Mammahjertet <3 Skrevet 14. oktober 2013 #1 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hei mammaer Datteren min har fylt tre år ganske nylig. Jeg merker at hun er litt mer interessert i å leke sammen med en og to om gangen. Før bare sveva hun over alt og lekte med alle. Men jeg føler meg usikker på når en kan forvente at hun blir invitert hjem fra barnehagen og evt. når hun kan be med noen hjem. Jeg kjenner bare et av foreldreparene i barnehagen, og deres datter har hun lekt med flere ganger. Men jeg ønsker jo at hun skal få leke med flere. Hun spør meg stadig vekk nå. Hvordan er deres erfaringer? Er dette med å bli invitert med hjem mer vanlig når barna nærmer seg 4 år? Ble dere med første gangene selv om dere ikke kjenner foreldrene? Jeg tør jo ikke slippe ungen løs i et hjem der jeg ikke vet hvordan tilstandene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maryM Skrevet 25. oktober 2013 #2 Del Skrevet 25. oktober 2013 Dette lurer jeg også på Har en gutt på 3 som har begynt i ny bhg for noen år siden og han har nevnt noen ganger at den og den skal vre med hjem til den og den. Kjenner jo ikke noen andre foreldre og tenker også at jeg ikke vil sende ham med "hvemsomhelst". Ingen med erfaring/tanker rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 26. oktober 2013 #3 Del Skrevet 26. oktober 2013 Min eldste er litt over 4 år, men maset om å få bli med andre hjem/ha med noen hjem startet da de var rundt tre år. Det vi gjorde de første gangene var å avtale med barnets foreldre om å treffes enten hos en av oss eller på en lekeplass. Jeg synes det var en kjempe fin måte å gjøre det på, fordi da ble vi foreldre også kjent. Veldig kjekt å bare sende en sms for å spørre om de ville bli med på lekeplassen. Etterhvert ble ungene med hverandre hjem alene, og det føltes trygt når både foreldre og barn kjente hverandre. Et stort pluss er jo også at jeg selv har fått flere gode venninner ut av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå