Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Var og hentet en kattunge igår. Hun er 16 uker. Hun spiser tørrfor, leker, maler og viser ingen tegn til at hun ikke trives. Men hun har jo omtrent ikke rørt vannet siden vi hentet henne igår. Drikker ikke kattunger vann eller? Anonymous poster hash: 77415...613
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Katter er kronisk dehydrerte, og for nyrenes skyld er det viktig at katten får våtfor, spesielt om dere ser at den ikke er flink til å drikke selv. Mange katter foretrekker drikkefontener, så det kan også være verdt et forsøk. Hva slags for gir dere? Viktig med kvalitetsfor Anonymous poster hash: 08810...1d6
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Vi har 3 kattunger og de drikker veldig masse. Går også selvfølgelig ofte i kassen også da
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 De drikker generelt veldig lite. Vår katt foretrakk å drikke grumsete regnvann ute som lå oppsamlet i diverse lekebiler. Ellers likte han å stå ved siden av springen og drikke fra strålen... _Han elsket forresten å sove i vasken også.. rare rare katten.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Katter liker ikke vann som står stille. De søker naturlig (av instinkter) etter vann som renner. De vet instinktivt at det er rent vann. Drikkefontene, som noen nevnte, er en løsning. Anonymous poster hash: 86863...077
beibilykke Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 De drikker generelt veldig lite. Vår katt foretrakk å drikke grumsete regnvann ute som lå oppsamlet i diverse lekebiler. Ellers likte han å stå ved siden av springen og drikke fra strålen... _Han elsket forresten å sove i vasken også.. rare rare katten. Det gjør våres katt også. Kommer alltid inn på badet når vi er der.hopper opp i vasken og mjauer til du slår på kranen.drikker masse for så å leggr seg i vasken å slappe av etter på Men ja. Kjøp drikkefontene. Det har vi og det er en god investering.og ha den gjerne i stua eller der katten er mye. Jeg har den ikke rett ved maten forsi da kommer det så mye matrester oppi og jeg må rengjøre den mye oftere. Tror den kostet 600kr eller noe på dyrebutikk cat mate tror jeg den heter.
Von Hertelhofen Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Trodde bare det var min katt som var så sær at den bare vil drikke av vasken hihi...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Katter er laget for å klare seg uten vann en stund, men det er viktig å få de til å drikke. Om du setter flere skåler med vann rundt i huset, så smaker som regel katten litt av hver skål, og får dermed i seg mer vann. Katter skal IKKE ha for mye våtfor! Anonymous poster hash: c62cf...02c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Katter er laget for å klare seg uten vann en stund, men det er viktig å få de til å drikke. Om du setter flere skåler med vann rundt i huset, så smaker som regel katten litt av hver skål, og får dermed i seg mer vann. Katter skal IKKE ha for mye våtfor! Anonymous poster hash: c62cf...02c Så lenge man har et balansert kosthold med riktig type våtfor og tørrfor så er dette det beste for katten, såfremt den ikke har underliggende sykdommer. Våtfor er den enkleste måten å sørge for at katten får nok vann. Hilsen veterinær. Anonymous poster hash: 08810...1d6
anonymsuperbruker Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 De to kattene mine drikker nok vann, tror jeg. Men har hørt at katter kan drikke lite. Når du har innekatt, kan du følge litt med på hva som kommer ut igjen. Altså mengde tiss i sanda. Vil tro de fleste katter får i seg nok vann dersom de ikke er syke? Viktig med rene skåler og friskt vann. Mine får tørrfôr fra veterinær/dyrebutikk som hovedfôr. I tillegg får de en pose eller to med royal våtfôr (finnes i kattungevariant) på deling en gang om dagen. Jeg vet ikke om det er så smart, men jeg pleier å skylle posene med vann for å få ut all maten. Dette har jeg oppi skåla med våtmaten og blander det til ei "suppe". Det går ned på høykant Tenker det er fint at kattene får i seg litt ekstra vann på kjøpet. Har hørt mye fint om vannfontene av kattefolk, men har ikke prøvd det selv. Kattene tar gjerne vann fra vannskåla til bikkjene også Mine er gårdskatter, så de drikker helt sikkert ute også. En ting jeg har gjort med hund, er å sette litt smak på vannet for at det skal friste. Provit har noen tørkede fiskegodbiter som er snadder! Kanskje du kan knuse en godbit eller to som du rører ut i vannet. Da blir det god fiskesmak på det Lykke til! Kos deg med pusen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå