Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Del Skrevet 14. oktober 2013 Babyen min på snart 7 uker gir lite blikkontakt, jeg må jobbe ganske mye med å fange blikket hennes, og når jeg lykkes kan hun se på meg en god stund. Men hun oppsøker aldri blikkontakt selv. Ser aldri på meg når jeg ammer, som jeg er vant til med storesøsken. Hun har såvidt kommet med noen smil, tror jeg i hvert fall. Noen med erfaringer på dette? Vil helst ikke ha noen skrekkhistorier, er bekymret nok fra før, og helsestasjonen følger jo henne opp. Er satt opp til ekstrakontroll etter 6-ukerskontrollen, men helsesøster var ikke bekymret. Kan dette være helt normalt? Noen med liknende erfaringer? Anonymous poster hash: fd362...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 14. oktober 2013 #2 Del Skrevet 14. oktober 2013 Helt normalt! Det kan variere ganske mye så jeg ville ikke bekymret meg enda Om et par uker vil jeg tro mye er forandret Slapp av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 14. oktober 2013 #3 Del Skrevet 14. oktober 2013 Vi var heller ikke sikre på hverken blikkontakt eller smil ved 6-ukerskontrollen, men det var bare et par uker etter så kom det masse Husker ikke nøyaktig hvor mange uker babyen var, men det er nok babyer som har smilt senere enn vår også, uten at det var noen galt! Så det kan nok fint ordne seg ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Del Skrevet 14. oktober 2013 Du skal jo ikke søke blikkontakt om barnet ikke vil.. Da motvirker du det jo.. Kanskje barnet allerede har nok inntrykk og ikke klarer å bearbeide deg når du glaner på barnet. Bare snakk rolig til barnet under stelleskift og se forsiktig på ansiktet og se om du får noe respons. Ikke søk for mye etter blikket.. Anonymous poster hash: 512d5...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Del Skrevet 14. oktober 2013 Tusen takk for svar, godt å høre Til anonym: jeg sitter ikke og tvinger babyen til å se på meg hele dagen og jeg sitter ikke og glaner på henne. Med mine to andre, og i starten denne gangen, har jeg vært veldig bevisst på det med at de har fått nok inntrykk når de snur seg bort. Men jeg synes det er helt naturlig å teste ut litt når man føler at noe ikke er som det skal. Tror ikke at babyen tar skade av å bli sett på og "tvunget" til å ha blikkontakt innimellom når de ikke har blikkontakt resten av tiden. Anonymous poster hash: fd362...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 16. oktober 2013 #6 Del Skrevet 16. oktober 2013 tror de fleste babyer blir sett på en del altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå