Gå til innhold

Kaving kveld/natt på 3uker baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille nurket som ellers er så utrolig stille og rolig ila dagen, driver å kaver og veiver noe voldsomt med spesielt armene på kvelden! Han er jo stuuuptrøtt men virker som holder seg selv våken med denne kavingen som etter kort tid resulterer i hylgrin...:(

Er dette vanlig?? Det ender med at vi pakker inn mini som en taco-wrap i teppet(ala Harvey Carp sin reiving) slik at han ikke klarer å veive med armene og da roer han seg ned med en gang.. Men skal det være nødvendig å måtte gjøre dette ??

Er det noen som har gode tips for rutine/legging på en så liten baby? Eller går det seg til? Og hvor farlig er det å la ham ligge å grine litt sånn på natta når han begynner med dette?(tenker da fordi han roer deg og sovner raskt i armene mine når jeg tar han opp )

Er veldig takknemlig for råd og tips!!! :)

Anonymous poster hash: b6422...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover han i sprinkelseng? Når mini her var så liten, og frem til han var nesten 3 mnd, sov han i vognbagen, oppi sprinkelsenga. Han måtte ha det trangt :) Når han var så liten som 3 uker var det forøvrig flere oppvåkninger per natt og, mat hver 3 time. Nå som han er 3,5mnd har han sovet natta gjennom noen uker :)

Anonymous poster hash: a212d...1e6
Skrevet

Han sover foreløpig i vognbagen sin, har gjort det litt lunere der inne med sammenrullede tepper ....

Han våkner for mat om natta men da er det på'n igjen etterpå med kaving og så gråt! :(

Det er det jeg synes er så rart og lurer på om det er normalt??

Smart å ta vognbagen oppi sprinkelsengen forresten ! :)

Skrevet

Hvis han gråter når du legger han ned etter mating er det kanskje fordi han må rapes?

Ellers er det helt vanlig at en 3 uker gammel baby holder deg våken på natta. Det må man rett og slett bare regne med.

Han er programmert til å gråte og du er programmert til å plukke ham opp. Følg instinktene dine og drit i hva sove-Karins tilhengere sier. Ikke la den nyfødte babyen din ligge og gråte.

Anonymous poster hash: e5c91...515

Skrevet

Jo vi raper en god stund etter mat for å være sikker på at luft osv kommer opp ;)

Men så var det denne voldsomme kavingen da? Ingen som har hatt det på samme måten? Armer og bein-huff jeg blir jo helt sliten av å se på!

Hittil har jeg fulgt instinktene mine og plukker ham opp og da roer han seg jo ned...vet ikke når dette kan bli en "uvane" jeg men hjertet mitt klarer hvertfall(foreløpig) ikke å se/høre på ham når han er sånn uten å ta ham opp for trøst <3

Skrevet

Kan være at baby sliter med nakke / rygg? Vi opplevde dette selv. Babyen fikk ikke ro og kavet veldig. Fikk vite at h*n hadde problemer med låsninger i nakken. Det er ikke alltid at dette er så lett å oppdage! Skal ikke si at babyen din har det men, bare en tanke :)

Anonymous poster hash: 38a2f...09e

Skrevet

Hm, ja kan være noe med nakke/rygg altså, man vet jo aldri.. Skal se ann litt så får jeg evt ta kontakt med helsestasjonen.

Tusen takk for tips og råd dere :)

Skrevet

He-he.... jeg leste kavRing til 3 uker gammel baby...... og tenkte mitt..... :lol:

Som en annen nevner - jeg ville også fått sjekket med en kiropraktor eller manuell terapeut om den lille kan ha låsninger i rygg/nakke.

Anonymous poster hash: fd2e4...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...