Gå til innhold

Bilstol nr 3 og lite dilemma ang tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillingene våre er veldig ulik av str. 

tv 1 er 105 cm og 15 kg

tv 2 er 95 og 12 kg 

ca

tv 1 er nå blitt for stor for sin bakovervendte bilstol, når hun har vinterklær på.

Tenkte derfor å snu henne.

Hvilken stol vil dere anbefale? Nå har vi iZi Kid X3 stoler med isofix

Tv 2 passer fremdeles stolen, men jeg er litt redd for at han ikke vil godta at vi snur henne og ikke han. Og at han blir veldig lei seg. Vil ikke stigmatisere at han er liten mer enn nødvendig heller........

De er 3 1/2 år by the way :)

Noen gode råd her???

Anonymous poster hash: ec66a...fb5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke forsøke først med henne og se hva som blir konsekvensene?

Tvillinger er søsken som alle andre og er ikke identiske i sin utvikling i ett og alt. At denne ene gjør noen annet enn den andre betyr ikke nødvendigvis at det fører til problemer.

Anonymous poster hash: 6a52d...bee

Skrevet

tv 2 uttalte veldig sterkt at han også ville ha ny stol da vi snakket om det, og de ser begge veldig opp til storebror som allerede sitter forovervendt.. derfor jeg forutser problemer her

HI

ps jeg er fullstendig klar over at de er søsken altså ;) hehe 

Skrevet (endret)

Se på cybex pallas 2 fix. Veldi gode stoler de kan ha fra nå og til de ikke trenger stol lenger. Nå bruker man pute foran magen som festes med bilbeltet frem til de nærmer seg 18 kg, og senere blir den til en ren beltestol. Kommer godt ut i tester og er en kjempegod stol. Til og med minstemann på 18 mnder kan sitte i den ved nødstilfeller.

Endret av Appelsinpiken
Skrevet

Ok, da ser jeg at det blir litt kjipt. Er selv trillingmamma, men ikke vært oppi problemet selv. Hva med å si til ham at de trenger en i bilen som kan holde utkikk bakover også og at han derfor ikke vil sitte fremover før om litt? Da føler han seg kanskje viktig? Uansett ingen grei løsning, men så er jeg ikke så god på bilsetet. Er det andre stuper seter som egner seg til ham slik at han igså kan sitte fremover eller er det uansett lengdejustert?

Anonymous poster hash: 6a52d...bee

Skrevet

Nr 4: Takk for supert tips, skal sjekke den ut :)

Nr 5: Genialt - jeg er såååå lite flink med slike stunt selv. Likte den. Tror han kan gå for den altså :) :) 

HI

Skrevet

Har veid jenta i dag og hun var over 17 kg, bilstolen var opptil 18 kg / 4 år.... 

HI

Skrevet

Da foreslår jeg at du kjøper cybex solution til henne, og cybex pallas til broren. Da har du bortimot like stoler. Og når broren er over 15 kg, kan pallasen gjøres om til en solution :)

Skrevet

Skal det være noen bokstaver bak der?? :) :) 

Takk for supert tips :)

HI

Skrevet

Hva med bakovervendt stol til 24kg? Vi har en izi plus og en britax hiway. Er veldig fornøyd med begge to. Izi plus tar større plass, om det har noe å si. Begge er plus godkjent.

Anonymous poster hash: c5581...276

Skrevet

Hva med bakovervendt stol til 24kg? Vi har en izi plus og en britax hiway. Er veldig fornøyd med begge to. Izi plus tar større plass, om det har noe å si. Begge er plus godkjent.

Mente 25 kg.

Skrevet

Cybex pallas 2fix og solution x2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...