Gå til innhold

Vondt i ribbeinet under høyre bryst

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 25+3. Den siste uka eller så har jeg hatt ubehag/vondt rett under høyre pupp. Det er litt vanskelig å beskrive, men det føles som at det er i ribbeinet det gjør vondt, samtidig som det svir eller brenner i huden. Jeg tar av meg bhen så fort jeg får mulighet, for det føles som det gnager..

Er det noen som har lignende ubehag og vet hva det er? Er det fordi magen vokser og babyen presser på? Det begynner å bli ganske plagsomt, så om noen har tips og råd, mottas det med stor takk:)

Fortsetter under...

Hei. Trenger overhodet ikke å være alvorlig, men under høyre pupp har du også galleblære og leveren. Gallesten gjør spsielt vondt etter måltider (har hatt det selv) og kan kjennes som om det sitter et stramt belte rett under brystene. Men dette kjenner man jo at det kommer lengre "innenfra" og ikke fra huden. Det kan kanskje virke som om du kjenner det mest utennpå siden du tar av deg BHen?

Av andre ting er det jo ikke så uvanlig at barnet har lagt seg med hodet ned allerede slik at alle spart kommer i den regionen. Det kan visst gjøre vondt har jeg hørt. Spør lege/jordmor på neste kontroll!

I starten opplevdes det som at det satt i huden, for det svei og føltes ut som bhen gnagde i huden. Men jeg kjenner nå at det er innvendig. Føles ømt, det er varmt og svir. Smertene er verst når jeg har sittet stille lenge. Kjenner også det gjør vondt i ryggen på samme område, når smertene er som verst..

Jeg tror ikke det er tilfelle at hun har lagt seg med hode ned, for kjenner spark overalt i magen, nede som oppe..

Skal prøve og se om det er ett mønster at smertene blir verre etter måltidene..

Skal helt klart ta det opp med lege og jordmor, men vet ikke om jeg skal vente helt til neste kontroll om det blir verre..

Jeg dro til legen i dag jeg, etter en slitsom natt med mye smerter og bekymringer.. Det viser seg at jeg har muskulære smerter, dvs at jeg har muskler og nerver i klem under ribbeinet fordi det begynner å bli trangt om plassen. Det er ikke så mye man får gjort noe med, men det er i hvertfall ikke farlig:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...