Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg bruker NAN 2 til jenta mi på 7 måneder nå, men hun gulper så fælt, og strever litt med magen. Jeg tenker å forsøke HIPP nå, etter god erfaring fra ei venninne som også har baby som reagerte med gulp og magevondt med NAN (2 mndr gammel, så er god aldersforskjell her). Men så er det jo 3 typer Hipp MME... Jeg leste på siden deres om at 1 kan brukes fra 0-6 mndr, og 2 fra 6 mndr. Men så står det om 2: HiPP Baby Combiotik 2 er en tilskuddsblanding som finnes både i pulverform og som drikkeklar. Den kan brukes fra 6 mnd. alder som en del av et variert kosthold og skal ikke brukes som morsmelkerstatning. Både Baby Combiotik 2 drikkeklar og pulverblanding har samme næringsinnhold som tidligere ECO 2. Jeg gir 3 måltider for dagen (grøt lunsj og kvelds, og middag. Ikke alltid hun spiser særlig mye, og får ofte MME etterpå. Jeg ammer kun en gang om dagen, og gir MME resten av måltidene. Så hvilken type blir riktig å gi? Anonymous poster hash: bef38...278
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg hadde gitt 2. Anonymous poster hash: bf0d3...d29
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Er det ikkje dsmme bruksområde som nan 2 det då? Nan 2 og Hipp 2 er begge deler tilskotsblanding og ikkje morsmelkserstatning. Eg er diverre ikkje stø nok på temaet til å svare deg på kva du skal bruke, men heller mot at nr 2 er riktig. På ei anna side er det vel ikkje noko i vegen for å bruke nr 1 heilt fram til kumelkperioden, så du gjer ikkje noko gale ved å velge nr 1. Går det an å snakke med helsesøster dykkar om dette?
[email protected] Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Brukte bare 1 helt til hun sluttet med melk vi. Ikke noe galt med det. Hun likte ikke de andre så. Det er ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Her var det mye forskjellige svar! Jeg har lest litt på Nestle sine sider om NAN også, og det er jo faktisk en tilskuddsblanding, det også, akkurat slik Stjerna nevnte over her. Det stod også litt mer info om NAN: Vi anbefaler 3-4 flasker NAN 2 tillskuddsblanding per døgn. Barnets behov for mat varierer med vekt og aktivitet. Den anbefalte mengden er ment som en veiledning.Det er jo omtrent 3-4 fulle flasker (235 ml) hun får om dagen, så jeg tenker at dette gjelder Hipp 2 også? Da blir det jo riktig å bruke 2, fordi hun får fast føde i tillegg, tenker jeg. Stjerna: Helsesøsteren virker ikke til å ha peiling. Hun virker bare til å ha hørt om NAN og Nestlè generelt... Jeg skal ta en telefon, men hun er kun på kontoret på torsdager, og lillemor trenger ny MME-pakke i morgen. Og jeg er så innmari lei all gulpingen, og det er lite gøy når hun later til å ha mageknip etter flaske. Jeg prøver å kjøpe Hipp 2, og er den også hard for magen hennes, så prøver jeg 1, da det jo er forskjell på pakkene (=forskjellig reaksjon hos babyen). HI Anonymous poster hash: bef38...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå