av NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor ofte NAV dekker briller? Det ser ut til at det ikke er lenge til guttungen knekker innfatningen på brillene sine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttungen her får dekket ett par i året!

Skrevet

Regnet med at det var sånn det var ja... Er det pr kalenderår eller fra kjøpsdato?

Skrevet

På skjema som sendes til nav for dekking av briller, krysses det av om det er ny eller pga. Slitasje. Erfaring tilsier at de dekker ny brille til barn reltivt ofte, da de gjerne har et litt høyere forbruk enn voksne.

Anonymous poster hash: c6f3a...561

Skrevet (endret)

Regnet med at det var sånn det var ja... Er det pr kalenderår eller fra kjøpsdato?

Her er det pr år. Men sjekk om du får ekstra hvis det er pga skade el lign. Endret av Jojo x3
Skrevet

jeg var sikker på det var opp til 3 ganger per år jeg. vi har kjøpt flere ganger på et år til våre jenter i allefall. alltid fått dekket!

Skrevet

Me har fått dekka reperasjonar.

Skrevet

Da tuppa her herpa sine (etter seks uker som brillebruker), tok vi det på brilleforsikringa- så det gikk helt utenom nav. Brilleland sendte inn skjema, og vips så fikk hun ny :-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Høres lovende ut, begynte å bli redd for en kjempeutgift på verst tenkelige tidspunkt :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Det kommer an på alder på barnet. Min gutt fikk briller som 4,5 åring. Fikk dekket glass og 430,- av innfatningen 1 gang pr år. Men nabojenta på 17 mnd får dekket mye mer enn det. Har med at de minste vokser mer og skader briller i større grad

Skrevet

Jeg har spurt nav om det en gang (jobber som optiker og har vært borti mange barn som ødelegger brillene sine...)  og da sa de at det ikke er noen regler på det, men det må bekreftes at barnet må ha nye briller. Jeg ringte nav i oslo den gangen og det var i 2009, så reglene kan ha blitt endret, men de bør være de samme i hele Oslo. Hvis det er kun innfatningen som blir ødelagt, så er det fullt mulig å bestille opp deler til den og det er mye billigere enn helt ny brille. Hvis hele brillen er ødelagt eller utslitt, så må optiker bekrefte at den ikke kan repareres og barnet må ha ny brille. Reservebriller er ofte lurt til barn, men det dekker dessverre ikke nav.

Anonymous poster hash: f9bfd...248
Skrevet

Jeg har spurt nav om det en gang (jobber som optiker og har vært borti mange barn som ødelegger brillene sine...)  og da sa de at det ikke er noen regler på det, men det må bekreftes at barnet må ha nye briller. Jeg ringte nav i oslo den gangen og det var i 2009, så reglene kan ha blitt endret, men de bør være de samme i hele Oslo. Hvis det er kun innfatningen som blir ødelagt, så er det fullt mulig å bestille opp deler til den og det er mye billigere enn helt ny brille. Hvis hele brillen er ødelagt eller utslitt, så må optiker bekrefte at den ikke kan repareres og barnet må ha ny brille. Reservebriller er ofte lurt til barn, men det dekker dessverre ikke nav.

Anonymous poster hash: f9bfd...248

Takk for utfyllende svar :) Den siste uka har innfatningen blitt bøyd feil vei 3 ganger, og neste gang regner jeg med at den som går over nesa knekker... Ser på den at materialet begynner å bli dårlig... Får bare se hvor lenge det varer :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...