Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 grunnen til at jeg spør etter deg er fordi jeg har en sak pågående, jeg har motatt OS etter vanlige regler, men NAV lokalt fårespeilet meg at den ville fortsette ut skoleåret mitt nå 2013/2014, så jeg fikk i sommer utvidet os tross etter og hatt den to år, men jeg måtte søke på nytt i september. Jeg søkte og fikk avslag, grunnet jeg har fått den for lenge. de beklaget seg skriftlig og skrev at jeg ikke skulle måtte betale de tre månedene jeg nå har fått over fordi det var dem sin feil. men ifølge enen lov, så skal jeg kunne få os ut skoleåret. i følge nav, men så fikk jeg beskjed en uke før jeg skulle få utbetalt at dette ble avslått.Jeg får ikke betalt husleie, strøm eller barnehage og siden jeg er student, får jeg ikke noe sosial hjelp i overgangen, jeg har ingen jobb på si og har flyttet over to timer til et ukjent sted for og gå på skole. så skjer dette. jeg mister hus og får inkassoer, jobbmarkedet er metta så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: 9cd20...dd6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 bare for og legge til. jeg skule mottat os til og med oktober. men de stoppet den 10. september.. uansett om jg har rett eller ikke. så lurer jg på når det er nav sin feil at jg havner i denne situasjonen men de nekter å hjelpe meg nå fordi jg er student Anonymous poster hash: 9cd20...dd6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Du har mottatt os i 2 år og nå sier NAV at du har fått os for lenge. Forstår jeg deg riktig da? Hvor gammel er barnet? Anonymous poster hash: 7ab55...2c0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 ja uff. ble litt kjappt forklart og sikkert litt uryddig. gutten er fem år. jeg har fått os i 4,5 år. har hatt os i nesten to utvida år pga skole. så i sommer fikk jeg beskjed om at jeg ville få os ut siste skole år nå som jeg begynte på. så ombestemte nav seg og stoppet os på dagen. jg var ikke forberedt på dette og sliter nå med husleie, strøm og barnehage regningene. jeg får ikke sosial hjelp i overgangen. og det er ingen jobber ledig. Anonymous poster hash: 9cd20...dd6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Man kan maks motta os i 5 år, det skal veldig sterke grunner til for å utvide det noe lengre og da går det ofte på at det f.eks er noe galt med barnet som gjør at mor ikke kan delta i arbeidslivet. Om du nå i september har mottatt os i 5 år er det jo derfor du har fått avslag, da nytter det ikke hva nav lokalt har lovet deg.. Man kan ikke skrive om lovene for deg bare fordi du har fått feilinformasjon av nav lokalt..... Les vedtaket ditt nøye, der skal det stå hvilke vilkår du ikke oppfyller. Du kan selvsagt klage om du ønsker det, men bør da ha noe mer dokumentasjon å vise til enn at "nav sa det"... Har du søkt studielån? Er du registrert som arbeidssøker? Vær proaktiv for å finne en jobb, evt kan du jo forsøke å låne fra familie eller venner.... Anonymous poster hash: 978e6...04e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Ingen penger må NAV hjelpe deg fortsatt. Anonymous poster hash: 4b0e4...f6e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Ingen penger må NAV hjelpe deg fortsatt. Anonymous poster hash: 4b0e4...f6e Om man er student faller man utenfor de fleste ordninger nav har... Som student er man forventet å leve på lånekassen og ellers forsørge seg selv om man trenger ytterligere penger..... Anonymous poster hash: 978e6...04e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 jeg har ikke noe kpnkret og komme med. jeg er bare fortvilet. har kunn dette året igjen å jeg skjønner jeg har blitt lurt. jeg forstår reglene. å må ta støyten for å ha trodd på mitt lokale nav kontor. jeg må slutte skolen skal jeg få noe hjelp. jeg forstår det. Anonymous poster hash: 9cd20...dd6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 jeg har ikke noe kpnkret og komme med. jeg er bare fortvilet. har kunn dette året igjen å jeg skjønner jeg har blitt lurt. jeg forstår reglene. å må ta støyten for å ha trodd på mitt lokale nav kontor. jeg må slutte skolen skal jeg få noe hjelp. jeg forstår det. Anonymous poster hash: 9cd20...dd6 Men hva står det i vedtaket ditt da? Har du mottatt os i 5 år? Dersom du har barn under åtte år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år.' Perioden med overgangsstønad kan utvides med inntil to år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning. Perioden kan utvides med opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble aleneforsørger før du fylte 18 år. Anonymous poster hash: 978e6...04e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Kan du ikke søke stipend som andre studenter? Anonymous poster hash: a57c3...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå