Gå til innhold

Fiskekaker - med brun eller hvit saus??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spiser fiskekakene med pasta, tzatziki og salat! Kjempegodt :)

Og ang den brunostgreia - der jeg kommer fra (Trøndelag) spiser man raspeball med saltkjøtt og duppe, en brunostsaus som rett og slett er laget av hvit saus med smeltet brunost oppi. Men det er nok den moderne versjonen, tipper de lagde det med fra bunnen før i tiden? Uansett er det kjempegodt med brunostsaus til salt kjøtt :)

Pleier forresten å ha oppi litt brunostrester i brun saus for smakens skyld. :)

Anonymous poster hash: 74db0...cb3

over til fiskekakene så syns jeg fiskekaker er litt kjedelig til middag jeg da og foretrekker heller fiskeboller med karri og bacon :)

fiskekaker egner seg best på brødskiva med majones eller remulade syns jeg! :)

men jeg har funnet noen gode oppskrifter på gulrotstuing og har hørt at kålstuing er godt til så kanskje jeg skal prøve meg på det etter hvert!

her spiser vi fiskekaker med kokte poteter og raspa gulrot. smelta smør eller remulade. ikke no saus.

men skulle jeg valgt mellom brun eller hvit saus på fiskekakene, ville det definitivt vært hvit saus. Det føles mest naturlig av de to.

En venninne av meg spiser fiskekaker med ris og brun saus.

For meg så føles det som 3 komponenter som overhodet ikke hører sammen. Nesten så jeg får litt brekninger ved tanken.

litt sånn som kokkosbolle med majones i mine ører.

Men folk gjør og spiser så mye forskjellig så det som er naturlig for meg stemmer kanskje ikke for andre igjen.

En venninne av meg spiser fiskekaker med ris og brun saus.

For meg så føles det som 3 komponenter som overhodet ikke hører sammen. Nesten så jeg får litt brekninger ved tanken.

litt sånn som kokkosbolle med majones i mine ører.

Haha, det har du rett i :D

Anonymous poster hash: 9abf8...22d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...