Gå til innhold

min historie og bekymringer......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei...

er noen år siden eg har vert her no.. Sist var nok i  2005 da eg ble gravid med min lille prins.. Etter mye om og men satte den lille spiren seg fast og vi fekk en velskapt gutt.. Eg har da Pco og har slete med å bli gravid siden 2000. Og i 2005 greide vi det altså, med siste hormonkur før prøverør.., i 2007 prøvde vi på nytt, med hormonkur. ble gravid med tvillinger etter noen forsøk og det gjekk gale i juli mnd. Måtte da operere vekk ene egglederen fordi den ene satt fast der og den andre var død i livmor.. I 2008 tok gjekk vi rett på prøverør.. En hard kamp.. satt inn eggene på bursdagen min og vi håpa at det var vår lykke dag..., Men neida.. Det endte med overstimulering delux!!!! venstre eggstokk like stor som en appelsin og høgre like stor som en melon samtidig som den vridde seg rundt 3 ganger!!! Ett smertehelv.... ute like!!!!!! 

Fekk da beskjed om at dette var vår siste sjanse., eg kunne ikkje bli gravid flere ganger. 3 forskjellige leger sa det samme på 3 forskjellige dager.. vi slo oss da til ro med det, etter mye sorg og smerter.. Men vi hadde jo en prins da! en velskapt og herlig, så vi var heldige der.. 

Men!!! så ble eg sjuk. gjekk ned mye i vekt og i februar i år ble eg gravid!!!!! på naturlig måte!!! Det kom som ett sjokk for oss.. Og vi kunne ikkje tro det!! Mye smerter kom og eg endte på sykehus.. Men reiste ut igjen etter10 dager med ett hjerte som slo... kontrollen 2 uker etterpå var trist.. ingen liv.. Selvfølgelig!!!! Det kunne jo ikkje gå bra.. Det var jo oss det var snakk om.. 

Utskrapingen i mars var beintøff. eg gråt så mye at dei tok meg foran andre i køa for å bli ferdig. Dei la meg i narkose så eg skulle slippe å kjenne følelsen.. Når eg våkna, grein eg.. grusomt...

Vi fekk beskjed om at eg ikkje har Pco lengre, og eg kan bli gravid på naturlig måte.. Vi har egentlig tenkt at det skjer ikkje oss TO ganger... Men har da ikkje gadda å brydd oss med prevensjon.. 

Vel, i det siste har eg FØLT meg gravid. Noe eg har gjort hver gang eg har vert det. Og hver gang det har vert noe gale har eg visst det.. 

Har ganske lang syklus, så en blir egentlig ikkje helt klok på noe.. På lørdag tok eg en cb test. Den viste negativ.. Med første øyekast.. MEN så kom det ett kryss.. men herregud kor svakt det er..  Men symptomene mine er der. Kvalm HELE døgnet, metallsmak i munnen, ømme brytster, TRØTT og lavt blodtrykk...

Tok en ny cb test i dag.. Samme som lørdag, men denne gangen viste den også ett kryss, men svakere.. 

Kroppen sier eg er det. Magen har vokst og eg får den ikkje ned igjen.. Er ganske lita , så det viser fort på meg..

Men sitter da igjen med tanker og spm.. Er vi gravid igjen??? får vi beholde det denne gangen??? Skal vi få en nr 2?? Hva skjer???

Skal ta en ny test om noen dager tenker eg.. Men to positive tester? Men så svak strek? Er man gravid da?? 

Flere som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å lese om dine erfaringer. Kan ikke forestille meg!

Alt jeg kan fortelle deg som trøst er at en strek er en strek, om den er svak eller sterk. Lykke til! :-)

Skrevet

Hei! Du har vært gjennom mye for å bli gravid! Mine tester viste også svakt helt i starten. Jeg ville ventet en dag eller to og testet igjen. Lykke til da :)

Skrevet

hei..

Som alltig greide eg da ikkje vente ett par dager med å teste på nytt.. Gjekk innom apoteket og kjøpte en som står skrevet på i tillegg tidspunkt..

Ja vi har vert gjennom MYE, men det som har redda oss er at vi faktisk har vert åpen om det hele veien.. Da slipper vi alle desse spørsmålene om når skal dere ha, er på tide dere får en liten osv... 

Og det hjelper psykisk!!! så det er faktisk mitt råd til andre slitere, å vere åpen om det..

Men tilbake til resultatet på testen i ettermiddag.. Der stod det : Gravid 1-2. Så da vil det si, EG ER GRAVID!!!! Og termin er da dagen FØR min bursdag i juni. så kanskje det er en lykke dag  :)

Har  lyst å fortelle det til mamma og pappa, men mannen mener det betyr ulykke  :wacko:  så eg får vente litt til. Men blir ihvertfall å ta kontakt med gyn i morgen og få tidleg UL. Må selvfølgelig vente ett par uker til eg får ta den.. er for tidleg enda, men får heldigvis tett oppfølging...

Så da er eg i første trimester  :)  og krysser alt som kan krysses for at spiren skal klore seg fast denne gangen  :wub:

Skrevet

og tusen takk til dere som har svart og ønskt meg lykke til  :wub:

Skrevet

Du trenger ikke lykkeønskninger. Lykken din er allerede i magen! ;-)

Skrevet

Gratulerer så masse, håper dette er lykken for dere slik at den sitter helt til i juni! :)

Skrevet

For ei sterk historie. Kan ikkje forestille meg korleis det har vore for deg! Håper av heile mitt hjerte at det går bra denne gangen:) Stor klem:)

Skrevet

Takk takk alle sammen.. Vi håper og krysser alt som går.. Nesten så eg sjekker papiret hver gang eg er på do... Off, nei.. Denne gangen skal spiren sitte!!!!

Skrevet

Lykke til! 

Du vet at du har krav på utredninger hvis du har mistet minst tre ganger påfølgende, med samme mann? Se også forumet for habituell abort, vi er ganske mange som har samme erfaringer som deg der inne.

Vet hvor tøft det er å være gravid på nytt etter din forhistorie. Be om sykemelding hvis det blir for mye for deg, og du ikke fungerer som normalt i hverdagen. Pass på deg selv i graviditeten, og lykke til, håper dette er det store gullegget!

Skrevet

Alle er med samme mann ja... Har vert ilag siden ung.skolen... Så dette har vi kjempe sammen om hele veien... Skal stikke innom og se der og :)

Skrevet

Alle er med samme mann ja... Har vert ilag siden ung.skolen... Så dette har vi kjempe sammen om hele veien... Skal stikke innom og se der og :)

Har krav på veldig tett oppfølging hele svangerskapet. Så lenge spiren holder seg der da... Er litt bekymra.. Merka ikkje så mye til graviditeten i dag :( så eg bare håper det ikkje har stoppa opp allerede..... Men skal på ul om 3 uker. Er for tidleg enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...