Gjest cd0da Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Mannen ble bitt av en hund istad. Var på legevakta og fikk stivkrampesprøyte, men det var så vidt de gadd å se på sårene og fikk bare beskjed om å ta vann fra springen på sårene for å rense og ta antibiotikapillene. Han jobber på et møkkete lager så noe må han ha på sårene som ikke er dekka av klær. Holder det med gassbind eller må det være noe annet under? Ene såret spriker ganske mye og vil holde infeksjonsfaren så lav som mulig Endret 13. oktober 2013 av Plysh
Gjest cd0da Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Ok. Takk Da kjøper jeg Drop-it på apoteket i morgen og plasterkompress når jeg er å kjøper antibiotikaen
HvittHus Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Ville ha brukt noe som er tett, men allikevel puster og beveger seg. Jeg har god erfaring med disse: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30647&c=&g=false&ref=search
Ileus Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Opsite, finnes i forskjellige str. Satlvann lager du selv, utrolig dyrt på apoteket. Holder egentlig å skylle i rent vann.
Himmel og hav Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Ikke lukk et sår etter dyrebitt med strips el. De må gro innenfra for ikke å kapsle inn bakterier og andre uhumskheter.
Gjest cd0da Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Takk for tips dere Kommer ikke til å bruke strips for de skal jo ikke tettes pga. infeksjonsfaren Er bare et sprikende sår. De andre er bare vanlige sår på en måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå