Gå til innhold

7-åring sier "det svir i tissen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos lege. Finner ingenting, ser bra ut og urinprøven var bra. Han sa vi kunne smøre litt med Canesten.

Det kommer og går, liksom.

Noen tips?

Anonymous poster hash: 77091...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La hun ligge uten truse på natten. jenter på 7 år trenger kanskje litt hjelp til å vaske seg litt ordentlig der nede.

Min 5 åring klager ligg over det samme, da er hun litt rød ofte sa de smører jeg godt med Ivitol salve på natten en eller to dager.

Selvfølgelig er det forskjell på en 5 åring og 7 åring.

Det kan gå fort på do for disse små.

Anonymous poster hash: 47c18...e81
Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg mistenker at det kan gå litt unna etter dobesøk både her hjemme og på skole/sfo ;)

Hun får hjelp til vask/skyll i dusjen, men den tørkingen etter dobesøk "fikser" hun selv ;)

Prøver å smøre litt da!!

Anonymous poster hash: b04fd...771

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg mistenker at det kan gå litt unna etter dobesøk både her hjemme og på skole/sfo ;)

Hun får hjelp til vask/skyll i dusjen, men den tørkingen etter dobesøk "fikser" hun selv ;)

Prøver å smøre litt da!!

Anonymous poster hash: b04fd...771

Kjøp det mykeste dopapiret. Barn har en tendens til å tørke litt for hardt. Lillesøsteren min hadde dette problemet en god stund.  Det hjalp å bade med masse babyolje. Også bomullstruser og løse bukser kan hjelpe. Sove uten truse er et godt råd:)

Anonymous poster hash: abe20...f64

Skrevet

Tenkte først på UIV eller såpe som blir igjen etter dusjing. Kanskje vasker hun seg for ofte, eller bruker for sterk såpe. Prøv spesialsåpe. Min erfaring er at mykt papir, som Lambi, gjør plagene verre. Anbefaler en varm vaskeklut etter toalettbesøk. Og som flere sier, løssittende truser (i bomull eller ull) og løse bukser. Regelmessige dobesøk, og rikelig med drikke i løpet av dagen :)

Anonymous poster hash: c4227...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...