Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Forskere mener det kan være like skadelig som å slå.... http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Skriker-du-til-ungene-dine--7338832.html#.UlushFDxpco I tillegg skriver de: "...skriking kan føre til onde sirkler hvor barna identifiserer seg med at de er slemme og oppfører seg deretter, mens foreldre leter etter bevis for at barnet er «slemt»for å rettferdiggjøre sin egen skriking." Anonymous poster hash: 38c91...26c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skriker ikke til noen... Anonymous poster hash: 10402...86d
Plutselig_gravid Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg synes det er grusomt! Har hevet stemmen noen hakk for mye til eldstemann på 10 år. Ingen god følelse etterpå. Kan nevne at det han hadde gjort var sjokkerende og farlig. Jeg var mer redd enn sint. Å heve stemmen gjør jeg og kan nok kjefte litt for mye på en slitsom dag, men hyling og skriking synes jeg som sagt er grusomt. Min samboer er vokst opp i et hus der de roper og skriker til hverandre. Det er ikke jeg vant til. Synes derfor det var veldig ubehagelig de første gangene jeg var på besøk der.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Har skreket ett par ganger i redsel og frustrasjon når min viltre 3-åring har sprunget rett ut i en sterkt trafikkert vei. Holdt hen hardt i armen og ropte.Etterpå klarte jeg ikke å holde tilbake og gråt noen tårer foran barnet. Hen er vel merket for livet nå? Ellers prøver jeg å unngå skriking, men den sinte stemmen kan komme når ungen bevisst tuller i en stressa morgensituasjon. Jeg synes det er naturlig og bra å vise ekte følelser foran barn, men man må jo bruke hodet og vettet her som i alt annet. Anonymous poster hash: 1139f...912
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Nei, selvfølgelig ikke! Anonymous poster hash: a792f...a72
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Definer skriking? Streng stemme eller rett å slett at man hyler høylytt til barnet for ingenting? Anonymous poster hash: 9748d...ff7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Har vokst opp i et hjem der jeg ble skreket og kjeftet mye på, og det sitter i enda. Men det jeg husker som aller mest sårende var beskyldningene, som blir nevnt i artikkelen. Det er STOR forskjell på å si "det ordet du brukte der var ikke pent! Sånn får du ikke lov å prate" og "du er en frekk liten jævla drittunge." Anonymous poster hash: 1139f...912
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Liker ikke å bli skreket til selv, så jeg skriker ikke til barnet. Bruk av streng stemme anser jeg ikke som skriking. åsette seg ned på barnets nivå og prate med dem har bedre effekt enn å skrike til dem Anonymous poster hash: f7b5f...259
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Jo, jeg har nok hevet stemmen unødig mye mer enn én gang. Men banner aldri og beskylder de ikke for ting. Skriker ikke opp i ansiktet deres heller. Senest i går da fireåringen hadde dratt av strien på den nye kjøkkenveggen vår! Noe han utmerket godt vet var galt. Da har han ikke vondt av å se at mamma blir sint og frustrert mener jeg. Anonymous poster hash: 4d09e...52d
Plutselig_gravid Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Definer skriking? Streng stemme eller rett å slett at man hyler høylytt til barnet for ingenting? Anonymous poster hash: 9748d...ff7 Godt poeng. Man har gjerne forskjellige definisjoner.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Å skrike til uskikkelige unger anser jeg som svært lite innbringende. Men å få ut frustrasjon har jeg absolutt behov for innimellom, så da går jeg for meg selv og utbryter "åååh!!!!" eller det jeg måtte føle for. Å skrike i redsel når barnet gjør noe farlig tviler jeg sterkt på at barnet blir ødelagt av. Det er jo en naturlig refleks vil jeg tro, en måte å varsle om at her er det en farlig situasjon. Anonymous poster hash: 9e419...6fd
Peggy Sue Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Selvfølgelig skriker jeg ikke til ungene mine, eller til noen for den saks skyld. Har de gjort noe de ikke får lov til blir jeg streng i stemmen, snakker kanskje LITT høyere en normalt, men at jeg roper og skriker er forbeholdt situasjoner der de setter egen eller andres liv og helse i fare ( type løpe ut i trafikken).
Hun med alle ungene Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Selvfølgelig skriker jeg ikke til barna mine! Ikke til noen andre heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå