Gå til innhold

Hvem er det som er frekk her....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har bestemt deg for ikke å få flere barn, og du gir venninnen din en del babyutstyr, som stellebord, vogn, vognpose og lekegrind.

To år senere blir du uplanlagt gravid, men velger å beholde.

Du spør venninnen om du kan få tilbake tingene.

Hun sier nei, fordi hun har tenkt å gi dem til søsteren sin.

Hvem er frekk?

Anonymous poster hash: 2b701...0a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen som fikk tingene

Anonymous poster hash: 1c606...aaf

Skrevet

Jeg vil si venninna di. Du bør få tilbake det som har vært ditt.

Anonymous poster hash: 16fe1...2a3

Skrevet

Hvilken venninne? Frekkere enn frekkest!!

Anonymous poster hash: 3fbf3...9bd
Skrevet

Synes dere er frekke begge to! Jeg hadde aldri bedt om å få tilbake noe jeg hadde gitt bort.

Og om noen hadde bedt meg om å få tilbake noe jeg hadde fått hos dem hadde jeg ikke giddet å nekte, men tenkt at vedkommende var frekk.

Anonymous poster hash: a52e7...394

Skrevet

Venninna, uten tvil! Det haddde vært én ting om hun allerede hadde gitt det videre, men at hun planlegger det...jeg hadde blitt sint!

Anonymous poster hash: 6f2fb...d4d

Skrevet

Venninnen din!

Anonymous poster hash: 7ed1c...b80
Skrevet

Begge

Anonymous poster hash: 55b92...598

Skrevet

Det kommer an på. Har hun en gravid søster som har blitt lovet disse tingene? Du har gitt det bort, ikke lånt det bort, så du har ingen rettigheter. Personlig ville jeg ha vært kjempeglad for å kunne hjelpe deg tilbake, og gitt deg det hele, men hun kan jo kanskje ha lovet det vekk allerede, og da må hun få holde den avtalen.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Du er i alle fall frekk hvis du forventer å få tilbake noe du har gitt bort

I mitt hode betyr å gi bort det samme som å gi avkall på eiendomsretten, ergo har man heller ikke noe som helst krav på å få tingene tilbake. Den som har fått noe, gjør jo akkurat som han/hun vil med det han/hun har fått. 

Skrevet

Du har gitt det bort og da er du frekk som forventer å få tingene tilbake. Hun fikk tingene av deg og er i sin fulle rett til å gi dem bort til noen andre.

Jeg ville sikkert gitt deg tingene tilbake, men om jeg allerede hadde lovet dem bort til noen andre så vet jeg jammen ikke.

Anonymous poster hash: 2ab1e...a0a
Skrevet

Du er frekk i denne situasjonen. Man krever ikke å få tilbake noe man har gitt bort.... Det er jo som å kreve tilbake ting en har gitt i gave til noen.... Hvis du derimot lånte bort tingene til henne blir saken annerledes.

Anonymous poster hash: e142a...e53
Skrevet

Hi sier jo ikke at hun krever. Hun harxspurt. Forhåpebtligvis på en høflig måte, og uten å bli sur av å få nei. Sånn sett er ingen av dem nødvendigvis frekke. Eller begge. Jeg vet ikkevordrett hva som er sagt, og i hvilket tonefall. Men noen rett til tingene har hi ikke.

Skrevet

Herregud, det er bare på dib du finner folk med glorie som lyser mer enn erkeengel Gabriel...

Selvsagt er venninna di frekk! Du var grei mot henne, hun gidder ikke være grei mot deg. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: f1d6a...f90

Skrevet

Hi sier jo ikke at hun krever. Hun harxspurt. Forhåpebtligvis på en høflig måte, og uten å bli sur av å få nei. Sånn sett er ingen av dem nødvendigvis frekke. Eller begge. Jeg vet ikkevordrett hva som er sagt, og i hvilket tonefall. Men noen rett til tingene har hi ikke.

Nå tolker jeg bare her, men bare det at HI spør hvem som er frekk forteller meg at hun selv mener at venninna er frekk i denne situasjonen

Anonymous poster hash: 2ab1e...a0a

Skrevet

Hmh.. skjønner at HI har gitt vekk tingene med forbehold om og ikke få flere barn. Om jeg hadde vært mottaker av alt babyutstyr hadde jeg vært sykt takknemlig og nok sagt når jeg fikk tingene at ' jaja, om du skulle plutselig pp gravid igjen så vet du hvor du finner dem' og hadde jeg da faktisk fortsatt hatt alle tingene uansett om jeg hadde lovet dem bort til noen andre så hadde jeg selvsagt tilbydd hun å få dem tilbake og sagt til den som jeg eventuelt hadde sagt kunne få de tinga at desverre men sånn og sånn har skjedd!!

Så jeg syns jo i utganspunktet at denne venninnen er litt snodig mtp at hun ikke kan se det at det blir litt feil å gi de til noen andre når den som var så snill å gi deg alle tingene i utgangspunktet trengte dem igjen..

Men. Virker jo som tingene kanskje allerede er blitt godt brukt så kanskje det er på tide med nytt uasnett HI?;)

Skrevet

Når jeg får ting, så ser jeg det som en selvfølge å spørre giveren om hun/han vil ha det tilbake før jeg gir det videre når jeg er ferdig med det. Ville også sagt at jeg kom til å gi det videre hvis giveren ikke ville ha det tilbake. Men hvis vedkommende da hadde avslått, og jeg hadde lovt det bort til noen andre, så hadde jeg holdt løftet mitt. Den opprinnelige eieren har da hatt sin sjanse mener jeg.

Anonymous poster hash: 51c61...850
Skrevet

Hmh.. skjønner at HI har gitt vekk tingene med forbehold om og ikke få flere barn. Om jeg hadde vært mottaker av alt babyutstyr hadde jeg vært sykt takknemlig og nok sagt når jeg fikk tingene at ' jaja, om du skulle plutselig pp gravid igjen så vet du hvor du finner dem' og hadde jeg da faktisk fortsatt hatt alle tingene uansett om jeg hadde lovet dem bort til noen andre så hadde jeg selvsagt tilbydd hun å få dem tilbake og sagt til den som jeg eventuelt hadde sagt kunne få de tinga at desverre men sånn og sånn har skjedd!!

Så jeg syns jo i utganspunktet at denne venninnen er litt snodig mtp at hun ikke kan se det at det blir litt feil å gi de til noen andre når den som var så snill å gi deg alle tingene i utgangspunktet trengte dem igjen..

Men. Virker jo som tingene kanskje allerede er blitt godt brukt så kanskje det er på tide med nytt uasnett HI? ;)

Eg hadde gjort som babylykke seier.  Det er kjedeleg om ho allereie har lova vekk utstyret til søstera, men eg hadde heilt klart gjeve det attende der det kom frå.

Skrevet

Begge er litt frekke her. Venninna de har tross alt eid tingene dine i to år. Nå har hun lovet det bort til søstra si. Jeg ville syntes det var rart hvis jeg fikk noe av ei venninne, og så kom hun flere år senere og ville ha tingene tilbake.

Jeg synns hun bør være fri til å bestemme hva hun vil gjøre med tingene. F. eks gi noe til søstra si, og noe til deg.

Anonymous poster hash: e5afa...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...